Vraag

Sneeuwbeeld op Samsung Oled 4K TV i.c.m. Arris 5202

  • 22 November 2021
  • 19 reacties
  • 176 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Goede avond.

Ik heb een vraag.  Sinds  geruime  tijd  geeft  mijn  Samsung Oled 4K TV,   een  sneeuwbeeld.   De 4K  TV  ontvanger  is  de  Arris 5202 .

Ik  heb  de   TV  ontvanger  gereset.  Een  paar  dagen  is  het  sneeuwbeeld  verdwenen,  maar  dan  komt  het  toch  weer  terug.  Het  kan  toch  niet  de  bedoeling  zijn,  om  de  TV  telkens  te  moeten  resetten ?

Graag  uw  advies. 

Groeten John Bazen


Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid + topic verplaatst naar juiste board


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reset of fabrieksreset?

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/reset.htm

Hoe is de tv ontvanger met de experiabox aangesloten?

Reputatie 2
Badge

Door  middel  van  een  kabel.  Deze  kabel  is  destijds  via  de  buis  van  de  antenne  aansluiting  door getrokken. Toen  had  ik  nog  geen  4k  TV.   Deze  kabel  is  niet  vervangen.  

U zou even met een andere kabel door het huis heen kunnen testen of het daar aan ligt. U kunt ook de fabrieksreset een keer proberen. Geen stopcontacten in gebruik waar nog kabels inzitten? De DVS systemen?

Reputatie 2
Badge

Wat  me  de  laatste  dagen  ook  opvalt  is,  dat  het  beeld  een  oaar  seconden  op  zwart  gaat.

Probeer mijn oplossingen even uit en laat weten hoe het is gegaan.

Reputatie 2
Badge

Een  fabrieks reset  heb  ik  ook al  een  keer  gedaan.  Een  dergelijke  kabel  heb  ik  niet. Wat  bedoelt  u  met  DVS  systemen  ..?

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Johnnieboy! Nee, daar heb je gelijk in. Dagelijks resetten is niet goed. Dankzij je gegevens kon ik meteen even meekijken. Ik zie dat je al contact hebt gehad met de klantenservice. Één van mijn collega's heeft genoteerd dat de HDMI-kabel stuk was. Heb je toen een andere van ons ontvangen? Heeft dit iets opgeleverd?

Hoe zit het met de overige diensten. Werkt internet en vaste telefonie wel naar behoren? 

Reputatie 7
Badge +20

Goede avond.

Ik heb een vraag.  Sinds  geruime  tijd  geeft  mijn  Samsung Oled 4K TV,   een  sneeuwbeeld.   De 4K  TV  ontvanger  is  de  Arris 5202 .

Ik  heb  de   TV  ontvanger  gereset.  Een  paar  dagen  is  het  sneeuwbeeld  verdwenen,  maar  dan  komt  het  toch  weer  terug.  Het  kan  toch  niet  de  bedoeling  zijn,  om  de  TV  telkens  te  moeten  resetten ?

Graag  uw  advies. 

Groeten John Bazen


Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid + topic verplaatst naar juiste board

 

Samsung maakt geen OLED tv's, wel QLED tv's

Beide zijn compleet anders. 

 

Ik begrijp dat je via een vaste UTP kabel kijkt, dat kan dan het probleem niet zijn.

Wel de HDMI kabel, zoals ik lees. Je kan het beste een goede 4K HDMI kabel gebruiken. 

Uiteraard kabels nooit knikken. 

 

DVS is een draadloze netwerkadapter via het 230 volt netwerk.

 

P.S.

Wat is jouw echte downloadsnelheid? Zie hier om te meten. 

Reputatie 2
Badge

Goede  middag 

Internet  en  telefonie  is  oké.   

Nee,  ik  heb  geen  HDMI  kabel  ontvangen . Dit  is  de  speedtest     https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/e32322f0-4d3c-11ec-905b-3946a7734d75

Toen  ik   overstapte  op  4K,  heb  ik  geen  nieuwe  UTP kabel  gekregen.   Nu  maak  ik  nog  gebruik  van  een  CAT 5  kabel.

 

Reputatie 7
Badge +20

Goede  middag 

Internet  en  telefonie  is  oké.   

Nee,  ik  heb  geen  HDMI  kabel  ontvangen . Dit  is  de  speedtest     https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/e32322f0-4d3c-11ec-905b-3946a7734d75

Toen  ik   overstapte  op  4K,  heb  ik  geen  nieuwe  UTP kabel  gekregen.   Nu  maak  ik  nog  gebruik  van  een  CAT 5  kabel.

 

 

Cat5 UTP kabel is goed, je hebt geen CAT6 kabel nodig.

CAT5 kabel kan makkelijk tot 1000MB/s

Wel een 4K HDMI kabel, om ook 4K te kunnen zien.

 

Probeer eens een andere HDMI ingang op de TV.

Heb je een 2de tv, kijk dank eens of daar het beeld wel goed op is.

 

Een slechte HDMI kabel kan dit probleem ook veroorzaken. 

 

Klopt het dat je een vast UTP kabel tussen de Experiabox en de KPN tv decoder hebt? 

Reputatie 2
Badge

Goede  dag

Het valt mij  op  dat  bij  het  bij  donkere  beelden   nog  erger  is.  Gisteravond  naar  speelfilm.  Gekeken  waarin  veel  donkere  scènes  zaten.  Niet  om  aan  te  zien.

Ja inderdaad  loopt  de  UTP  kabel  van  de Experiabox   naar  de  TV  ontvanger. 

Reputatie 7
Badge +20

Goede  dag

Het valt mij  op  dat  bij  het  bij  donkere  beelden   nog  erger  is.  Gisteravond  naar  speelfilm.  Gekeken  waarin  veel  donkere  scènes  zaten.  Niet  om  aan  te  zien.

Ja inderdaad  loopt  de  UTP  kabel  van  de Experiabox   naar  de  TV  ontvanger. 

 

HDMI kabel al vervangen?

 

Welke tv heb je? 

 

Hoe staan de beeld instellingen op de VIP5202?

Reputatie 2
Badge

Ik  heb  een  Samsung  The  Frame  Qled  4K 

43LS04ST ( 2020 )  

Nee,  ik  heb  nog   geen   nieuwe  HDMI  kabel.  Kunt  u  mij  advies  geven,  wat  een   goede  HDMI  kabel  is ?

U  heeft  het  over  beeldinstellingen  van  de  TV  ontvanger  VIP 5202.  Hoe  kan  ik  dat  instellen ?

Reputatie 7
Badge +20

Ik  heb  een  Samsung  The  Frame  Qled  4K 

43LS04ST ( 2020 )  

Nee,  ik  heb  nog   geen   nieuwe  HDMI  kabel.  Kunt  u  mij  advies  geven,  wat  een   goede  HDMI  kabel  is ?

U  heeft  het  over  beeldinstellingen  van  de  TV  ontvanger  VIP 5202.  Hoe  kan  ik  dat  instellen ?

 

Ok, de TV en Internetsnelheid zijn goed.

(dat is een mooie QLED tv van Samsung). 

Vaste UTP kabel is goed.

Dus de kans dat het hieraan ligt is klein.

 

Zelf heb ik de VIP2952 (dus geen 4K, wel een 4K tv (LG OLED)).

Maar ik denk dat de beeldinstellingen vinden hetzelfde is.

Klik op menu

Ga naar instellingen 

Kies Beeld instellingen en kijk of deze goed staan.

 

HDMI kabel.

Je kan het beste met jouw tv en decoder een 4K HDMI kabel kopen.

Zie o.a. hier.

Reputatie 2
Badge

Goede  dag.

Die  ga  ik  bestellen.  Bedankt  voor  al  uw  adviezen  en  geduld. 

Groeten  John  Bazen 

Reputatie 7
Badge +17

Heeft de nieuwe HDMI-kabel geholpen @Johnnieboy

Reputatie 2
Badge

Goede dag.

Nog  niet  gekocht.  Kunt  u  mij  misschien  zeggen  wat  een  goede  HDMI 4K  2.1  kabel  is ?

Groeten  John Bazen 

Reputatie 7
Badge +17

@joop2011 had je al een prima advies gegeven @Johnnieboy.
Een HDMI 2.0 is al voldoende om 4K beeld te krijgen op jouw tv. Coolblue legt het verschil tussen de 2.0 en 2.1 uit op hun site. Wellicht heb je hier iets aan. Welk merk HDMI-kabel het beste is, geen idee. Gewoon een die voldoet aan de (2.0-2.1) eis en past binnen je budget (bijv: allekabels.nl). 

Reputatie 2
Badge

Bedankt