Beantwoord

Sinds update geen of haperend beeld tv

  • 22 April 2024
  • 4 reacties
  • 59 keer bekeken

Sinds de update van vorige week maandag/dinsdag 15/16 april heb ik geen of haperend tv beeld. Ik heb wel geluid. Soms haperend. En de menubalken en tv gids doen het gewoon. Contact gehad met KPN. Alle mogelijke oorzaken gecheckt. TV ontvanger en modem gereset. Ethernetkabel, stroomkabel, HDMI kabel nieuwe geprobeerd. Andere Poorten op modem geprobeert. TV gecheckt. Chromecast doet het wel. TV menu en balken komen wel in beeld. Geluid komt door, maar hapert soms. Beeld is vaak zwart af en toe komt er een afbeelding langs. Geen bewegende beelden.

Inmiddels heb ik een nieuw modem en een nieuwe tv ontvanger. Probleem blijft hetzelfde.

Bij inloggen in het modem zien we dat de tv ontvanger en het modem niet met elkaar kletsen. Er lijkt dus een software probleem te zijn.

Alle hardware is gecheckt en nieuw.

Bij het ophalen van nieuwe software blijft de tv ontvanger 45 minuten op 20% hangen. En als hij na meer dan een uur de software opgehaald lijkt te hebben blijft het probleem.

Dit probleem heb ik nu al een week. Meerder mensen van KPN gesproken. Probleem blijft. Vanavond weer proberen te bellen, maar na meer dan een half uur in de wacht gestaan te hebben heb ik het voor vandaag opgegeven.

icon

Beste antwoord door WillieV 25 April 2024, 10:39

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 2
Badge +2

Ik neem aan dat je iTV hebt gezien de 20%. Welke tv tuner heb je? Motorola, Arris VIP2952?

Zit deze toevallig met de netwerkkabel verbonden via een witte adapter in het stopcontact (DVS)?

Mocht dit het geval zijn, helpt het als je beide (bij tv en bij modem) er even uithaalt?

De iTV blijft minstens 45 minuten op 20% staan. Vanavond heeft hij na 1-1,5 uur de software opgehaald. Hij lijkt de data niet goed op te halen. TV geeft nu een diavoorstelling als ik de tv op de laagste resolutie zet. Dus steeds losse haperende beeldjes en haperend geluid.

Alle hardware is getest en doet het. Inclusief TV.

Ik heb geen DVS adapter. 

Ik heb een ArrisVIP2952.

Het lijkt dus echt een software/data probleem. Morgen KPN maar weer proberen te bellen.

Reputatie 7
Badge +19

Hi @WillieV, ik lees dat ondanks allerlei pogingen en vervangen van je apparatuur het probleem nog steeds bestaat. 

De snelste weg voor contact is inderdaad met onze klantenservice via 0800-0402. Via het forum denken we ook met alle plezier met je mee, dat kan alleen iets langer duren. Als het nog speelt, ben ik net als @Gamechanic benieuwd naar hoe jouw tv-ontvanger en modem met elkaar verbonden zijn? Zit daar nog andere apparatuur tussen? Als de tv-ontvanger rechtstreeks met een kabel aangesloten is op je modem, maakt het verschil als je een andere kabel test? Dat kan ik niet helemaal met zekerheid uit je startbericht opmaken.

Er staat trouwens een nieuwe update voor de tv-ontvangers klaar, maar daar zit weinig spannends in aan veranderingen:

 

Het probleem is gisteren opgelost. Het bleek dat meerdere mensen in de straat geen beeld hadden en om een monteur gevraagd hadden. Een adequate monteur merkte dit op. Zij is eerst in de KPN kast, die in de buurt staat, gaan kijken. Daar bleek een fout in te zitten. Het lag dus niet aan mijn apperatuur of aansluiting.

Reageer