Beantwoord

Subwoofer kanaal in dd5.1 stream leeg?

  • 22 June 2020
  • 5 reacties
  • 63 keer bekeken

Klopt het dat het subwoofer kanaal in de dd5.1 stream leeg is?

Hoe komt dit? En wanneer wordt dit opgelost?

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 6 July 2020, 09:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Lijkt erop inderdaad dat in de dd5.1 het subwoofer kanaal soms leeg  is en soms niet.

Is dit nu opgelost of wordt hier aan gewerkt?

5.0 lijkt me onzin, het is gewoon dd5.1 waarin het subwoofer kanaal niet werkt of leeg is, wat dus gewoon fout is.

 

Admin: reactie verplaatst naar eigen aangemaakt topic, afgesplitst van dit topic uit 2015

Als je het LFE niveau kan instellen stel dit dan zo in dat frequenties tot 80 Hz sowieso via je subwoofer gaan ook al zit dat in links/rechts.

Niet alle zenders gebruiken het sub-kanaal. O.a. de Ned. commerciële zenders laten het wat dat betreft afweten. (zie ook een opmerking hier die ik al jaren geleden maakte.)

Ik had in het verleden ziggo, daar was het subwoofer kanaal van de dd5.1 wel gevuld.

Ik neem aan dat dat ook moet kunnen bij KPN. Er wordt beweerd, dat de zenders het signaal zo doorgeven. Lijkt mij meer een probleem van KPN die het signaal verkeerd doorgeeft. Is dit probleem ooit onderzocht binnen KPN?

Je kunt toch zien wat er in de geluidstream zit (wat binnenkomt, en wat uitgestuurd wordt)?

Reputatie 7

Hoi @EricHuw, welkom op het forum! Sorry voor de vertraging in reactie, het is wat aan drukke kant hier. We willen hier even naar kijken om te zien hoe dit zit. Daarvoor hebben we wel wat meer gegevens nodig. Beantwoord alsjeblieft onderstaande vragen, en vul ook je forumprofiel in. Dan kan ik dit door de tv mensen laten nakijken.

  • Merk je op alle zenders dat het subwoofer kanaal leeg is? Zo nee:
    • op welke gaat goed?
    • op welke gaat het fout?
  • Welke tv ontvanger(s) heb je, en ervaar je dit op allemaal?
  • Wat heb je aan geluidsapparatuur aangesloten?

 

Reputatie 7

Je hebt niet meer gereageerd, @EricHuw. Mocht je hier nog op door willen gaan, reageer alsnog en beantwoord de eerder gestelde vragen :)

 

Hoi @EricHuw, welkom op het forum! Sorry voor de vertraging in reactie, het is wat aan drukke kant hier. We willen hier even naar kijken om te zien hoe dit zit. Daarvoor hebben we wel wat meer gegevens nodig. Beantwoord alsjeblieft onderstaande vragen, en vul ook je forumprofiel in. Dan kan ik dit door de tv mensen laten nakijken.

  • Merk je op alle zenders dat het subwoofer kanaal leeg is? Zo nee:
    • op welke gaat goed?
    • op welke gaat het fout?
  • Welke tv ontvanger(s) heb je, en ervaar je dit op allemaal?
  • Wat heb je aan geluidsapparatuur aangesloten?