Vraag

Radio valt steeds, uit, ik luister via een Sonos installatie

  • 26 April 2024
  • 14 reacties
  • 74 keer bekeken

Badge

Sinds ik de TV+ box heb probeer ik radio te luisteren via de box en een Sonos installatie.

De radio valt echter heel vaak uit, soms om de paar minute , soms kan het wel een paar uur goed gaan.

Als ik dan de tv aan zet zie ik dat er wel voor radio gekozen is.

Op de afstandsbediening weer op radio drukken helpt wel maar moet toch niet nodig zijn.

Ik heb alle trucjes die in dit forum staan algeprobeerd, er helpt niets, 

Het lijkt in de box of afstandsbediening te zitten.


14 reacties

Is het een bepaalde radiozender die het niet (meer) doet en bij verschillende @Santiago512 

Badge

Is het een bepaalde radiozender die het niet (meer) doet en bij verschillende @Santiago512 

Zender maakt geen verschil, modem maakt geen verschil. alles met kabel aangesloten, Box gereset

Reputatie 7
Badge +20

@Santiago512 

Misschien off topic.

Als ik het goed heb, kan de Sonos ook werken via WIFI.

Dan is het misschien een optie om de radio zender te casten vanaf de mobiel.

Kan de tv in alle gevallen ook uitblijven. 

 

P.S.

Welke KPN ontvanger heb je? 

Badge

Ik heb de TV+ box, casten is geen optie, mijn wederhelft wil de radio aanzetten en savonds uit (ik ook trouwens)

Heb je al eens een andere kabel geprobeerd tussen decoder en Sonos @Santiago512 

Reputatie 7
Badge +20

Je hebt de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box.

 

Maar via casten kan je hem ook uitzetten.

Makkelijkste en snelste methode is om gewoon op de standby knop van de Sonos te klikken.

 

Maar op zich moet het via de DIW7022 ook goed kunnen werken.

Gaat dit via:

  1. HDMI - TV - HDMI Sonos 
  2. Toslink (fiber audio) vanaf de DIW7022 naar de Sonos.

 

Ik denk dat het de screensaver is die dit probleem veroorzaakt.

Zet die uit in de Sagemcom DIW7022

Of het is de automatische standby functie in de DIW7022, zet die op 4 of 8 uur of zo.

 

Zie hier, i.v.m. energiebesparingen van de DIW7022

Probeer deze als eerste, dus bijvoorbeeld op 8 uur zetten of zo. 

Badge

Heb je al eens een andere kabel geprobeerd tussen decoder en Sonos @Santiago512 

Is glas ja ook gewisseld

Badge

Je hebt de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box.

 

Maar via casten kan je hem ook uitzetten.

Makkelijkste en snelste methode is om gewoon op de standby knop van de Sonos te klikken.

 

Maar op zich moet het via de DIW7022 ook goed kunnen werken.

Gaat dit via:

  1. HDMI - TV - HDMI Sonos 
  2. Toslink (fiber audio) vanaf de DIW7022 naar de Sonos.

 

Ik denk dat het de screensaver is die dit probleem veroorzaakt.

Zet die uit in de Sagemcom DIW7022

Of het is de automatische standby functie in de DIW7022, zet die op 4 of 8 uur of zo.

 

Zie hier, i.v.m. energiebesparingen van de DIW7022

Probeer deze als eerste, dus bijvoorbeeld op 8 uur zetten of zo. 

Ja, Toslink, ook al gewisseld. Screensaver instelling ook al getest.

Blijft vervelend , soms 10 min. soms een paar uur. 

Ik denk de Box zelf(is ook al gereset)

Reputatie 7
Badge +20

@Santiago512 

 

Heb je automatisch uit al op 8 uur of zo gezet?

Zie via mijn link, daar staat hoe je dat kan aanpassen.

Dat is waarschijnlijk de boosdoener.

Badge

@Santiago512

 

Heb je automatisch uit al op 8 uur of zo gezet?

Zie via mijn link, daar staat hoe je dat kan aanpassen.

Dat is waarschijnlijk de boosdoener.

Ja, is ook al gedaan

Reputatie 7
Badge +13

Wat een vervelende situatie Santiago. Ik kwam je topic tegen en ik moet je eerlijk bekennen dat de meeste suggesties die gegeven kunnen worden al gedaan zijn in dit topic. Je zou inderdaad als alternatief eens kunnen proberen om te casten vanaf mobiel in plaats van de ontvanger. Ik weet eerlijk gezegd even niet wat dit kan zijn. Ik heb dezelfde opstelling namelijk en ervaar deze problemen zelf niet.

Badge

Wat een vervelende situatie Santiago. Ik kwam je topic tegen en ik moet je eerlijk bekennen dat de meeste suggesties die gegeven kunnen worden al gedaan zijn in dit topic. Je zou inderdaad als alternatief eens kunnen proberen om te casten vanaf mobiel in plaats van de ontvanger. Ik weet eerlijk gezegd even niet wat dit kan zijn. Ik heb dezelfde opstelling namelijk en ervaar deze problemen zelf niet.

Het is inmiddels erger geworden maar wel duidelijker. Het ontvanger kastje gaat steeds vaker spontaan in standby (rood lampje) , zou de afstandsbediening kunnen zijn maar ik verdenk de ontvanger ,mijn wederhelft wil het ding buiten gooien (grapje) maar kun jij regelen dat er een nieuwe opgestuurd wordt ? (En niet een modem of voedings stekker wat ook al gebeurd is)

Reputatie 7
Badge +13

Dat kan via de volgende pagina Santiago: https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/kapot/afstandsbediening-aanvragen.htm . Dan weet je zeker of je de juistge afstandsbediening ontvangt.

Badge

Dat kan via de volgende pagina Santiago: https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/kapot/afstandsbediening-aanvragen.htm . Dan weet je zeker of je de juistge afstandsbediening ontvangt.

Daar gaan we weer, geen afstandsbediening maar ontvanger. meestal krijg ik het blijkbaar niet voor elkaar om duidelijk te maken wat ik nodig heb.

De vorige keer toen ik een afstandsbediening nodig had heb ik een voeding gekregen  en bij het aanvragen van tv+ bij streamen kreeg ik een modem

Reageer