Beantwoord

SBS9: Dolby 5.1 signaal alle kanalen gelijk

  • 29 March 2020
  • 30 reacties
  • 1155 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik heb vorige week een nieuwe tv box ontvangen: de Arris Vip2952 v2. Voor surround audio heb ik deze optisch verbonden met mijn surround geluid set en de geluidsinstellingen van de tv box op Dolby ingesteld.

Ik heb mooi Dolby Digital 5.1 geluid op alle ondersteunde zenders, echter niet meer op SBS9. Daar heb ik het frontspeaker audiokanaal op alle speakers. Dit is ook zo bij opnames die op mijn vorige Arcadyan tv box wel nog goed klonken.

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen? 

icon

Beste antwoord door Tigergirl_NL 14 April 2020, 20:02

Bekijk origineel

30 reacties

Net eventjes Magnum van gisteravond 19:30 stukje Teruggekeken (via gids). Geluid komt alleen uit center, maar dat waren volgens mij ook mono uitzendingen indertijd. Maar dus niet meer uit álle speakers, dus het lijkt me idd weer in orde.

FF nog een echte surround uitzending (bv film ofzo) afwachten.

Reputatie 7
Badge +20

Dat klinkt goed, @Tigergirl_NL en @PeterG Hebben jullie het nog weer kunnen checken en is het nog steeds in orde? 

Afgezien dat programmamakers niet helemaal goed gebruik maken van de 5.1 verdeling….

Het is nu niet meer zo dat alles uit alle speakers komt. Spraak komt nu weer alleen uit de center. En geluidseffecten, zoals ‘spannende’ muziek, uit de rest.

Reputatie 1
Badge

Ook ik kan nu met zekerheid bevestigen dat het geluid weer surround is, zoals ik het gewend ben. En die 5.1 kanalen worden met series inderdaad nooit zo goed gebruikt als met films, maar alles is beter dan ook de spraak van achter me horen.

@Bart_ , dank dat je hier achteraan bent gegaan. Echt toeval dat deze storing op is getreden, terwijl ik net die nieuwe Arris VIP box heb aangesloten.

PS: Ik ben trouwens super tevreden over die box, ik kan nu Netflixen en Youtuben zonder dat de app (en de box) steeds vast loopt.

Reputatie 7
Badge +20

Graag gedaan @Tigergirl_NL en fijn om te horen dat alles in orde is!

Reageer