Beantwoord

Smart tv app loopt regelmatig vast, 'kan de video niet laden'

  • 3 March 2024
  • 47 reacties
  • 934 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Beste, 

Ik krijg sinds dit weekend regelmatig dat de ITV app vast loopt met melding Sorry kan de video niet afspelen.

Hierna moet ik de app steeds opnieuw instaleren. 

Is hier iets tegen te doen? 

 

Admin: eigen topic voor bericht aangemaakt

icon

Beste antwoord door TV Apps Team 13 March 2024, 09:28

Bekijk origineel

47 reacties

Dit komt op dit moment meer voor met tv's van 2018 en ouder. Ook een LG toevallig @Kenny Willems ?

Reputatie 2
Badge

Samsung 2023 model 

Hmm 🤔.

Tv via wifi? Bij mij, ook Samsung, werkt de kpn tv app het best via kabel. Via wifi heb ik onder andere weg zakkers. 

Maar bij mij is de app back up. Want het werkt super met de ontvanger. En veel mooier beeld ook. 

Reputatie 2
Badge

Heb alles via wifi lopen, eigenlijk nooit dat de signaal weg valt. En heb juist beter beeld via de app dan het "tv kastje" problemen zijn ook pas dit weekend begonnen, en is bloed irritant. 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Kenny Willems, heb jij de mogelijkheid om het toch eens met een kabel te testen? Ik ben benieuwd of je dan toch tegen deze foutcode aan blijft lopen. 

Reputatie 2
Badge

Krijg geen foutcode, was het zo dan kon ik er iets mee. Hij stopt gewoon en daarna moet ik de app opnieuw installeren. Heeft naar mijn inziens niks met wifi te maken 😉 anders levert kpn slechte wifi.

Via kabel kan wel, maar dan moet ik eerst de tv van de muur halen, terwijl voor het weekend 0 keer een probleem. 

Ben het met Kenny eens dat dit weekend iets veranderd is bij KPN. Bij mij doen bekabeld alle HD channels het niet meer goed (hangend beeld) via de tv-ontvanger. Ook voor het weekend nooit last van gehad

Reputatie 2
Badge

Dit dus, geen eens optie meer om terug te gaan. Nu moet ik de app weer opnieuw installeren. 

Ook hier een nieuwe Samsung smart TV sinds dit weekend problemen met sorry kan video niet laden voor dit weekend was er geen enkel probleem mooi beeld en geen meldingen dus KPN wat hebben jullie veranderd of doe hier iets aan

Ter aanvulling zelfde probleem als Kenny kan ook de melding niet sluiten dus ITV weer helemaal opnieuw opstarten of app weer opnieuw installeren dit is echt super waardeloos zo !! 

Reputatie 7
Badge +30

Fijn dat jullie je allemaal hier melden! Maar wat rot dat jullie hier allemaal tegenaan lopen. Nog wat vragen ter verduidelijking:

  • welke versie van de smart tv app hebben jullie nu?
  • welk merk en type televisie hebben jullie?
  • is dit bij elke zender of alleen bij sommige zenders?
  • en het is dus sinds een paar dagen pas? 

Dan ga ik dit eens intern aankaarten!

Reputatie 2
Badge

Het is versie nummer 3.0.16 bij gewerkt 16/08/2023

Merk Televisie Samsung model QE55Q80CATXXH

Ben niet alle zenders afgegaan anders was ik nu nog bezig.

Maar Nederland 1,2 en 3. Rtl 4 en Discovery.

Overige streaming diensten nergens last van. 

In weekend en erna gebeurde het. 

Hier op een LG op wifi met opnieuw geïnstalleerde app sinds vorige week hetzelfde probleem…. 

Betreft een Samsung Q67CA43TV ( QLED 43Q64C model 2023 , hoofdzakelijk bij de RTL s discovery enz, heb dit toestel nu 6 maanden en nooit problemen mee gehad sinds dit weekend is het helemaal mis, ook gisteren bij RTL 7 valt hij onder het kijken naar kan geen video laden, soms staat de melding wel geaccentueerd en kan je hem sluiten maar merendeels moet je ITV weer opnieuw opstarten, alles gedaan app nieuw geladen router  meerdere keren opgestart maar helaas …..versie 3.0.22

Reputatie 7
Badge +30

Ontzettend bedankt! Ik stuur het door naar de betreffende collega's en hou jullie op de hoogte. 

Reputatie 7
Badge +7

Lijkt inderdaad een patroon zo, met diverse topics en vooral 2022 en 2023 Samsung TV's. Vooral ook apart dat de app vastloopt/freezed. De app zelf is al een hele tijd dezelfde, 3.0.22 (3.0.16 is de app store versie,  niet de actuele). Ook aan de video signalen zijn geen wijzigingen geweest rond dat weekend van 1 maart toen het zo verergerde/ontstond.

Het is nog niet gelukt het issue te reproduceren. Een paar vragen om sneller tot een oplossing te komen:

  • gebeurt het bij het zappen (dus opzetten van een stream), of gebeurt het ook bij het al langer live kijken en dan ineens, pats die “Sorry, ...” melding?
  • Indien het ook gebeurt tijdens kijken (zonder zappen), zou een voorbeeld datum en tijdstip (op de minuut nauwkeurig) handig zijn en het kanaal waarna werd gekeken. Dan kunnen we de recording die we maken van die livestream checken op een eventuele afwijking.
  • soms kan iemand dus nog wél op de ‘sluiten’ knop drukken om verder te gaan. Als dezelfde zender live dan meteen weer wordt geprobeerd, gaat het dan wederom meteen mis?


Hopende het probleem sneller te kunnen ontrafelen met deze info. Ook nieuwe voorbeelden zijn welkom, inclusief modelnummer van de TV waar het om gaat.

Heeft iemand wellicht gezien dat je Samsung TV een eigen update heeft ontvangen? Vooral de 2022 en 2023 modellen zouden meestal nog de enige jaargangen zijn die updates ontvangen, oudere tv's kennen meestal geen updates meer. Dat zou ook een link kunnen zijn, waarom alleen die nieuwe tv's geraakt zijn. Wellicht kan iemand vinden dat de geïnstalleerde versie van Samsung idd een hele nieuwe release is. Ook dat zou ons dan helpen de grondoorzaak te achterhalen; we vertrouwen met de app op bepaalde software componenten van het OS en ook de Google's en Samsung zijn niet feilloos. Dus sluiten we dit niet uit. 

We hebben behalve nieuwe Samsungs méér meldigen met LG, @TV Apps Team !

Dit is één van die topics:

 

Bedankt voor jullie antwoord en het mee denken van dit probleem, als sluiten vet gedrukt staat en je sluit hem en probeert nogmaals naar de zender te gaan dan doet hij het in 90 % van de gevallen, gisteravond een beetje al de zenders afgelopen van waar hij precies vast loopt, en tot mijn grote verbazing doet alles het gewoon weer ook vandaag geprobeerd geen enkel probleem meer heel snel van het 1 ne kanaal naar het andere maar hij pakt hem gewoon en ook heel snel zonder melding dus maar hopen dat het zo blijft maar daar ga ik wel vanuit wat de reden was ? Misschien  werkzaamheden ? Mocht het probleem zich weer melden laat ik dat gelijk aan jullie weten, bedankt voor jullie hulp.auto software staat aan versie 1310

Reputatie 2
Badge

Tijden waren compleet random, is nu ook weer totaal verdwenen. Wel liep de app gisteren nog een paar keer "vast" 1 a 2 seconden om daarna weer verder te gaan.

 

Reputatie 7
Badge +7

Voor 99% zeker zijn we nu zeker dat het kwam door netwerk load issues op de videoservers in die periode begin maart. Die zijn vorige week opgelost. Dus het is logisch dat die klachten zich niet meer voordoen sindsdien vanuit dat perspectief.

De ene cliënt is daar gevoeliger voor dan de andere. Het kwam al eerder naar voren dat de nieuwste smarttv's het meest gevoelig zijn voor kleine ‘irritaties’ in de distributie van de videosignalen. Meeste andere cliënts accepteren dat nét iets beter en stoppen er dan niet meteen mee, vandaar vooral nieuwere TV's met deze klachten. 

Goede nieuws is dus dat het dan eigenlijk bekend is nu waarom dit zich enige tijd voordeed waarom enkelingen daar last van hadden. Toch een generieke storing, excuses. 
 

“Sorry.. Kan de video niet laden, probeer het later opnieuw.”

 

Helaas, het lijkt erop dat elke avond de video niet kan worden geladen. Dat is toch bizar? We krijgen deze melding meerdere keren op een avond. Als zoveel mensen dit probleem ervaren, zou @Kpn  dan niet een oplossing moeten hebben? Televisie kijken wordt behoorlijk lastig met zoveel onderbrekingen. Service zou gepast zijn, vooral gezien het hoge maandelijkse bedrag dat we betalen. @Kpn Kunnen jullie ons alsjeblieft helpen bij het vinden van een oplossing voor dit probleem?

Reputatie 2
Badge

Wederom zijn de app problemen terug, zelfde die ik eerst had. 

Bij mij gebeurt het nu sinds 2 weken, lijkt of we een update gehad hebben van de app, sindsdien is het drama. meerdere keren na elkaar, kan 1x terug hierna moet ik zelfs de app opnieuw starten. Samsung model 2023.

Ik heb bij geen enkele streaming hapering of storingen alleen bij kpn app. Niet tijdens zappen maar gewoon tijdens kijken. zit ook niet echt een patroon in. al geprobeerd om bij starten van programma iets terug te spoelen om stream mogelijkheid te geven om voor te blijven, ook dit werkt niet.

Hier hetzelfde probleem

Idem sinds week hier dezelfde storing. Wij hebben een LG tv (bekabelde).

wat te doen?

Reageer