Vraag

Problemen met tv en internetsnelheid

  • 5 February 2020
  • 14 reacties
  • 274 keer bekeken

Wat een (...) tv zeg! Al bijna 10 jaar klant en nu al ruim 8 maanden problemen met de tv. Zegt controleer voedingsapparaat al meerdere malen nieuwe kabels en tv kasten gekregen. Helpt niets!

vandaag klacht ingediend over internet. Snelheid heb maar 19 mbits, vraag om een WiFi versterkers, moet er eerst een monteur langs komen,  duurt ook weer 3 dagen voordat er een mail gaat komen en dan een afspraak maken om even een versterker te brengen. 1 woord bagger. Wat had ik graag gewild dat ik toch over gegaan was naar Ziggo. Wat baal ik van deze service.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels


14 reacties

Badge +19

Dat klinkt allemaal niet best. Waarom meld je de problemen nu pas hier?  Wil je geholpen worden of heb je het al opgegeven? Want natuurlijk is een goede verbinding en tv ook bij jou mogelijk .

Ik kom er nu pas achter dat er een forum is. Uiteraard wil ik geholpen worden. Echter om een monteur te laten komen, welke bevestigd wat er al vanaf afstand is geconstateerd. Dan 2 WiFi versterkers komt brengen is arbeid verstrekking en de kosten onnodig hoog houden. De monteur kan  mensen beter helpen welke er minder verstand van hebben dan bij mij langs te komen.

als nieuwe klant krijg je nu 2 gratis versterkers, ik moet nu wachten op een monteur, dus nog langer slecht internet. Stuur gewoon een mail, u mag in leidschenhage of zoetermeer 2 versterkers ophalen. Dan kan ik het vanavond direct nog regelen. Dag heet service, dit heet tijdrekken en werkverschaffing 

Badge +19

Maar vertel eens stap voor stap wat het probleem is.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Rasieda Welkom op ons Forum! Vervelend om te horen dat je niet te spreken bent over onze service. Je hebt zo te lezen problemen met internet en tv, klopt dat. Kan je nu al 8 maanden geen tv kijken, zelfs niet met de nieuwe tv-ontvangers die je van ons krijgt (en kabels) of komt de melding zo nu en dan in beeld? Het lijkt me stug dat iedere kabel/ontvanger keer op keer stuk is namelijk en onnodig steeds als oplossing aangeboden te krijgen. Ook beschrijf je een lage internetkwaliteit. In uitzonderlijke gevallen komt er een monteur langs, dit doen we als we vermoeden dat er 'meer’ aan de hand is. Als er een monteur gepland wordt, ga er dan maar vanuit dat dit de beste oplossing is. Het kan zijn dat er stoorzenders zijn in het netwerk, of een beschadigde kabel, al helemaal wanneer je altijd een goed internet gehad hebt. Het kan ook zijn dat er een betere drager (koper/glas) naar je huis loopt waar de monteur je op gaat aansluiten. Lang verhaal kort, de kans zit er dik in dat na het monteur bezoek de internet snelheid beter is dan wanneer alleen de versterkers worden aangesloten. Ik kan me voorstellen dat iedere dag langer wachten frustrerend is. Mede hierom zou ik graag even met je willen meekijken, welke communicatie er is geweest en of ik eventueel problemen zie in het netwerk. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

18-2 komt de monteur. We zullen zien.

de tv hebben we al 8 maanden een probleem mee. Bijna dagelijks als we tv aan het kijken, wordt het beeldscherm opeens zwart. Hij kan terug komen na 10 seconde, echter komt Hey eerder voor dat we de tekst krijgen “voedingskabel controleren” dit terwijl alles goed is. 
Je zet het kastje aan en uit, dan weer deZelfde tekst.

dan haal je de adapter los, na opstarten direct naar 70% gaat het uiteindelijk naar 100%. Dan heb je geluk als de tv het weer doet.

anders moet je het witte stekkerblok, welke draadloos je tv ontvanger voorziet van voeding/internet. Eruit trekken, dan start alles weet opnieuw op. Enz enz. Om echt moe van te worden. De kabels zijn twee keer vervangen vanuit de winkel en we hebben al nieuwe ontvangers gekregen. Het enige is mogelijk 3 nieuwe witte kastjes voor draadloze verbindingen in huis

Reputatie 7
Badge +17

@Rasieda Excuses ik heb inderdaad nog niet gevraagd hoe de ontvangers zijn aangesloten op de Experiabox. Nu ik je verhaal nog eens doorlees, lijkt het er op dat het tv-signaal niet optimaal doorkomt. Ook omdat hij wellicht traag opnieuw opstart (en van 0%-100% telt). Wat soms werkt is de witte kastjes van plek te verwisselen. Als jullie de tv-ontvangers met een directe kabel aansluiten op de Experiabox, heb je dan dit probleem niet? 
We noemen de witte kastjes ook wel Draadloze verbindingssets(DVS). Welk type DVS heb je eigenlijk (200, 650, 1200) en hoe branden de lampjes?  18 februari is wel ver in de toekomst en kan me voorstellen dat je daar niet op wilt wachten. Ik kan je gegevens nog niet terugzien in je profiel, zou je dit voor mij alsnog willen doen? Vergeet het niet op te slaan, anders gaan de gegevens verloren. :blush:

Badge +19

Bij het zien van draadloze verbindingsets gaan mn nekharen al overeind staan . Die zijn heel gevoelig voor ruis op het electriciteitsnetwerk.  Kan je testen met een kabel?

Dvs200

Badge +19

Nou dan heb je meteen de boosdoener te pakken. Test een keer met een kabel als je wil.

Ps de lamp links brand constant, de middelste en rechter lampjes flikkeren

Reputatie 7
Badge +11

Zie ook Storing met de Draadloze Verbindingsset oplossen

Reputatie 7
Badge +17

@Rasieda Bedankt voor het doorgeven. De DVS 200 is het oudste type DVS die wij nog ondersteunen. Hier zit geen garantie meer op helaas, ik denk dat jullie deze al even hebben of niet?  Desalniettemin heb ik even de beeldkwaliteit uitgelezen, die verbindingskwaliteit is 99%,  dikke prima dus! DVS'jes. Het enige wat het uitvallen van de tv kan veroorzaken is dat er storing op het elektriciteitsnet is waardoor het signaal tijdelijk wegvalt. Veranderd de kleur van de lampjes ook op de DVS als het beeld wegvalt. Overigens zie ik dat de monteur niet op 18, maar 19 februari komt, ben je hier van op de hoogte?

Oké dan houdt ik 19-2 rekening in de agenda. Kan je mij dan 3 nieuwe dvs-jes sturen? Deze had ik destijds voor 100 euro gekocht. Misschien helpt dat wel tegen het uitvallen van het beeld. Dat is de laatste optie welke we nog niet uitgeprobeerd hebben.

Reputatie 7
Badge +17

@Rasieda Bedankt voor je reactie. Had je de tv-ontvanger al eens met een kabel direct aangesloten op de Experiabox? De DVS is een product dat de klant zelf aanschaft ter vervanging van de netwerkkabel. Dit kunnen wij dus niet gratis voor je vervangen. Ik kan je wél voorzien van een Netwerkkabel (UTP Cat.5 - 10 meter) om de kastjes direct aan te sluiten op het modem. Als je met deze kabel geen wegvallend beeld hebt, dan weten we dat het probleem in de DVS zit. Na die test zou je kunnen overwegen een nieuwe set aan te schaffen via onze website

 

Reageer