Vraag

Problemen met TV+ ontvanger

  • 21 October 2023
  • 7 reacties
  • 140 keer bekeken

Reputatie 2

Wij zijn ook sinds kort KPN glasvezel abonnee en hebben 2 van die hopeloze KPN TV boxjes, nieuwste firmware, alles na gelopen (onze oude ZIGGO TV-doosjes deden het prima), een opsomming van de problemen:

  • start moeilijk op, vaak eerst weer uitzetten en weer aan en dat werkt het
  • geluid is de ene keer zacht en de andere keer normaal, dit varieert nogal: komt er reclame tussendoor dan is het ineens harder of zachter. Verschilt per programma, bij Netflix is het meestal te zacht. Zelden dat het geluid op een normaal nivo is
  • Af en toe start het doosje weer opnieuw op, zit je net een film te kijken op Netflix of zo: kun je na de herstart weer je film opzoeken om verder te kijken
  • programma’s vanaf het begin kijken: dat lukt meestal niet: je begint meestal op het moment dat het al een minuut of 5 bezig was

We hebben dit alles op beide TV-boxjes, en je moet er nog extra voor betalen ook…

En ja, heb al contact gehad met KPN: uptodate houden en wordt aan gewerkt..

Snap niet dat de KPN een apparaat aanbiedt met zoveel mankementen, is maar goed dat ze geen auto’s maken cq verhuren: zo’n KPN-auto zou dan af en toe starten, soms wel remmen en soms niet, soms wel gas geven en soms ook weer niet; en dit alles op een moment dat jij dat liever anders had gezien… (even de verzekering bellen...)

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 2

Ok, duidelijk.

Vinden die KPN TV boxjes echt hopeloos, zit je even naar Netflix of zo te kijken en komt het KPN logo weer voorbij met de melding dat de box wordt geïnstalleerd of wordt opgestart..

 

Admin: naar je eigen topic verplaatst

Je reageert in dit topic omtrent Apple TV box. Ik mag dus aannemen dat je die hebt. Waarom gebruik je die dan niet voor Netflix, @McGuppy ?

In de woonkamer gebruik ik ook meestal de apps in de tv zelf.

In de slaapkamer staat er ook een streamingbox bij. Daar 2 boxen dus. Een Android-TV box in mijn geval, maar de app voor KPN TV is toch te beperkt ten opzichte van de ontvanger. Dat zal op Apple TV box hetzelfde zijn.

 

Admin: meeverplaatst

Reputatie 3
Badge

Snap niet dat de KPN een apparaat aanbiedt met zoveel mankementen, is maar goed dat ze geen auto’s maken cq verhuren: zo’n KPN-auto zou dan af en toe starten, soms wel remmen en soms niet, soms wel gas geven en soms ook weer niet; en dit alles op een moment dat jij dat liever anders had gezien… (even de verzekering bellen...)

 

Helemaal mee eens. Hier ook hetzelfde gedonder met de tv, vanaf dag 1 dat ik ben overgestapt. (Nu ongeveer 1 a 2 maand terug.) Ik heb alle problemen die jullie hierboven ook beschrijven. Ik kijk vooral via al opgenomen. Met dat ‘fantastische’ kpn-tv+-kastje. (tv+kastje 12) Tig keer aan de telefoon gehangen, elke week opnieuw. Steeds aardige mensen. Maar het hielp niets. Alle instellingen veranderd. Op het laatst opnieuw een monteur gehad. Die doodleuk zei: “Dit ligt niet aan iets bij u thuis. Dit ligt aan de tv app. Die werkt niet goed. Daar kan kpn niks aan doen. ‘ik geef het door en meer kan ik niet doen’. Dat ligt aan de aanbieder van de tv app.” Hij zei: “Er is maar 1 manier waarop dit opgelost kan worden. En dat is dat er genoeg mensen over klagen. Waar het meest over geklaagd wordt, dat gaan we het eerst maken. Ik kan niets beloven. “

En dat was het dan. Ik vind het belachelijk. Dus voor de mensen hierboven: het verandert pas als ze dit maken. En het heeft niets te maken met instellingen. Of zonnepanelen of andere onzin. Zet voor de lol je ondertiteling aan en dan zal je zien dat je complete zinnen mist. Als je dat niet al doorhad. Naast al dat slechte geluid. Ik heb nog nooit zulke slechte tv gehad. (En ik heb nog een tvtje gehad waarop ik zwartwit kon kijken en zelf mijn zenders handmatig moest zoeken. Waar een klap tegen de tv zorgde dat je zender weer verscheen. Dit is slechter) Spijt als haren op mijn hoofd dat ik ben overgestapt. Maar goed, naast mijn inhoudelijke bijdrage voor dit topic hierboven, dus ook even overbrengen wat de monteur mij zei: Klagen, want hoe meer mensen klagen, hoe eerder ze er iets aan gaan doen. Dat is wat mij gezegd is.

Ik heb vanavond nieuwsuur gekeken via het tv+-kastje. Waar er steeds zinnen ontbraken. op de npo online teruggekeken: geen enkele storing. nul.

Dus beste JACKVG en de rest: klagen dat het niet werkt.

En ik ga overstappen naar een ander als ze het niet heel vlot maken, want ze leveren een ondeugdelijk product. En dan heb je gewoon het recht om het te beëindigen.  Ook die zin ‘daar kan kpn niks aan doen.’De hele reden dat ik naar kpn ben gegaan is omdat ik dat afschuiven op een ander zat was.

 

Sterkte allemaal. En lieve mensen van kpn: ga dit maken. ASAP

 

Reputatie 7
Badge +15

@McGuppy Welkom op het forum. 

Wat balen dat TV+ voor jou nog niet goed werkt. 

  • Voor wat betreft het opnieuw opstarten van de ontvanger. Heb je de TV+ ontvanger op snelle start of op Eco modus staan
  • Wat je zegt over het wisselende geluid, ook dit is iets wat bekend is. Hier wordt aan gewerkt. 
  • Ook het herstarten van de tv ontvanger is een bekende situatie. Deze is bij ons onder de aandacht en in onderzoek. 
  • Dit zou je kunnen oplossen door deze eerste minuten terug te spoelen. Voor deze 5 minuten zit nog een stuk buffer. 

Ons tv platform is constant in ontwikkeling. 

Voor updates hierover kun je onze product updates in gaten houden. 

Reputatie 2

Natuurlijk kunnen we NETFLIX op onze AppleTV kijken, dat doen we dan ook als het na 5 minuten nog niet gelukt is.  Dat terugspoelen doen we, maar dat helpt vaak niet.

Snelle start of eco-modus: volgens mij hebben we dat beide uit. Zal eens kijken, maar dan nog: vindt het een hopeloos ding. En hebben er 2: moeten ook nog extra betalen voor zo’n doosje met de nodige kinderziektes..

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben wel benieuwd of de snelle start of eco modus verschil maakt. 

En heb je voor de zekerheid de box al eens een reset gegeven? 

@McGuppy

Ik heb je reactie van 25 oktober gemist. Dit omdat m'n e-mail abonnement hierop was vervallen of niet weer geactiveerd bij de afsplitsing! @Bart_Z .

Je kan voor Netflix beter de Apple TV gebruiken. Dit omdat die het Amerikaanse 30 Hz aanbod vloeiend kan weergeven. Op de kpn box zitten er dan hikjes in. Die past zich nog niet aan de 30 Hz aan.

Ik gebruik de apps in mijn tv+ box eigenlijk niet. Ik heb niet voor niks een mooie SMART-tv. Die ook duurder is dan een domme tv. Zo'n Apple TV box is ook zo'n € 130. Zonde om dan die niet te gebruiken. Apple is bekend om de stabiliteit!