Beantwoord

Problemen met iTV app op Android tablet

  • 18 May 2020
  • 20 reacties
  • 239 keer bekeken

Ik heb sinds een paar weken hetzelfde probleem, ik heb een tablet Android 7.0. Na opstart sluit de app niet zelf af. Heb verschillende browsers geprobeerd, Edge, Firefox en Chroom, geeft geen verschil. Soms lukt de nieuwe installatie, maar na een paar keer gebruik is het weer hetzelfde. Alle andere apps werken goed. Is er de laatste tijd iets veranderd?

Groet Johan van Hirtum

 

Admin: bericht afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door JevanHet 12 June 2020, 15:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @JevanHet, welkom! Dat is erg vervelend! Heb je de mogelijkheid om de app op een ander apparaat te testen? Heeft jouw tablet de meest recente software? 

Reputatie 7

Na opstart sluit de app niet zelf af. Heb verschillende browsers geprobeerd, Edge, Firefox en Chroom, geeft geen verschil.

Je praat over de app en vervolgens over browsers.

Die twee hebben niets met elkaar te maken.

Wat bedoel nu nu met…

Na opstart sluit de app niet zelf af.

...en wat bedoel je met…

Heb verschillende browsers geprobeerd, Edge, Firefox en Chroom, geeft geen verschil.

 

Mijn tablet werkt op Andrid7.0, dit heeft altij goed gewert, tot een paar weken geleden, Als ik de app opnieuw installeer, werkt het goed, maar na een zenderwisseling niet meer, krijg de melding dat de app niet goed afsluit, het scherm blijft dan zwart. Na opnieuw installeren herhaald dit steeds. De browser maakt niet uit, heb er drie geprobeerd.

De software is Android 7.0 is helemaal bijgewerkt.

Reputatie 7

De software is Android 7.0 is helemaal bijgewerkt.

Mijn Huawei MediaPad M3 tablet draait helaas ook nog altijd deze verouderde versie van Android.

Dat zou echter geen probleem mogen zijn immers de minimale Andoid versie voor de iTV app is Android 5.

Van welk merk en type is jouw tablet?

Het merk is Asus, met andere apps op deze tanlet zij  er geen problemen.

 

Reputatie 7

Zou er dan weer een probleem met de chipset van Mediatek optreden zoals we dat in het verleden ook al een keer hebben gezien.

Ik hoop dat @Marcia_ het één en ander kan laten uitzoeken.

Reputatie 7
Badge +30

Ga ik zeker doen. Wil je ook nog het model/type van de tablet doorgeven? Kan je daarnaast je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s), @JevanHet? Dan ga ik er achteraan.

Hallo Marcia, het type van mijn tablet is Asus Zenpad Z300M, mijn profiel zal ik aanpassen, dank voor uw bijdrage.

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt voor je aanvulling! Ik heb een ticket aangemaakt voor de technische collega's. Zij nemen binnen drie werkdagen contact met je op. Wil je nog even laten weten wat eruit gekomen is?

Inmiddels heeft KPN mij gebeld, ik heb wat tips gekregen. Ik ga nu de app verwijderen en daarna de tablet terugzetten in de fabriekstand. Daarna alle apps er weer opzetten. En dan maar hopen dt itv wel werkt. Marcia dank voor uw bijdrage:-).

Reputatie 7

Inmiddels heeft KPN mij gebeld, ik heb wat tips gekregen. Ik ga nu de app verwijderen en daarna de tablet terugzetten in de fabriekstand. Daarna alle apps er weer opzetten. En dan maar hopen dt itv wel werkt. Marcia dank voor uw bijdrage:-).

Ik vind het een nogal rigoureuze actie om de tablet helemaal terug te moeten zetten naar fabriekstand. Zorg dat je alle gegevens die je wilt bewaren vooraf veiligstelt!

Ik doe dit wel “getrapt”, eerst de laatst geïnstalleerde apps verwijderen en tussentijds controleren of de app weer werkt. Deze kans is redelijk groot dat het een van de laatst geïnstalleerde apps is.

Nadat ik een aantal apps heb verwijderd is het 6 dagen goed gegaan. Daarna was het ineens weer fout en na diverse installatiepogingen blijft het fout. Inmiddels heb ik gezien dat er soms (heel kort) een foutmelding op het scherm staat “app biedt geen ondersteuning aan opgesplitst scherm”. Mogelijk geeft dit een aanwijzing aan het probleem. Na contact met KPN kreeg ik een meldcode, maar deze  wordt steeds als niet juist gegeven. Hopelijk kan KPN dan op dit bericht reageren.

Reputatie 7

Is dit de melding die je krijgt?

 

Dat klopt, De tekst in het witte balkje staat heel kort op het scherm

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb inmiddels opnieuw een ticket aangemaakt voor je, dus er zal wederom contact met je opgenomen worden!

Na overleg met KPN, heb ik multitaskingz/splitscreen uitgezet. Hierna al vier dagen geen problemen meer gehad. Iedereen dank voor tips. Groet Johan

 

Reputatie 7
Badge +30

Zo makkelijk kan het soms zijn! Hopelijk maakte je daar eerder niet zoveel gebruik van :-). Fijn dat je het nog even liet weten!

Reputatie 7

Het is vreemd want de multitasking/splitscreen functie hoort alleen geactiveerd te worden als je daar zelf opdracht toe geeft. Zolang je jouw scherm niet zelf in twee gebieden splitst zou de iTV app het gewoon moeten doen.