Beantwoord

Sinds nieuwe tv-ontvanger constant zwarte infobalkjes in beeld

  • 18 April 2024
  • 10 reacties
  • 90 keer bekeken

sinds mijn nieuwe tv-ontvanger is aangesloten heb ik permanent drie irritante balkjes linksboven in beeld, een met het kpn-logo, een met het "poort”logo, en een een heel lange balk met een aantal cijfers. Die lange balk blokkeert bv. het gezicht van de nieuwslezer. Hoe krijg ik ze weg?

icon

Beste antwoord door DelhaizeAnSofie 22 April 2024, 16:47

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hoi @DelhaizeAnSofie, welkom hier. 

Zou je willen proberen om de ontvanger 10 seconden stroomloos te maken? Mocht dat niet helpen, zou je dan de ontvanger helemaal willen resetten? Zou je anders ook een foto kunnen plaatsen van wat je ziet? 

Het snelste is om even met ons te bellen als bovenstaande niet werkt. Ons gratis nummer is 0800 0402. We zijn bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur.

Beste Alex-van-KPN, dank voor je antwoord. Stroomloos maken helpt niet; resetten en opnieuw installeren is geen optie want bij de eerste installatie (na ontvangst van het nieuwe modem) had ik ook al een kpn-monteur nodig daar het mij niet lukte. Het is deze brave monteur die mij met de hinderlijke zwarte balkjes heeft laten zitten, waarvan ik dacht dat je ze kon wegklikken.  Het gaat vooral om die lange onderste balk met de cijfers. Zie foto.

 

Dat is van je tv zelf. Sony?

Ja, Sony. Betekent dat: nooit meer weg te krijgen???

Nee, in verband mogelijkheden tot wegkrijgen. 

Houdt op de Sony afstandsbediening eens 'lang' de knop met i ingedrukt. 

ik heb een knop zónder i ingedrukt (op mijn stoffige oude Sony-afstandbediening), een met twee naar elkaar toe gerichte pijltjes (sorry ik spreek geen Sonysch), en die enge balken zijn weg!!! Dus: enorm bedankt!!!!

Reputatie 7
Badge +24

ik heb een knop zónder i ingedrukt (op mijn stoffige oude Sony-afstandbediening), een met twee naar elkaar toe gerichte pijltjes (sorry ik spreek geen Sonysch), en die enge balken zijn weg!!! Dus: enorm bedankt!!!!

Wat fijn om te lezen dat het gelukt is, en bedankt voor de terugkoppeling hier. Heb je misschien een foto voor ons van de afstandsbediening en de knop? Handig voor meelezers die dit probleem ook ondervinden. 

kijk, met stof en al. Middelste toets tweede rijtje ( >I< ). Of de i+ toets ook

werkt heb ik voorzichtigheidshalve niet geprobeerd...

Reputatie 7
Badge +24

@DelhaizeAnSofie, oudje inderdaad. Maar als het werkt, dan werkt het. 😉 Nogmaals bedankt voor de genomen moeite om het hier te posten. 🙂

Bijzonder, die >|< ken ik niet. Zit ook niet op de afstandsbediening van de Sony uit 2018 hier. 

Overigens zie ik wel de knop met i.

Helemaal linksboven; er staat i+ .

Geniet van tv zonder extra informatie. 

 

Reageer