Vraag

Radio ontvangst valt regelmatig weg

  • 16 April 2024
  • 6 reacties
  • 52 keer bekeken

De radio ontvangst valt regelmatig uit. Als ik dan via de afstandsbediening een andere zender kies en meteen weer terug naar de oorspronkelijke zender heb ik weer ontvangst. Op sommige dagen is er geen uitval, op andere dagen vaak meerdere keren per uur. Dit doet zich niet voor met de tv ontvangst of de computer, enkel met de radio ontvangst.

Ik heb al eens de boel gereset zoals op de site beschreven, maar dat heeft geen oplossing geboden. Het maakt niet uit of ik radio luister via de aan de ontvanger gekoppelde audio installatie of de zender ontvang via de computer, in beide gevallen heb ik regelmatig die uitval.

 


6 reacties

Welke tv-decoder heb je van KPN in bruikleen @Kees Ve en hoe is deze aangesloten op je audio-installatie?

Als je via je tv naar de radio luistert ervaar je het dan ook?

Ik ben benieiuwd hoe je op je pc naar de radio luistert via de tv-decoder van KPN.

Lijkt me omslachtig omdat veel radiozenders rechtstreeks op een pc te beluisteren zijn.

 

of de zender ontvang via de computer, in beide gevallen heb ik regelmatig die uitval.

Bij weergave via de computer staat kpn er buiten. Behalve dan de internet verbinding. Maar die is er of is er niet. Bij weergave via computer zou alles uit moeten vallen.

Het lijkt er dus op dat het de ‘zender’ is. Helaas; je noemt 'm niet.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Kees Ve, welkom op onze community! Wat een merkwaardig issue, ik heb hier ook niet direct een verklaring voor. Had je de reacties hierboven al gelezen?

Kennelijk komt dit niet vaker voor en zal het wel niet veranderen. Meestal heb ik NPO radio 5 aanstaan, maar ik weet niet of de zenderkeuze iets uitmaakt. Op de PC stem ik niet af via de KPN decoder, maar log ik gewoon in op de site van de zender. Dank voor de reacties.

Ook bij mij valt Radio5 regelmatig weg. Afgelopen zondag gedurende een half uur. Tegen 18.00 uur kwam radio5 weer terug.

Merkwaardig is, dat de andere zenders het wel deden…

Wat is de oorzaak?

Reputatie 7
Badge +20

Als ik dit zo lees vermoed ik dat dit iets bij de zender is.
Kunnen jullie hierover (als het zich voordoet) eens contact opnemen met Radio5? https://www.nporadio5.nl/contact

Reageer