Beantwoord

Smart tv app loopt regelmatig vast, 'kan de video niet laden'

  • 3 March 2024
  • 139 reacties
  • 2655 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Beste, 

Ik krijg sinds dit weekend regelmatig dat de ITV app vast loopt met melding Sorry kan de video niet afspelen.

Hierna moet ik de app steeds opnieuw instaleren. 

Is hier iets tegen te doen? 

 

Admin: eigen topic voor bericht aangemaakt

icon

Beste antwoord door TV Apps Team 13 March 2024, 09:28

Bekijk origineel

139 reacties

En nogmaals 22:58 RTL4

Reputatie 1

Ik heb afgelopen dagen in een andere thread over dit probleem gereageerd. Ene Alex van KPN zit hierin. Hierin alle details over zenders en tijdstippen vermeld. 

Het lijkt hier vaak ook bij "kijk vanaf het begin" te gebeuren. Bijvoorbeeld bij de laatste aflevering van "De piano" op Rtl4. Programma was een kwartier bezig, vanaf het begin gaan kijken en het na meerdere malen de foutmelding, terugspoelen/zoeken waar we gebeleven waren het maar opgegeven. Zo ook al een aantal films niet afgekeken. Ik ga het even in de gaten houden wat er precies wanneer gebeurt. Het is nu toch vaak onbewust schelden en op spiergeheugen op de afstandsbediening rammen en weer proberen verder te kijken.

Het heel kort even bevriezen gebeurt random op alle zenders eigenlijk altijd.

App versie is.3.0.22. Model TV is QE43LS03AAUXXN, Software T-NKM2DEUC-2210.1,BT-S.

Hier ook nog steeds haperingen

Reputatie 2
Badge

21:12 en 21:43 weer app crash Rtl4 

Reputatie 2
Badge

21:05 en 21:43 wederom... Daarvoor ook al eens. 

Reputatie 2
Badge

Het begint het drama te worden met de app, 4e keer vanavond al.

Edit: 7e keer gaat goed zo

Idem hier, tijdstippen heb ik niet scherp.

Ook bij mij het zelfde probleem alleen erger dan voorheen echt waardeloos dit, je kan bijna niet gewoon meer kijken valt onder uitzendingen uit bijna op alle kanalen behalve op Nederland echt KPN doe hier iets aan 

Ook als je een programma terug spoelt naar het begin valt hij vaak uit paar keer op nieuw opstarten maar ja dan hoeft het van mij al niet meer ook bij programma terug kijken blijf je maar opnieuw opstarten eigenlijk komt het er op neer dat ik alleen maar naar Nederlandse zenders mag of kan kijken , sta open voor een tegemoetkoming eigenlijk betaal ik 80 euro voor niks

Heel vervelend dat de app het niet goed wil doen. Echter, kpn levert voor één televisie natuurlijk de ontvanger. Die je sowieso in huis hebt en dus voorlopig in kunt zetten. 

eigenlijk betaal ik 80 euro voor niks

Oh….

Die 80 euro is niet alleen “het gebruik van de tv app”

Bij kpn krijg en betaal je voor televisie via minimaal één tv ontvanger. Waarbij je nog 2 tv's zonder extra kosten via de app kan gebruiken. 

En INTERNET. Nu haal je die 80 euro over één kam maar ik neem aan dat je ook wel een laptop, telefoon en/of tablet gebruikt via de wifi. En misschien wel meer. Zoals domotica (Ring deurbel, thermostaat e.d.).

Heel vervelend dat de app het niet goed doet in nieuwe Samsung televisies. Maar dan zou ik gewoon de ontvanger eraan koppelen. Meer mogelijkheden (!) en werkt altijd.

Er gaat ook een hele nieuwe app komen. Maar dat duurt nog wel enkele maanden tot een jaar schat ik zo. Men is nu druk met de doorontwikkeling van die voor smartphone en tablet.

Wat moeten we met een dergelijke reactie. Ik heb geen enkele behoefte om een extra kastje te gaan koppelen aan een dure tv die het prima zonder zou moeten kunnen. Sterker nog zo heeft KPN het aan mij verkocht, waar het kan de app gebruiken en op de oudere televisie in de slaapkamer de ontvanger. Waarom zou ik nog meer kabels/stroomgebruik/afstandsbediening willen? 

Wanneer een eigenlijk altijd irritante app dan de afgelopen maanden nog slechter werkt dan krijg je als klant inderdaad het gevoel, "waar betaal ik eigenlijk voor" en niet "ach ik heb tenminste nog internet op mijn laptop". Maar nogmaals die discussie voegt weinig toe.

Laten we het svp houden bij reacties die bijdragen aan een oplossing voor de problemen met de app.

 

 

 

Hey Peter, te eerste vind ik je antwoord niet zo klantvriendelijk die 80 euro zit je waarschijnlijk er hoog hoe die 80 euro tot stand komt hoef jij mij echt niet uit te leggen als ik ergens voor betaal wil ik ook van deze dienst gebruik maken en ja de ontvanger heb ik ook maar volgens jouw moeten we weer allemaal aan de kabel moeten jullie dan ook maar de reclame over ITV  aanpassen bv. Mooie App maar jammer hij werkt niet…..bijna 100 % van de nieuwe TV s  worden verkocht omdat ze WiFi hebben dus probeer met die klachten die er zijn een gepast antwoord of een oplossing te zoeken en jou antwoord sluit je toch gewoon je ontvanger weer aan slaat echt nergens op 

Reputatie 2
Badge

Het is vanavond weer hopeloos, lijkt mij niet de bedoeling dat ik weer met dat kastje moet werken aangezien ik deze nergens meer kwijt kan. 

8 keer dat de app er mee stopt en volgens mij echt een buffer probleem van de app. 

Reputatie 7
Badge +7

Laten we helder zijn: er zijn een dusdanige hoeveelheid verhoogd aantal klachten, dat er ergens een kink moet zitten. Een nieuwe kink, sinds ~half april, toen begonnen de klachten opnieuw, na een maand duidelijke stilte, toen het vorige issue is opgelost begin maart. 

De dienst werkt niet goed voor iedereen en dat hoort deze wel te doen en het lijken heel duidelijk géén incidenten meer. Waarom de één daar (veel) meer last van heeft dan de ander, proberen we hier gezamelijk achter te komen, aangezien er (helaas) geen alarmen zijn en we het issue zelf nog steeds niet kunnen reproduceren (dat zou het veel makkelijker maken). Ook de vorige keer begin maart zaten we met de handen in het haar waar die klachten vandaan kwamen (dat gebeurt helaas ook soms bij storingen), maar zijn we er met jullie en dóór de samenwerking hier in deze topics achter gekomen. waar het issue toen zat. De oplossing zat toen ook in de details van een beschrijving van één of twee gebruikers.

Dus we hebben jullie hulp nog steeds nodig, zolang we zelf het issue niet kunnen reproduceren en er nergens een alarm afgaat die relatie houdt. 

We zien érg veel tijdstippen na 21 uur. Komt dat omdat de posters hier veelal die uren de smarttv app gebruiken, of wordt er tussen 18-21 uur net zoveel gekeken, maar gebeurt het niet of veel minder? 

En voorbeelden van vóór 18 uur, die zijn er ook niet/nauwelijks. Iemand, die er elke avond wel last van heeft, die misschien thuiswerkt, die op dezelfde zender waar het issue vaak op gebeurt, overdag de smarttv app eens de hele dag aan kan laten op die zender (geluid uit bv), om te kijken of het toch ook overdag gebeurt? Eens in de paar uur checken of er een melding is gekomen is dan voldoende.

Dat soort contextuele extra info leidt doorgaans tot de oplossing, want dan wordt de trechter rap kleiner van mogelijkheden wat het kan zijn.

Ook NPO zenders worden zelden tot nooit genoemd, terwijl die ook ontzettende veel gekeken worden. Het is absoluut noemenwaardig voor iemand die er dagelijks veel last van heeft en dan een avondje veel NPO heeft gekeken en er dan geen last van heeft gehad.

Hetzelfde geldt voor de niet top10 zenders, die zelden worden genoemd. Fox wel een keer. Niemand herkent het issue dat het alleen bij de RTL zenders is b.v. maar niet als ze Ziggo, ESPN, zenders kijken bijvoorbeeld?

Of een ander voorbeeld: twee of drie users die een vastloper herkennen, alle twee/drie op dezelfde zender op hetzelfde tijdstip, zelfde moment in de uitzending. Dat verkleint de trechter ook snel. Des te rapper we een oplossing kunnen hebben voor iedereen. Of iemand die dus het zat was, de volgende dag het programma heeft teruggekeken en toen géén probleem ervaarde in de opname van datzelfde liveprogramma waar zoveel problemen mee waren. Dat soort details zoeken we nu naar.

@Kenny Willems  Een buffer issue in de app, we sluiten het niet 100% uit, maar er zijn veel signalen die het tegendeel bewijzen: de app loopt vast/bevriest bij enkelen terwijl de app zoals die nu is al sinds december bij iedereen hetzelfde is. Dit signaal van vastlopen is compleet nieuw sinds half april. Netwerkgerelateerde issues (thuis, of van onze kant) zorgen voor lagere kwaliteit (adaptieve bitrate) of spinners. Niet vastlopers.

Laten we elkaar helpen op het forum zoveel waar mogelijk, maar voel je zeker niet gedwongen. Helpen mag, moet niet. Uiteraard komt er emotie bij kijken, het is ergerlijk als het zo vaak gebeurt, dus boos en geïrriteerd zijn mag. Probeer het echter constructief te houden, des te sneller kunnen we deze storing verhelpen. 

Dank voor deze reactie. Goed om te horen dat het erkend wordt. 
 

Waar mogelijk probeer ik ook mijn input te leveren. Mocht het zo zijn dat ik even niet reageer is betekent dat wat mij betreft niet dat het opgelost is.

 

Ter achtergrond van mijn gebruik. Normaal gesproken gebruiken wij onze tweede tv pas later op de avond. In de woonkamer gebruiken we niet de smart app. Vandaar dat mijn meldingen zich toespitsen op tijdstippen na 21 uur. Vorige week heb ik wel op een middag gebruik gemaakt van de smart app op de Samsung tv. Dat leverde geen problemen op. Ik kan dus geen sluitende conclusie trekken, maar wellicht heeft het toch te maken met het aantal gebruikers op een bepaald tijdstip?

 

Qua zenders is het verhaal vergelijkbaar. Wij kijken zelden NPO, dus mijn meldingen gaan over andere zenders. 

 

 

Kijk hier heb je wat aan…. zal deze dagen een schemaatje maken over de klachten die er zijn Thanks

Goedemiddag,

Na het lezen van het bericht van het TV Apps Team van 2 uur geleden, hoop ik dat ik nog wat aanvullende informatie kan delen.

Ik help eens in de zoveel weken iemand met TV/ Telefoon/ Computer probleempjes en diegene ervaart ook de 'kan de video niet laden...' melding.

Waar het bij sommige op bepaalde tijdstippen vaker voorkomt, is dat bij deze persoon niet het geval. Wij klikken een willekeurige zender aan en naar een paar seconden tot minuutjes verschijnt de melding.

Het is wel zo dat het voornamelijk bij de favoriete zenders getest is, omdat die zenders nou eenmaal vaker gebruikt worden, maar ik heb ook andere zenders getest waar uiteindelijk de melding verscheen dus op zender niveau is niets vast te stellen.

Ik heb gerommeld met Wi-Fi, internetkabel, modum herstarten, etc. Niets helpt.

Het is ook enkel en alleen de KPN app, want andere apps zoals YouTube tonen geen enkele gebreken. Diegene heeft overigens een LG Smart TV van 2 jaar oud.

Het enige wat ik verder nog kan aangeven is dat ik zelf thuis vaak de KPN app cast van mijn telefoon naar mijn Smart TV (Philips met Google TV) en daar ondervind ik nooit problemen van, althans niet de melding waar dit topic over gaat. Dus van wat ik kan aangeven ligt het wel degelijk aan de app geïnstalleerd op de Smart TV zelf.

Ik heb de app overigens niet op mijn Smart TV geïnstalleerd, omdat ik daar niet doorheen kwam op welke reden dan ook. Maar dat kan ik nog een keer proberen.

Hopelijk hebben jullie nog wat aan deze informatie.

Qua tijden/kanalen geen patroon te ontdekken. Vanmorgen rond 7 uur rtl nieuws, vanavond 18:32 en 18:54 TLC.

Reputatie 2
Badge

Ach ik zette hem aan en kreeg gelijk al de melding, nu inmiddels 6e keer. Wat wel echt opvallend is, na de eerste uur ofzo veel minder problemen. En met terug kijken ook geen probleem, schiet mjn nu te binnen.

En nu opeens 2 keer in 3 min 21:00

Vanavond alles uitgeprobeerd alle zenders werken terugspoelen, terugkijken echt hoop dit geen toeval is…hij pakt ook alles sneller hoe kan dit zo opeens hoop morgen met de zelfde update te komen was wel ff schrikken dat alles het deed… Happy

Reputatie 2
Badge

Tussen 18:00 en 18:18 7 keer de app gecrasht, begint nu echt zeer vervelend te worden. 

Badge

Hier precies hetzelfde probleem. 

Beneden een nieuwe samsung, met bekabeld internet.

Boven een oude sharp via wifi. 

Continu gezeik met die app. Om ziek van te worden.

Betalen een vermogen bij kpn, en had nooit problemen. Maar nu word het zachtjes aan tijd om eens verder te kijken, voor iets goedkopers dat WEL werkt.

Reputatie 2
Badge

Weer iets nieuws dacht van de week toeval.. Programma stopt er plots mee, beeld gaat op zwart. Alle info nog in beeld en afstandsbediening reageert dan niet meer. Alleen aan en uitknop en terugknop ingedrukt houden. 

Reputatie 2
Badge

Nu stopte de app er helemaal mee en moest ik zelfs opnieuw inloggen, begint echt belachelijke vormen aan te nemen. 

Reageer