Vraag

Smart TV app van KPN loopt vaak vast op mijn Samsung TV

  • 24 April 2024
  • 14 reacties
  • 101 keer bekeken

Hallo,

Net een nieuwe samsung TV gekocht en KPN app geïnstalleerd. Met regelmaat loopt de app vast als ik de volgende dag de TV weer aanzet. Enige oplossing is dan stekker even uit te trekken en de app weer te initialiseren. En dan zijn er dagen achter elkaar dat het gewoon blijft doen. Heb app al een paar keer verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd. Wat is de oorzaak? 


14 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Ik moet je zeggen dat ik dit probleem zelf niet herken. Maar ik kan me voorstellen dat dit te maken heeft met het niet afsluiten van de app en de televisie. Je kunt eens kijken of het helpt als je de app volledig afsluit als je stopt met kijken. Lukt dit niet? Dan kan je via de apps op jouw televisie een app ook forceren om te stoppen. Daarna start ie volledig opnieuw op. Dan hoef je in ieder geval niet de stekker van de televisie eruit te halen. Hopelijk helpt dit! 

Dank Denise voor jouw reactie. Inmiddels Samsung uitgebreid aan de lijn gehad en die hebben de oorzaak ook niet kunnen traceren. Ik ben inmiddels wel achter dat i.p.v. de stekker uit te trekken (een oplossing) ik de TV ook een koude start kan geven als de app weer vastloopt. Houdt in aan/uit knop een paar tellen ingedrukt houden. Vervelende bijkomstigheid is dat ik dan weer een aantal handelingen moet uitvoeren. De TV gaat aan in samsung tv. Vervolgens home knop indrukken en dan naar apps. Vervolgens KPNiTV activeren en pas dan heb ik weer live beeld. Is te doen maar irritant. 

Reputatie 7

Ik moet je zeggen dat ik dit probleem zelf niet herken. Maar ik kan me voorstellen dat dit te maken heeft met het niet afsluiten van de app en de televisie. Je kunt eens kijken of het helpt als je de app volledig afsluit als je stopt met kijken.

Dit komt bij de smart-TV app op Android/Google TV ook regelmatig voor als je de Android/Google TV uitzet terwijl je naar een zender aan het kijken bent. Gelukkig kan je daar gewoon wel de OK knop of terug knop gebruiken om naar het menu van de smart-TV app te gaan.

Ik moet nog ontdekken hoe ik de KPN app afsluit na het kijken. 

Reputatie 7

Ik moet nog ontdekken hoe ik de KPN app afsluit na het kijken. 

Op Android/Google TV gaat dat met het kleine knopje rechtsboven...

...of door op de terugknop te drukken totdat de vraag gesteld wordt of je de app wilt sluiten.

 

Reputatie 7
Badge +9

Bij velen smart tv kan je in energie instelling modus Energy Saver kiezen (hetzelfde als Eco Mode bij TV+Box). Dan word bij uitschakelen alle apps afgesloten en de TV in diepe slaap verzet. Dat voorkomt dat het geheugen (bij smart tv sowieso te weinig) vol liep

Reputatie 7

Bij velen smart tv kan je in energie instelling modus Energy Saver kiezen (hetzelfde als Eco Mode bij TV+Box). Dan word bij uitschakelen alle apps afgesloten en de TV in diepe slaap verzet. Dat voorkomt dat het geheugen (bij smart tv sowieso te weinig) vol liep

Maar dat mag niet meer dan een (tijdelijke) work-around zijn immers dergelijke "Energy Saver Modes" zorgen er ook voor dat zo'n televisie niet ontwaakt kan worden als je er simpelweg iets naartoe gaat casten/streamen.

Dank WJB. Heb knopje ontdekt en sluit idd de app. af. Levert helaas geen extra voordeel op want bij het aanzetten komt de TV weer terug in samsung tv en moet vervolgens de stappen zetten om app weer te activeren. 

Op mijn tv komt helaas geen energy saver voor. Behalve uitschakeling na 4, 6 of 10 uur bij geen activiteit.

Ik heb ook veel last van vastlopen op Tizen. En halverwege een uitzending krijg ik soms opeens de mededeling dat de stream niet afgespeeld kan worden. In sommige gevallen is er dan zelfs geen mogelijkheid om terug te gaan of af te sluiten. Na enige tijd gaat het geluid dan wel verder, maar het beeld komt niet terug.
Als ik de app opnieuw start hangt ie meteen.

TV hard aan en uitzetten is de enige remedie.

Ook als ik de app niet eerst afsluit en dan later de app weer opstart lijkt het erop dat de oude state weer teruggehaald wordt. Maar dat werkt zeker niet altijd.
Ook klopt de weergegeven tijd niet direct. Terwijl in de gids wel de goede tijd gebruikt wordt als ik op “Nu” klik.

Er zitten nogal wat bugs in deze versie.

Not happy.

Reputatie 7

Heb knopje ontdekt en sluit idd de app. af. Levert helaas geen extra voordeel op want bij het aanzetten komt de TV weer terug in samsung tv en moet vervolgens de stappen zetten om app weer te activeren. 

Ik kan me heel goed voorstellen dat je de smart-TV app juist open wilt houden zodat deze bij het aanzetten van de televisie direct weer gestart wordt.

Maar wjb dat is nou net het punt. Met het weer opstarten van de tv de volgende dag blijkt de app regelmatig vast te lopen.

Reputatie 7

Maar wjb dat is nou net het punt. Met het weer opstarten van de tv de volgende dag blijkt de app regelmatig vast te lopen.

Klopt, ik plaatste mijn bericht ook ter onderbouwing van het feit dat KPN hier aan de bak moet en de smart-TV app moet verbeteren zodat het probleem dat jij (en niet alleen jij) ervaart tot het verleden gaat behoren. Helaas lijkt de smart-TV app weinig aandacht te krijgen van het development team.

Ben ik helemaal met jou eens wjb. 

Reputatie 7
Badge +17

Ik snap dat je het liefst zou willen dat je de TV uit kan zetten terwijl je de Smart TV app bekijkt, zodat deze de volgende keer direct daar staat. Maar dat werkt overduidelijk niet voor @HansvanI. Daarom voor nu toch het advies om de app volledig af te sluiten voor je de TV uit zet. De volgende keer dat je kijkt moet je dan inderdaad de app opnieuw starten.

Ik zal in ieder geval ook feedback doorgeven aan het ontwikkelingsteam.

Reageer