Relevante zenders zijn afgevallen

  • 20 February 2019
  • 5 reacties
  • 180 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
Bij het aangaan van een compleet abonnement zijn wij op het zenderaanbod afgegaan. nu na een paar jaar zijn er al veel zenders die voor ons relevant waren afgevallen. Toevallig allemaal reguliere zenders. BBC3, BBC4, NDR, Entertainment en zo nog een paar. Er voor terug zijn allemaal zenders met veel reclame gekomen. Raar toch? Ik denk dus niet dat dit te maken heeft met het aantal kijkers dat zo,n zender trekt , maar eerder met wat het KPN oplevert. Ben zeer teleurgesteld. Ik heb dit in mijn kennissenkring en familie besproken en ik sta hierin niet alleen. Ook bij het buitenshuis kijken kunnen we bijna alleen commerciële zenders ontvangen en terugkijken. Ook toevallig zeker? Omdat er geen overeenkomsten met die zenders zijn en dat kost geld dus. Zo kan je makkelijk klanten lokken met een aanbod. Als je er dan gebruik van wilt maken, blijkt dat het er toch niet is. Misleiding toch?

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid


5 reacties

Op het moment dat je je abonneerde waren die zenders er gewoon. Dus zeker geen misleiding. Een zelfde soort topics kom ik ook tegen bij Ziggo. Als er wijzigingen zijn dan is dat altijd teleurstellend voor een groep, dat verander je niet.
NDR is te krijgen via het Duits pakket.

Veel zenders stoppen de laatste tijd omdat ze hun aanbod On Demand op internet gaan aanbieden. Die zien geen brood meer in lineaire verspreiding. Er zal dus nog wel e.e.a. afvallen de komende maanden. Ook bij andere providers.

Veel zenders zijn verdwenen omdat KPN moest bezuinigen. En de inkoop van andere zenders weer heel duur is (Fox Sports m.n.). Deze is wel nodig omdat het niet aanwezig zijn van Fox Sports ongeveer 10 % van de abonnee's gekost zou hebben. I.i.g. had en heeft ong. dat percentage deze zenders.

KPN is op wereldniveau een kleine speler. Alleen actief in Nederland en er staat geen grote International met €-tjes achter. Het is geen VodafoneZiggo / Liberty Global. Die hebben meer centen en zijn internationaler waardoor ze iets makkelijker allerlei zenders aan kunnen bieden.

Overigens schat ik het verdwijnen van BBC One en Two, door de Brexit, ook in op 95 %. Maar dat zullen we over een week of 5 weten....

maar eerder met wat het KPN oplevert.

Daar heb je helemaal gelijk in. Maar niemand schiet er wat mee op als KPN er helemaal mee zou moeten stoppen. Dat zou nogal wat chaos geven. Andere providers zijn, zeker voor tv-aanbod maar ook voor hun internet, ook afhankelijk van KPN.

Basis- met pluspakket zijn zo'n 85 'gewone' zenders, regionaal en lokaal niet eens meegeteld. Verder is er in het pluspakket nog een groot On Demand aanbod/gedeelte. Er is dus nog genoeg keuze en plenty te zien. Dat ga je niet redden in maar 24 uur in een dag.

Ziggo heeft een stuk meer zenders. Komen in TV Standaard (hun basis) + Movies en Series XL (hun pluspakket) wel tot 120. Maar of dat er overzichtelijker meer maakt??
Het pluspakket van Ziggo is dan wel wat duurder dan KPN.
Reputatie 5
Als zenders ophouden met uitzenden, daar kan KPN niets aan doen. Maar ieder jaar de prijs flink te verhogen en steeds meer zenders uit het pakket te gooien die WEL nog uitzenden, daar kan je wel wat van vinden. Wat betreft FOX-(sport), om hooguit 10% van de kijkers een goedkoper abo aan te bieden hierop en voor 90% die er niets aan hebben de prijs op te hogen, ik blijf het schandalig vinden. Gelukkig is er bij Ziggo een discussie op gang gekomen nu daar over een dik jaar ook een nieuw contract moet afgesloten worden. Ik zou wel eens willen weten of dat KPN daadwerkelijk 10% klanten gekost zou hebben als ze de poot stijf hadden gehouden, ze hadden in ieder geval 90% van de klanten een groot plezier gedaan! En als de mensen dan zo nodig dat flut-voetbal willen zien dan maar via een app, dat wordt door jou ook constant gepromoot als er weer eens een zender uit het pakket geknikkerd wordt.
Ik heb het pluspakket van KPN, maar dat is dus inmiddels het minpakket geworden! Het gaat me erom dat je als klant, als je eenmaal binnen bent, gemanipuleerd wordt. Ik teken voor een pakket. Als dat pakket zonder overleg gewijzigd wordt wil ik er vanaf kunnen. Meteen. Ik hoef geen 120 zenders, maar wel de zenders waarin ik geïnteresseerd ben en voor getekend heb. Geen films of sport of Turks of Indisch. Wel de zenders uit onze buurlanden. Alle reguliere BBC's, TV5, (met ondertiteling!), Duitsers en Belgen en info zenders. Daarvan neem ik de programma's waarin ik geïnteresseerd ben op en die kijk ik op een gepast moment. Er is nu al zoveel weggevallen dat ik inderdaad overweeg om een andere provider te nemen. En met mij hier nog een paar KPN klanten.
NDR is wél uit het Duitse pakket gegooid en ervoor terug kregen we het commerciële RTL ! Ga me nou niet vertellen dat dit niet een financiële beslissing is. Als de klanten weglopen zal KPN er toch wel mee moeten stoppen. Maar dan ben ik al weg denk ik.
Als dat pakket zonder overleg gewijzigd wordt wil ik er vanaf kunnen. Meteen.

Dat kan. Alle pakketten kunnen per direct stopgezet. Als je ze uitzet heb je ze binnen een kwartier niet meer. En de opnamen van die zenders verdwijnen dan ook.
Als je het pluspakket nu hebt door KPN Compleet dan heb je 't gratis. Dat kun je dan switchen naar Fox Sports eredivisie evt.

NDR is wél uit het Duitse pakket gegooid

NDR maakt gewoon onderdeel uit van het Duits pakket, niet van het pluspakket inderdaad. Tot jaren geleden zat 't idd in het pluspakket.
Ik had tot voor kort het Duits pakket mét NDR (op 120). NDR zit niet in het pluspakket inderdaad.
Volgens de site van KPN zit NDR nog gewoon in het Duits pakket. Daar zitten 10 extra Duitse zenders in waarvan 8 in HD.
Dit zijn de zenders in het Duits pakket: NDR, Sat 1, Tagesschau24, 3Sat, Prosieben, Kika, Vox, RTL II, SuperRTL en One (een extra zender van ARD)
https://www.kpn.com/televisie/pakketten/duits-pakket.htm

Mocht je de NDR gratis willen zien dan kan dat via DVB-S en als je aan de grens woont zelfs via DVB-T2.

Voor zover ik kan nagaan ontbreekt NDR sinds juli 2012 in het pluspakket. Maar is sinds 15 maart 2015 weer beschikbaar via het Duits pakket.
Reputatie 5
Badge +5
Tja, toen ik een jaartje of 10 geleden begon met interactieve tv, was het zenderaanbod van KPN en UPC (toen nog) ongeveer gelijk. Ik ben overstag gegaan voor de KPN omdat die een heel leuke aanbieding had voor een mooie SONY tv, en omdat ik mijn (ex-Planet) e-mail adressen bij de KPN had.

Als ik nu voor de keus zou staan, zou ik Ziggo nemen, omdat die vrijwel alle zenders die ik leuk vond maar bij de KPN intussen verdwenen zijn, nog aanbiedt. Zoals BBC4 en TV5.

De reden dat ik bij KPN gebleven ben, is dat ik het een sympathieker bedrijf vind dan UPC/Ziggo en nog steeds vanwege mijn e-mail adressen.

Reageer