Beantwoord

Samsung smart tv

  • 17 February 2019
  • 12 reacties
  • 121 keer bekeken

Na problemen met de internetverbinding de tv gereset. Vanaf dat moment gaat de tv spontaan aan op div tijdstippen, zowel dag als nacht. Iemand een idee dit probleem te verhelpend?
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 18 February 2019, 13:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Anna, welkom op het forum. Dat is een erg gek en vooral irritant probleem om te hebben. De oorzaak is mij ook een raadsel, ik zou dan contact opnemen met Samsung in dit geval. Het enige wat ik akn bedenken is dat de afstandsbediening gek doet en een signaal naar je televisie stuurt. Gebeurt dit ook als je de afstandsbediening afschermt? Bijvoorbeeld door het in een lade of een andere ruimte neer te zetten?
Helaas maakt het niet uit waar de afstandsbediening ligt. Het heeft met een instelling of iets dergelijks te maken. Het is ontstaan na een reset van de tv.
Reputatie 7
Badge +24
Zover ik weet bestaat er geen instelling om je televisie spontaan aan te zetten, maar misschien heb ik dit verkeerd en is dit iets van een wekkerfunctie. Welke Samsung is dat precies? Dan kijk ik even of iets kan vinden. 🙂
een Samsung UE55MU6120
De tv gaat te pas en te onpas aan😳
Hi Alex, alvast bedankt. Hoop dat we snel een oorzaak vinden.
Reputatie 7
Badge +24
Op verschillende fora zie ik dat dit met de firmware te maken kan hebben. Heb je nu wel internet op de smart TV? Dan kun je onderstaande stappen proberen. Als dit ook niet helpt is mijn advies om met Samsung contact op te nemen, het nummer is 088-9090100.

Zo controleer je eenvoudig je TV op de laatste software versie. Let wel op, voor deze functie heb je een stabiele internetverbinding nodig.

1 Schakel de TV in. Druk op de afstandsbediening op Menu/Home en ga naar > Instellingen.
2 Ga naar beneden en selecteer: Ondersteuning > Software-update > Automatische update.
Alex, we hebben internet op de tv, en automatische update staat aan. Het probleem is ontstaan na het resetten van de tv.
Reputatie 7
Badge +24
Dat begrijp, als dat ook aan staat kun je alleen nog contact opnemen met Samsung. Ik zou verder niet weten waar dit aan kan liggen.
oke, in iedergal bedankt Alex voor de moeite👍
Reputatie 7
Badge +24
Graag gedaan uiteraard, ik hoop dat zij een oplossing voor je hebben. Ben overigens ook benieuwd waar dit aan ligt.
Als we er ooit achterkomen, laat ik het weten.