Beantwoord

Stilstaand beeld op meerdere ontvangers, meestal op Ned1 en RTL4

  • 25 April 2024
  • 9 reacties
  • 63 keer bekeken

Reputatie 1

Bij ons (3 KPN-tv kastjes) bevriest het beeld heel vaak.

Vooral op ned1 en rtl4. Op alle kastjes!

Wij hebben 1 GB internet en ruim voldoende bereik.

Iemand daar ook problemen mee? Of weet iemand een oplossing?

 

icon

Beste antwoord door joop2011 26 April 2024, 07:19

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +20
  1. Welke KPN tv ontvanger heeft u?
  2. Hoe is de KPN tv ontvanger verbonden met de Experiabox of Box12? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.
Reputatie 1

Wij hebben nog maar 3 maanden KPN. We hebben 3 van die kleine kastjes.

verbinding met alle kastjes is via internet. Bij alle kastjes is ruim voldoende / goed internetsignaal

Reputatie 7
Badge +20

Ik denk dat je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv box hebt)

En de KPN modem / router is waarschijnlijk de Box12.

 

Maar hoe zijn ze verbonden?

IGMP Snooping is heel erg belangrijk.

Dus zit er een DVS, Switch tussen?

Of via WIFI? (dan via de Box12 of repearters (zo ja welke))

Reputatie 1

Inderdaad, Box12

verbinding via wifi. 1 kastje heeft wifi-verbinding via kpn-repeater (rond).

Reputatie 7
Badge +20

@Vrgr 

 

Ik denk dat de KPN tv ontvanger de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) is.

Op zich werkt hij goed via WIFI.

UTP kabel is natuurlijk altijd het beste.

 

Op het WIFI netwerk kan het druk zijn en dat kan voor problemen zorgen.

Vooral als de afstand groot is.

 

De ronde WIFI repeaters, zijn dat de KPN Super WIFI 2? 

 

Kijk eens, indien mogelijk, op bijvoorbeeld 1 DIW7022 met een UTP kabel of het dan wel goed werkt.

UTP kabel van de DIW7022 naar de Box12 (zonde iets ertussen).

Reputatie 1

@joop2011 

Oeps… zo’n lange utp-kabel heb ik niet…

Eerst was er niets aan de hand! Het is pas de laatste maand…

Ik dacht zelf dat het een firm- of software probleem is. Ook omdat het zich alleen voordoet bij NPO 1 en RTL4 !!!

En op willekeurige momenten.

Mijn truc is om de uitzending na een minuutje terug te spelen vanaf het begin en dan kunnen we vaak wel doorkijken!

TV’s zijn allemaal bijgewerkt via het menu (zelf bijgewerkt) naar de laatste firm- en software.

Dat lost tot nu niets op…

Bedankt voor het meedenken👍👍👍

 

Reputatie 1

Misschien dat een KPN’er / moderator hier wat over kan zeggen / een oplossing aandragen?

Please…

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Vrgr,

Ik ben het met je eens dat het best bijzonder is dat dit eigenlijk alleen bij NPO1 en RTL4 voorkomt 🤔 Heb ik niet direct een verklaring voor. 

Om uit te sluiten dat het echt niet (of misschien toch wel) te maken heeft met de verbinding via de wifi zou ik toch wel graag willen testen met een UTP kabel. Al is het maar een UTP kabel vanaf 1 van je SuperWifi punten. Is die afstand wel te overbruggen met een kabel? 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!

Reageer