Beantwoord

storing interactieve tv i.c.m. aansluiten smart home bridge

  • 30 December 2020
  • 4 reacties
  • 122 keer bekeken

Interactieve tv werkt uitstekend totdat ik een bridge voor smarthome van stroom voorzie.

Deze maakt verbinding met de wifi en stuurt de raamdecoratie aan. (wifi via 2 kpn superwifi punten waarvan de eerste rechtstreeks op de KPN Box 12 modem is aangesloten). 

Met als gevolg zwart beeld, de melding “start de tv ontvanger opnieuw op” of foutcode STB-NMC-400.

Op het moment dat ik de bridge weer van de stroom afhaal werkt alles weer naar behoren.

Dezelfde storing ontstaat bij het aansluiten van een google home mini.

lijk op een conflict tussen de tv ontvanger en de bridge / google home mini. iemand ervaring hiermee en een oplossing?

icon

Beste antwoord door roblooman77 31 December 2020, 10:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Gebruikt u misschien een draadloze verbindingset?

 

nee ik gebruik geen dvs. alles is bekabeld of met wifi aangesloten.

ik heb inmiddels de bridge voor smart home met het kpn gastaccount (wifi) verbonden.

nu werkt alles naar behoren dus waarschijnlijk een conflict op dezelfde ssid.

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u op de bridge misschien een vast ip ingesteld? Misschien hetzelfde als de tv ontvanger toevallig heeft? Dan word het ruzie...

Reputatie 7

Die STB-NMC-400 zien we de laatste tijd wel heel vaak optreden.

Dit topic intrigeert mij aangezien de TV ontvanger met die melding komt als er een ander apparaat op het netwerk aangesloten wordt die gebruik maakt van IGMP multicasts.

Ik ben heel benieuwd of er een correlatie is tussen het optreden van die fout en het gebruik van andere IGMP multicasting apparatuur.