Beantwoord

Televesie traag, en beeld problemen.

  • 24 April 2020
  • 19 reacties
  • 317 keer bekeken

Reputatie 1

We hebben sinds kort problemen de de TV ontvanger, het duurt redelijk lang voordat hij is opgestart (circa 1/1.5 minuut). En soms hebben we een witte balk onderin de TV die na even weer weggaat. De TV zelf is pas nieuwe dus daar kan het niet aan liggen. Ook heb ik al meerdere dingen geprobeerd die ik kon vinden op de KPN site zelf. Zou het mogelijk zijn dat de TV ontvanger een defect heeft?

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 27 April 2020, 12:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Hoi @Steefke . Wat vervelend dat het zo lang duurt. Dat kan niet de bedoeling zijn.

Heb je al geprobeerd om de ontvanger te resetten? https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm

Als dat het probleem niet oplost, kun je dan je profiel aanvullen en vervolgens hier een seintje geven, als je dat gedaan hebt?

Reputatie 1

Ik heb de tv ontvanger nogmaals gereset, en hij werkt al een stuk sneller. Hopelijk is het beeld ook weer opgelost. Als ik er nog last van heb laat ik het weten.

 

Nogmaals bedankt!

Dat is prima. Mocht het weer mis gaan, geef maar een gil. Je mag van onze spullen verwachten dat je er ongestoord van kunt genieten.

Reputatie 1

@Erwin_ nu blijkt het publiek weer zijn teruggekomen, en lijkt het beeld soms te haperen/vasthangen bijvoorbeeld bij History HD. Zijn er nog wat andere dingen dat ik kan proberen? Heb ook meteen mijn profiel aangevuld.

Hoi @Steefke . Ik kan twee tuners bij jou ‘meten'.  Met welke heb je problemen? 

Ik meet één 1853.. Dat is sowieso een oudje. Als daar de problemen mee zijn, gaan we proberen die om te ruilen.  

Reputatie 1

Het probleem doet zich voor bij de HMB2660, dit is volgens mij een van de nieuwere modellen.

@Steefke . Heb jij een SMS gehad met logistieke informatie? Ik heb besloten om je een nieuwe tuner te sturen. Je kunt de huidige omruilen.

Alle info staat in die SMS. Laat je weten of je die gelezen hebt?

Reputatie 1

Ik heb de SMS ontvangen, moet ik ze beide opsturen of alleen degene met problemen? Alvast bedankt voor de hulp!

Alleen die met problemen kun je omruilen.

Die andere kun je zelf laten omruilen via deze tool: https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm  

(ik zou eerst even afwachten of die nieuwe het goed gaat doen)

 

Reputatie 1

Hij is aangesloten en werkt al veel sneller, hopelijk ook geen haperend beeld meer. We hebben echter wel de fout gemaakt om de afstandbediening mee te sturen, niet echt slim. We hadden nog de 2de van het ander kastje liggen maar dit is natuurlijk onhandig. Zouden we een nieuwe moeten bestellen of wat ik de beste optie?

Ik heb een nieuwe opgestuurd. Die valt eerdaags door de bus. :-)

Reputatie 1

@Erwin_ helaas moet ik weer melden dat hij weer erg traag is met opstarten, ik heb hier een filmpje van gemaakt. Is er een makkelijke manier om dit te delen? Het duurt gemiddeld 20s om op te starten is dit normaal gedrag of is dit inderdaad traag? Het geluid doet het wel meteen maar beeld duurt dus 20s voordat er iets getoond word.

Je haalt de tuner uit standby of zet je hem helemaal uit? 

Reputatie 1

Ik gok vanuit helemaal uit, ik gebruik altijd de knop op de afstandbediening om de tv ontvanger uit te zetten. Of is dat juist standby?

Badge +19

Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch?

Reputatie 1

Hij is direct verbonden met de ExperiaBox staat er zo'n 2-3 meter vanaf.

Kun je nog eens een reset proberen? Instellingen → 2 x gele knop → En daarna terugzetten naar fabrieksinstellingen. 

Reputatie 1

Na de reset is hij wel weer veel sneller, zou het misschien te maken kunnen hebben met Netflix en Prime Video kijken via het apparaat?

Dit zou eigenlijk niet moeten kunnen. Ik tast een beetje in het duister waarom dit bij jou met twee tuners gebeurt.  Laten we dit even aankijken.

Als het terugkomt gaan we er werk van maken.Â