Vraag

Problemen met opnames kijken en DVS

  • 28 April 2021
  • 7 reacties
  • 73 keer bekeken

Ik heb de Arris VIP2952 en kennelijk is er weer een update geweest. Of ik kan de opnames niet bekijken of ik wil stoppen met kijken van een opname, blijft de boel weer hangen en reageert het apparaat nergens op. Al een paar keer een restart gedaan. Maar het helpt gewoon niet. HTML versie is 4.119.205 en NMC versie is  8.0.116_2. Ik vind dit bloedirritant worden. Nooit geen last van gehad, maar sinds de nieuwe software van vorig jaar is het baggus! :rage: Wanneer gaat KPN dit nu eindelijk goed oplossen?

*Admin: topic afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Nannie1974 Laten we uitsluiten of er niet iets anders met je ontvanger aan de hand is. Hoe heb je 'm aangesloten op de Experia Box: rechtstreeks of maak je gebruik van een Draadloze Verbindingsset? En je vertelt dat je een ‘restart’ hebt gedaan: hoe heb je dit gedaan? En krijg je trouwens een specifieke foutcode te zien, of gebeurt er gewoon niets? 

Ik heb een devolo set en het heeft altijd vanaf het begin correct gewerkt. De restart heb ik via het TV menu gedaan.  Ik krijg geen foutcode te zien. Maar zappen naar een andere zender of bij een opname de reclame doorspoelen dan reageert het systeem niet.

Reputatie 7
Badge +20

Duidelijk, @Nannie1974  Zou je dan, om uit te sluiten dat het aan de DVS ligt, de tv-ontvanger bekabeld willen aansluiten op de Experia Box en dan eens willen kijken of het beter gaat? Je hebt dus de ‘frisse start’ gedaan, waarbij je de software van de ontvanger hebt verwijderd en opnieuw hebt ingeladen? Mocht het probleem niet in de DVS zitten, zou je dan alsnog die frisse start eens willen doen? 

Grapjas. De modem staat beneden in de huiskamer en de 2e tvkastje waar het om gaat staat boven op de 1e etage in mijn kamer. Ik had vorig jaar een 3e DVS bij KPN gekocht omdat ik ivm slecht WIFI signaal niet kon thuiswerken. En ik heb de DVS omgewisseld. Ik zou ook niet weten hoe het bedraad aan te sluiten. 

Toch niet nog deze oude set:

DVS 200 / MT 2360

 

Ik heb 3 DVS : 2× 650 en 1x 1200. Ik heb nu het TV kastje op de 650 DVS aangesloten. En het gaat wat beter. 

Via een niet geaard stopcontact is de 650 gelijk aan de 1200 qua snelheid.

Maar het blijft een noodverband. Want het signaal moet 2 x omgezet steeds. En gaat via het stroomnet wat er niet voor gemaakt is.

Er gaat veel snelheid verloren via die DVS daardoor. Bij 3 adapters houdt je maar 33 % over. En dat is bij een "trage” DSL lijn niet gunstig.

En wat vooral storing geeft zijn magnetrons, led verlichting met adapters danwel dimmers en apparaten met motors erin (vb boormachine).