Vraag

Serie en werkt niet meer

  • 14 February 2019
  • 3 reacties
  • 60 keer bekeken

Sinds paar maanden werkt serie opnemen niet meer.
Geplande opname lijst is en blijft leeg.

Kies ik voor serie opnemen dan krijg ik soms bevestiging dat de serie word opgenomen, dan gaat het 1 of 2 opnames goed en "verdwijnt" hij weer uit de lijst.
Maar vaak komt de serie geeneens in de lijst.

Dit gebeurt op alle zenders, alle series (alle seizoenen).

Vorige week was opeens "oude" opname lijst weer terug.
Toen deze weer spontaan verdween weer alle setup boxen en modem na 30 minuten stroomloos weer opgestart, setup boxen (3) gedwongen nieuwe software op te halen om verschil in software te voorkomen.

Ook verschillende manieren van invoer (setup box, app (android & Windows)) geprobeerd.

Verder alle testen en alles (kabels enz) gecontroleerd, geen enkel verder probleem.
Ook internet snelheid (glasvezel 500) is top.

Kortom, als zeer ervaren gebruiker weet ik het nu niet meer........

Alvast bedankt.

3 reacties

Sinds paar maanden werkt serie opnemen niet meer.
Geplande opname lijst is en blijft leeg.

Kies ik voor serie opnemen dan krijg ik soms bevestiging dat de serie word opgenomen, dan gaat het 1 of 2 opnames goed en "verdwijnt" hij weer uit de lijst.
Maar vaak komt de serie geeneens in de lijst.

Dit gebeurt op alle zenders, alle series (alle seizoenen).

Vorige week was opeens "oude" opname lijst weer terug.
Toen deze weer spontaan verdween weer alle setup boxen en modem na 30 minuten stroomloos weer opgestart, setup boxen (3) gedwongen nieuwe software op te halen om verschil in software te voorkomen.

Ook verschillende manieren van invoer (setup box, app (android & Windows)) geprobeerd.

Verder alle testen en alles (kabels enz) gecontroleerd, geen enkel verder probleem.
Ook internet snelheid (glasvezel 500) is top.

Kortom, als zeer ervaren gebruiker weet ik het nu niet meer........

Alvast bedankt.

(bericht opnieuw gepost omdat er geen reactie komt)

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Fam Apeldoorn, Welkom op het forum. Zo te lezen heeft het seriematig opnemen op jouw tv-ontvanger een eigen wil. Ik begrijp uit je reactie dat je op het ene moment wél de opnames kan zien, en op het andere moment weer niet. Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Wanneer je de mogelijkheid krijgt om een serie, seriematig op te nemen moet de serie ook nog in de lijst staan na 1/2 opnames. Je geeft aan dat het gebeurt op alle zenders, met alle serieus. Heb je toevallig een aantal voorbeelden?(Titel/zender/datum) Daarnaast ben ik benieuwd of het gaat over een HD opname of over een HDGlas opname en of dit ook aan de orde is op andere ontvangers in huis. Als het alleen gebeurt op een van je ontvangers, zou je dan het serienummer van de ontvanger willen toevoegen aan je forumprofiel? Zou je daarnaast ook jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)

Begrijpelijk dat je nog een topic aanmaakt, je wilt graag antwoord op jouw vraag en een oplossing. Echter kan het soms even duren voordat je een reactie krijgt. Wanneer je snel(ler) geholpen wilt worden, dan kun je natuurlijk altijd een chat starten of even bellen met 0800-0402.
Goedenavond,

De recente voorbeelden zijn er in de afgelopen dagen twee:

NCIS (NET5 21:25-22:20) afgelopen zondag ingesteld op serieopname, 1 opname goedgegaan, nu alweer uit de lijst.
NCIS (NET5 22:15-23:20) afgelopen zondag net zo.

Toevallig waren deze beide op dezelfde zender, maar mijn eigen testen (ZEER ervaren PC/Netwerk expert) hebben al uitgesloten dat het aan de setupbox (3 stuks) of zender ligt, ook "standaard", HD of HDGlasvezel maakt geen verschil.
Ook instellen via Android of Windows APP werkt niet.......

Verder heb ik forumprofiel aangevuld.

Alvast bedankt

Reageer