Beantwoord

Smart tv app loopt regelmatig vast, 'kan de video niet laden'

  • 3 March 2024
  • 60 reacties
  • 1265 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Beste, 

Ik krijg sinds dit weekend regelmatig dat de ITV app vast loopt met melding Sorry kan de video niet afspelen.

Hierna moet ik de app steeds opnieuw instaleren. 

Is hier iets tegen te doen? 

 

Admin: eigen topic voor bericht aangemaakt

icon

Beste antwoord door TV Apps Team 13 March 2024, 09:28

Bekijk origineel

60 reacties

Lijkt gekomen te zijn na de update van afgelopen week

Reputatie 1
Badge

Wij kunnen bijna de klok er gelijk op zetten wanneer het gebeurd, maar vanavond is het echt een drama

Heb hier na de update van de app een paar dagen geleden ook last van. Krijg melding (stream request  timeout) Sony XR-55A84K bekabeld aangesloten. Voor de update ook al regelmatig bij het zappen kan video niet vinden en bleef wel het audio doorlopen, ook onder de andere zenders door. Moest dan tv helemaal uitzetten om audio te stoppen.

Sinds vrijdag avond 21:00 uur is er een storing op het tv platform @aws1971 , @IJtsie .

Reputatie 1
Badge

Dit probleem loopt al langer, maar fijn dat ze het nu erkent hebben.

Reputatie 2
Badge

Heb wel een patroon ontdekt... 

Iptv app aanzetten, 1 a 2 min later de melding deze is nog wel afsluitbaar. 2 keer 1 a 2 min erna niet afsluitbaar en moet hem dan opnieuw instaleren. 

Daarna gaaf het wel goed 

Ook hier voortdurend deze melding. Meerdere keren per avond. Samsung frame tv. TV kijken is bijna niet te doen zo. Dit probleem deed zich al lang voor maar is nu veel erger geworden. KPN moet hier echt dringend iets aan doen, anders stap ik toch echt  over. Compensatie zou ook op z'n plaats zijn 

Ook hier elke dag een aantal keren deze melding op een samsung neoqled uit 2021

Reputatie 1

Ik heb wat problemen gehad op een Sony OLED met het GoogleTV platform - er staat volgens mij nog een topic open. Issue was eerder genoemde melding tijdens openen van de TV App en stotterend beeld in het begin van de stream (bij wisselen van een kanaal).

Probleem was vrij ernstig bij een Experia V10 - ook wat problemen met de VIP5202 TV box van KPN (stb-nmc-400 meldingen). Ik kon mijn vinger er niet echter achter krijgen wat het precies was. Vanwege een andere reden is de stekker uit de Experia gegaan en is deze door een eigen router vervangen. Ik heb het netwerk in segmenten gezet d.m.v. VLANs. WIFI,- IOT-, IPTV- en bedrade clients draaien in eigen VLANs.

Alles draait nu als een zonnetje, de KPN app geeft heel soms de eerder genoemde melding bij volgende stappen (kan ik trouwens wel verklaren waarom dat gebeurd):

  1. Kijk TV via KPN app
  2. Druk op home
  3. Open andere app (Netflix, Disney, Youtube, Videoland), app langere tijd open houden
  4. Druk op home
  5. Open KPN app weer - > Melding kan stream niet laden (ik denk dat GoogleTV de KPN app niet afsluit, waardoor bij het overnieuw starten van de KPN app de app een stream op een punt probeert op te pakken welke niet meer beschikbaar is)

Het stotteren in de KPN TV app heb ik niet meer, lijkt mij bufferen vanwege congestie op mijn eigen netwerk. Door VLANs congestie opgelost. Bij ons was toch wel sprake van een ‘explosie’ aan netwerk devices...

55" Neo QLED 4K Smart TV QN85C (2023)
 

ik loop sinds kort tegen zelfde probleem op en dan voornamelijk later op de avond, zo na 21.30 uur.

heel vervelend en ook na laatste storing bij kpn niet verbeterd.

Ik zet dan de tv uit en houd de knoop ingeduwd tot neoqled in beeld verschijnt, deze start dan op met andere app en na even wachten kan ik dan weer in de kpn app en werkt het weer, maar ook soms maar even. Maar dit is heel vervelend dus hopelijk komt er een oplossing van kpn.

Ik heb sind een paar dagen ook last van de sorry kan de video niet afspelen melding.

Ik heb een samsung the frame uit 2021.

Nu een keer de app opnieuw geinstalleerd en meteen dezelfde avond en ook in de ochtend weer de melding.

De ochtend was met het nieuws kijken van rtl4 maar dat is dan op net 10 de continu replay zeg maar 

Dit was rond 05.40 in de ochtend 

De tv is bekabeld dus niet op de wifi.

Gebeurd steeds vaker nu baal er flink van 

Groeten peter

Nog ter aanvulling op bericht gisteren, ‘s avonds om 21.30 uur van npo 1 naar sbs en kort erna weer de melding.

toen ik eindelijk weer beeld had, maar even op kijken vanaf begin gezet en toen nergens meer last van ook met daaropvolgende uitzending gedaan en ook geen uitval, maar dit is natuurlijk niet de oplossing.

maar mogelijk goed voor kpn om te weten.

zojuist weer op Fox 18:43 weer een vastloper en de app niet af te sluiten.

Geluid loopt door maar de app gaat niet uit

Reputatie 2
Badge

Ik heb het gevoel dat kpn niet echt meer reageert hier op. Ieder geval is het nog steeds niet goed. 

Dat is de 2e keer, 1e keer kan je nog terug

Ik zie ook geen reactie meer....jammer

Sinds gisteren geen storing meer. Ben benieuwd 

Hier blijft hij haperen..helaas

Gisteravond tijdens “Vandaag Inside” tweemaal melding gehad. Maar komt regelmatiger random voor

op een Samsung 50Q64A (2021).

Via het kpn kastje loopt het wel goed volgens mij

Hoi,

Hier precies hetzelfde..

De afgelopen maanden was het alleen uitvallen en dan toch weer opstarten, maar nu start kpn helemaal niet meer op!! Dus kan geen tv meer kijken..

Ook een Samsung tv uit 2023.

Echt heel erg vervelend!!!

Hoop dat hier snel een oplossing voor komt!!!

Ik zie geen reactie meer van de KPN die vinden het wel goed zo denk ik.

 

Als hij hier vastloopt blijf ik de return knop ingedrukt houden dan start de app opnieuw op.

Dat is een hele goede tip, want hij doet het nu!

Dank!!

Reputatie 2
Badge

Top tip Peter, nog niet de oplossing waar wij op hopen. 

Maar het werkt. 

Sinds gisteren geen storing meer. Ben benieuwd 

Was van korte duur. Na 2 dagen weer terug.

Reageer