Beantwoord

Sinds de laatste update zie ik beelden door elkaar

  • 16 December 2023
  • 45 reacties
  • 650 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +11

Als ik de radio aanzet (808 Sky) staat het tv-beeld van de laatst bekeken tv-zender door het beeld van de radiozender heen. Als ik de decoder dan aan- en uitzet heeft de decoder de laatste tv-zender onthouden en niet de laatstingestelde radiozender.

Zie bijgaande foto:

2 beelden door elkaar

 

Een volledige reset of een gewone herstart heeft niet geholpen.

 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 7 March 2024, 19:22

Bekijk origineel

45 reacties

Reputatie 7
Badge +9

@Nomen Nominandum Ik kan het niet reproduceren. Trouwens als je 2 beelden of 2 geluiden door mekaar heeft, is een teken voor overlopen caches. Ga naar apparatenvoorkeur - apps - kpn app - cache wissen. Het hoeft geen restart of reset

Reputatie 7
Badge +11

Ik heb alle oplossingen geprobeerd, cache geleegd, app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, herstart, fabrieks-herstel. Helaas @TDN niets helpt. Het probleem blijft.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, is dit bij élke radiozender zo @Nomen Nominandum? Of alleen bij 808 Sky? Ik vraag dit even na omdat je deze zender specifiek benoemd heb en ik geen verkeerde conclusies wil trekken 😉

Reputatie 7
Badge +11

De dubbele beelden zijn over @Maja_ , alleen het onthouden van de laatste zender is nog niet goed.

Stel, ik kijk naar NPO1 op 1 en schakel dan over naar 808 Sky Radio en zet dan de boel uit. Als ik dan 's morgens de boel weer aanzet hoor ik NPO1 i.p.v.Sky radio.

Verder gaat het zappen veel trager en soms geen gelijk beeld/geluid bij de mond. Dit alles sinds de laatste update van 14 december, jammer.

Reputatie 7
Badge +20

'Hmm, bijzonder wel dit 🤔 Zou je je V10 even willen herstarten én daarna de ontvanger een frisse start willen geven? Als het issue daarna blijft, geven we dit door aan de ontwikkelaars zodat ze dit verder kunnen onderzoeken. 

Reputatie 7
Badge +11

'Hmm, bijzonder wel dit 🤔 Zou je je V10 even willen herstarten én daarna de ontvanger een frisse start willen geven? Als het issue daarna blijft, geven we dit door aan de ontwikkelaars zodat ze dit verder kunnen onderzoeken. 

Ga ik in de loop van de dag doen @Maja_ , ik moet eerst even een belangrijk telefoontje via de vaste lijn afwachten.

Wil je ook s.v.p. even mijn privé-bericht lezen aangaande retour modem, daar heb ik helaas nog geen reactie van je op gehad.

Update volgt.

 

Reputatie 7
Badge +20

Helemaal prima, en ik heb je privébericht beantwoord!

Reputatie 7
Badge +11

Ik heb e.e.a volgens jouw raadgevingen uitgevoerd en houd het verder vandaag en vanavond in de gaten. Update volgt @Maja_ 

Reputatie 7
Badge +11

 @Maja_

Zojuist tv aangezet, nog steeds beelden doorelkaar, radiokanaal maakt niet uit, zowel op npo1 als op Sky Radio bijvoorbeeld..

Ik weet nu ook wanneer het gebeurt, bij de instelling startscherm, het gaat goed bij de instelling live tv

 

Reputatie 7
Badge +20

Ah, dat is wel waardevolle extra informatie @Nomen Nominandum, dank voor het delen, nemen we mee richting de ontwikkelaars!

Reputatie 7
Badge +11

Ah, dat is wel waardevolle extra informatie @Nomen Nominandum, dank voor het delen, nemen we mee richting de ontwikkelaars!

Helaas @Maja_ ook in de stand live tv dubbel beeld, wat wel weer snel verdwijnt.

Vanochtend met het opstarten van de decoder naar Sky 808 deze foutmelding in beeld:

KBX-APK-3012 met het advies de deceoder te herstarten als het in beeld blijft.

Als ik wissel tussen een tv-zender en een radiozender zie ik nu rechtsboven een soort rechthoekig iets in beeld bij een tv-zender, zie afbeelding:

inclusiief de genoemde foutmelding

 

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, er blijven vreemde dingen gebeuren met die ontvanger van jou 🤔 Maakt herstarten ook daadwerkelijk een verschil?

Reputatie 7
Badge +11

Hmm, er blijven vreemde dingen gebeuren met die ontvanger van jou 🤔 Maakt herstarten ook daadwerkelijk een verschil?

Nadat ik de decoder herstartte (een keer van de stroom af en aan) en  was het inderdaad over @Maja_ 

Nu weer radio aangezet en zelfde probleem weer.

Echte herstart via menu gedaan en nu lijkt het weer over.

We houden de vinder aan de pols.

Reputatie 7
Badge +20

Dat klinkt toch voorzichtig positief, laten we hopen dat het nu ook echt goed blijft!

Reputatie 7
Badge +11

De beeden komen toch weer dubbel binnen, zoals op de foto, onafhankelijk van de gekozen zender @Maja_ 

Reputatie 7
Badge +20

Balen @Nomen Nominandum 😑

Ik heb er voor nu echt geen oplossing voor, maar weet dat het onder de aandacht gebracht is bij de juiste mensen. Als er iets concreets over te melden valt, laat ik dat hier direct weten!

Reputatie 7
Badge +7

@Maja_ Nog een melding meer: 

Reputatie 7
Badge +20

Dank voor het delen @Katana321

Reputatie 6
Badge +6

Ik heb het zaterdagochtend een keer gezien, bij iemand waar we wilden kijken of er verschil was in de niet-zwartheid van het scherm bij radio luisteren met een andere instelling van de schermbeveiliging. Na omschakelen van leeg bijna-zwart scherm naar de klok/zenderweergave kregen we bij de radio ook beeld van het Top 2000 café. We dachten toen even dat dit bij Radio 2 meegestuurd werd. Later bleek dat (gelukkig) toch niet zo te zijn.

Ik weet niet welk radiokanaal we gekozen hadden, toen we dat beeld zagen. Omdat deze gebruikers inmiddels gewend zijn “huisje” te drukken als ze gekke dingen zien of vastgelopen zijn in de navigatie, weet ik niet of het dubbele beeld daar misschien vaker voorgekomen is.

(Glasvezel, Box 12 modem, bekabeld aangesloten, maar daar wel unicast vanwege de ondertiteling die niet goed is bij multicast. Volgens mij alleen de nieuwe NPO app en TeamViewer QS geïnstalleerd, die laatste al tijden niet gebruikt. Niet-eco stand. Opstarten met live tv.)

 

KBX-APK-3012 met het advies de deceoder te herstarten als het in beeld blijft.

Die zaterdagochtend hebben wij niet die foutmelding gezien. Maar die foutmelding zonet om 10:30 uur wel ergens anders gezien, toen zonder ook beelden door elkaar te zien. De fout bleef ook bij omschakelen naar andere radiozender in beeld, maar na drukken van “huisje” en terug naar radio niet meer gezien.

Reputatie 2

Goedemorgen,

Ik lees bij toeval de klacht van Maja. Sinds gisteren exact dezelfde klacht op de TV+ 7022. Ook bij Sky radio. Ook de reset heeft niet geholpen.

Reputatie 2

 Sorry. Ik bedoel natuurlijk de klacht van Nomen die beantwoord is door Maja.

KPN klant Experia V10 2x TV+ 7022

Reputatie 6
Badge +6

@Nomen Nominandum, omdat ik het Sky Radio logo zie in je foto’s: heb je het probleem ook als je de screensaver bij de radio uitzet? Waarbij je dus een leeg scherm krijgt zonder de zender/klok in beeld?

(Na twee keer “omlaag” zie je onder de tijdbalk de optie “Zet schermbeveiliging uit” waarna het icoon groen wordt, en het beeld leeg wordt tijdens radio luisteren.)

@HaRe, wat heb jij ingesteld voor die screensaver?

Reputatie 6
Badge +6

Ah, met die screensaver aan (dat je dus afwisselend tijd en zenderlogo/zendernaam ziet tijdens radio luisteren) is het me zonet ook een paar keer gelukt om bijvoorbeeld “NPO Radio 2 Top 2000 Aflevering 259” of “NOS journaal” tegelijk met het Sky Radio logo in beeld te krijgen. En als ik daarna naar een andere zender ga dan blijft het inderdaad in beeld, én heb ik rechtsboven ook dat rare vak.

Je ziet dus de beschrijving die je normaal gesproken linksboven in beeld ziet als je op “huisje” drukt, met dan rechtsboven de preview, die bij radio leeg is. Soms zie ik de beschrijving van een andere radiozender, soms die van een televisiezender, hoewel ook dan de preview leeg is. Bij mij tenminste, niet in de foto van @Nomen Nominandum.

Ik weet niet wat ik precies doe om het te krijgen, maar de screensaver lijkt wel aan te moeten staan om het vrij gemakkelijk voor elkaar te krijgen.

Ik vraag me nu af of we zaterdagochtend misschien toch naar televisie op NPO 2 omgeschakeld waren terwijl we toen nog een omschrijving van een radiozender in beeld zagen, dus andersom dan ik omschreef:

Na omschakelen van leeg bijna-zwart scherm naar de klok/zenderweergave kregen we bij de radio ook beeld van het Top 2000 café.

Ik denk niet dat we zaterdag Sky Radio gebruikt hebben; ik weet niet of het alleen bij Sky Radio is.

Reputatie 2

Screensaver staat op automatisch via Google pictures. 

Reputatie 6
Badge +6

@HaRe, ik bedoelde de screensaver die je bij radio luisteren hebt. Twee keer pijltje omlaag en dan naar rechts onder de informatiebalk. Als die screensaver aanstaat (icoon dan raar genoeg wit) dan zie je de zender logo’s en de tijd tijdens radio luisteren. Als die uitstaat (icoon groen) dan wordt het scherm leeggemaakt tijdens radio luisteren.

Reageer