Beantwoord

Standby na stroomuitval

  • 23 August 2020
  • 4 reacties
  • 175 keer bekeken

Hoi, door omstandigheden wil ik dat de ontvanger na stroomuitval (tijdschakelaar) na het opstarten in standby blijft en niet teruggaat naar laatst gekozen zender. Kan ik dat ergens instellen?

Bvd Joost

icon

Beste antwoord door PeterG 23 August 2020, 17:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Het beste kan je hem zo wie zo op stand-by laten staan i.vm. met updates.

Verder kan je het niet instellen zover ik weet. 

Ze verbruiken ongeveer 5 watt stand-by en dat is veel. Dat weten wij.

5 watt en zeg 12 uur uit, dat is voor 1 KW 16 dagen of te wel ongeveer € 0,40 per maand.

Als je hem korter uit hebt staan is het zelf nog veel minder. 

Hoi Joop, bedankt voor je reactie maar het gat mij niet over stroomverbruik maar om een andere reden, degene die m gebruikt is niet in staat om alle apparaten uit te schakelen (valt in slaap) daarom heb ik een tijdschakelaar er tussen gezet, tv komt wel terug in standby en surround receiver en kpn ontvanger niet dus. dan zal ik uit moeten gaan vinden of de denon receiver wel in stby terug kan komen zodat het stil blijft in woonkamer en de apparaten rust krijgen anders staat alles 24/7 aan, diegene wordt midden in de nacht wakker en wil dan tv kunnen kijken dus tijdslot op tijdschakelaar werkt niet voor haar.

grt Joost

Hmm, die tijdschakelaar is m.i. niet echt nodig.

Een moderne TV en ook de ontvanger hebben een energiespaarstand. Dat betekent na een x aantal uren geen bediening gaan ze automatisch in standby.

Bij iets oudere TV's is dat standaard 4 uur. Bij iets nieuwere (mijne van jaar oud) instelbaar op 4, 6 of 8 uur.

Bij de KPN ontvanger (nieuwe menu) instelbaar van 2 tot 24 uur.

Reputatie 7
Badge +20

I.v.m. updates zou ik hem zo wie zo niet uit zetten.

Je kan in het menu instellen na hoeveel tijd hij stand-by moet gaan als er niets gebeurd op de TV decoder.

Overigens hij gebruikt stand-by en aan evenveel energie.

Dit kan ook op de meeste tv's etc. 

Spanningloos (in de volksmond stroomloos) maken en elke dag weer aanzetten geeft een inschakelpiek en dat is ook niet goed.

Dus laat alles stand-by staan, TV's etc. gebruiken tegenwoordig minder dan 0,5 watt in Stand-By. 

En zo te lezen wil je dat de persoon niet s’nachts tv gaat kijken, zet dan alleen de Denon en de TV op de tijdsschakelaar, meer hoeft echt niet.Â