Beantwoord

Streamen vanaf telefoon

  • 20 February 2019
  • 5 reacties
  • 4474 keer bekeken

Wanneer kunnen we vanaf telefoon streamen naar de tv? Kan nu al voor youtube en netflix. Waarom niet gewoon ook via internet op je telefoon?
icon

Beste antwoord door Marina_ 20 February 2019, 19:41

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Mollenco, i.c.m. een Chromecast kun je streamen vanaf je telefoon naar de tv. Met Youtube, Netflix, maar ook met onze iTV online app. Meer informatie kun je vinden op deze pagina
Wat kost zo’n chromecast? En hij moet in de hdmi ingang waar nu het kpn kastje in zit. Moet je wel steeds inpluggen en uitpluggen.
Reputatie 7
Badge +19
Een Chromecast kost ca. €40,00. De Chromecast sluit je aan op een HDMI ingang. De meeste tv's hebben meerdere HDMI aansluitingen. Wanneer je er maar 1 hebt, dan kun je de tv-ontvanger uitpluggen en de Chromecast inpluggen. Je kunt ook een HDMI switch aansluiten om de HDMI poorten uit te breiden.
Je hebt sowieso 1 tv-ontvanger. Wat is dan het nut om dié af te koppelen en via telefoon / chromecast naar je tv te streamen met itv-online als de HD ook nog minder van kwaliteit is dan via de ontvanger?

Online 720p (=HDready)
Ontvanger 1080i (=Full HD)

Verder heeft de ontvanger meer mogelijkheden in is veel sneller te bedienen (bv. zenders wisselen).

Het heeft m.i. alleen nut op een tweede, derde, .... tv waar geen tv-ontvanger op zit.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @Mollenco, Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag!

Reageer