Beantwoord

Stroomadapter 4K TV ontvanger vervangen door ander type

  • 21 April 2020
  • 13 reacties
  • 843 keer bekeken

ik heb vandaag mijn glasvezel pakket ontvangen. bij de 4K tv ontvangers is een stekker stroomadapter geleverd. Ik wil deze vervangen door een stroomadapter welke een los 220v aansluitnoer heeft. Kan Kpn deze leveren?

Zo niet waar moet ik op letten bij de aanschaf van een stroomadapter?

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 23 April 2020, 21:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Wilgard KPN levert geen andere adapters omdat ze dit simpelweg niet willen hebben dat mensen andere adapters gaan gebruiken omdat dit schade aan hun apparatuur kan leveren. Waarom zou je een andere type willen?

Hoi Chris,

Bedankt  voor de info. De aansluit kabel is  te kort. En een voeding met en  los 220v aansluitsnoer is  Makkelijker te verlengen.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Wilgard,
Op die manier snap ik het, misschien heeft KPN ze wel langer hoor, je kan even bellen met 0800-0402 of je vraag via de chat stellen. De wachttijd hier is door drukte wat langer dan gewend bent. 

Je kan er toch gewoon een verlengsnoer tussen plaatsen? Ik zie het probleem niet.

Inderdaad. Hier kan je toch ook gewoon een 230 volt verlengsnoer aan doen??? Met platte stekker heb je ze ook.

P.S. Er komt al 15 jaar 230 volt uit het stopcontact.

Reputatie 7
Badge +21

Je kunt zelfs de 12-volt  voedingskabel verlengen.

Let wel er zijn 2 maten.
Ik had ooit een schuifmaat om dat te meten, maar waar die gebleven is….
 

huistijger schrijft: Ik had ooit een schuifmaat om dat te meten, maar waar die gebleven is….

Dan kun je niet meer met twee maten meten :grin:

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Wilgard. Welkom op het KPN Forum. Heb je al contact opgenomen met onze klantenservice? Zover ik weet hebben we hier geen verlengkabels voor. Je kan inderdaad het beste een verlengsnoer (230v) gebruiken, zoals @obelisk  en @PeterG al aangeven. Een 12-volt verlengkabel kan natuurlijk ook, zoals @huistijger aangeeft. 

Je kunt zelfs de 12-volt  voedingskabel verlengen.

Let wel er zijn 2 maten.

2  ? Was dat maar waar !

“DE” 12V plug is naar mijn beste weten :

https://forum.kpn.com/internet-9/voeding-experiabox-v10-specs-hoe-aan-te-komen-495915#post961219

Ik had ooit een schuifmaat om dat te meten, maar waar die gebleven is….

De binnen pen zal je niet kunnen meten met een schuifmaat.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Je kunt zelfs de 12-volt  voedingskabel verlengen.

Let wel er zijn 2 maten.

2  ? Was dat maar waar !

 

Dan zal ik het duidelijker formuleren, speciaal voor jou Kees: :yum:

Allekabels.nl heeft twee maten en dat zijn de meest gebruikte, daar zit vast wel de goede maat bij.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Wilgard. Welkom op het KPN Forum. Heb je al contact opgenomen met onze klantenservice? Zover ik weet hebben we hier geen verlengkabels voor. Je kan inderdaad het beste een verlengsnoer (230v) gebruiken, zoals @obelisk  en @PeterG al aangeven. Een 12-volt verlengkabel kan natuurlijk ook, zoals @huistijger aangeeft. 

@Wilgard We hebben niets meer van je gehoord, dus ik ga er vanuit dat jouw vraag is beantwoord. 

Hallo,

Ik heb gisteren een I-tv tuner geïnstalleerd, maar mijn tv hangt strak tegen de muur met een vaste ophangbeugel. Het aangelegde stopcontact zit achter de tv en nu heb ik een probleem: de stekker van de Itv-tuner is te groot, te dik, komt te ver naar voren, waardoor ik de tv niet meer kan ophangen.

Bestaat er ook een haakse stekker(adapter)voor die Itv tuner, of weet iemand een andere oplossing?

Bedank en groet,

Henry 

 

Verlengsnoertje maken met zo'n stekker (https://www.gamma.nl/assortiment/gamma-platte-stekker-randaarde/p/B554507) en zo iets (https://www.ruttenelektroshop.nl/product/ec061150-platte-contra-stekker-schroefbaar-wit-70e8/) en de boel met wat tie-wraps vast zetten aan met ophangbeugel.