Beantwoord

Terugkijken stopt steeds en springt een paar seconde terug

  • 29 September 2021
  • 10 reacties
  • 169 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Als ik een opname terug kijkt, dan krijg ik opeens een blauw scherm met tekst over terug en verder spoelen en gaat het programma verder met waar het is gestopt, dus mis ik niets maar krijg die melding wel heel vaak, 5 keer per half uur, heb om 19.00 uur gebeld met kpn, heb een uur met de medewerker aan de lijn gezeten, maar misschien 4 regels gesproken, steeds weer in de wacht gezet, om 20.10 weer in de wacht en toen er plotseling uitgegooid, ik word hier gewoon in de maling genomen, het zou overal aan liggen behalve aan het kpn kastje, schandalig geholpen

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 5 October 2021, 16:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hi @danny47, rot om te horen dat de opnamefunctie niet lekker werkt, en dat je contact met de klantenservice ook niet echt soepel verlopen is. We helpen je via deze weg ook graag met zoeken naar de oplossing.

Om je hier goed mee te kunnen helpen ben ik naar een paar dingen benieuwd. Deel liefst zo veel mogelijk informatie, alles is welkom. Dat maakt het voor mij als moderator, maar ook voor andere forumbezoekers, makkelijker om je te helpen. Ons forum is voornamelijk voor en door klanten, er zijn hier verschillende gebruikers met veel kennis actief die graag met anderen mee denken.

  • Welke tv-ontvanger en Experia Box heb je?
  • Welke foutmelding krijg je te zien in het blauwe scherm?
  • Hoe is de tv-ontvanger verbonden met de Experia Box, rechtstreeks met een kabel of anders?
  • Hoe gaat het met andere functies, zoals gewoon tv kijken?
  • Ik raad je aan om jouw tv-ontvanger een een frisse start te geven. Dat helpt goed bij veel verschillende problemen!
Reputatie 2
Badge

Hoi, ik heb de arris vp2952 en een v10 modem,

Er is niet echt een foutmelding, maar het beeld wordt blauw met een melding van vooruit en terugspoelen en het beeld komt weer terug en het programma begint waar het is gestopt en zelfs 2 of 3 seconde verder terug.

De tv ontvanger is rechtstreeks bedraad

Gewoon tv kijken gaat gewoon goed

Een frisse start heb ik al diverse malen gedaan, evenals een gewone reset 

Ik ben pas verhuisd en op het oude adres had ik er ook last van

 

Reputatie 7
Badge +19

@danny47 Dankjewel, dat is goed om te weten. De melding die je beschrijft in het blauwe beeld doet me denken aan het overschakelen tussen programma's wanneer je een programma terugkijkt. Daarom voor de zekerheid, bekijk je opnames of gebeurt dit bij het terugkijken van programma's? En gebeurt dit bij één specifiek programma of bij alle? Vul daarnaast ook alvast je forumprofiel zo volledig mogelijk in, dan kan ik je gegevens erbij pakken als het nodig is.

Reputatie 2
Badge

Het gebeurt bij het terugkijken en betreft alle programma's 

Reputatie 7
Badge +19

@danny47 Ah, geen opnames maar echt het terugkijken dus. Er lijken daar op het moment meer problemen mee te zijn in jouw omgeving. Ik heb daarom een seintje gegeven aan de specialisten om aan te geven dat het bij jou ook speelt. Voor de tussentijd heb ik helaas geen andere tip dan het resetten van de tv-ontvanger. Ik hoop dat ze de oorzaak snel te pakken hebben, zodat je er geen last meer van hebt,

Reputatie 7
Badge +19

@danny47 Ah, geen opnames maar echt het terugkijken dus. Er lijken daar op het moment meer problemen mee te zijn in jouw omgeving. Ik heb daarom een seintje gegeven aan de specialisten om aan te geven dat het bij jou ook speelt. Voor de tussentijd heb ik helaas geen andere tip dan het resetten van de tv-ontvanger. Ik hoop dat ze de oorzaak snel te pakken hebben, zodat je er geen last meer van hebt,

Ik zie overigens dat er vanmiddag door de Technische Dienst gewerkt is aan problemen met tv diensten in onder andere jouw omgeving (Rotterdam en Emmen). Ik ben benieuwd hoe het gaat als je het vanavond, of op een later moment, nog eens probeert.

Reputatie 2
Badge

Nog steeds hetzelfde probleem

Reputatie 7
Badge +19

@danny47 Ik heb even niets van je gehoord, hoe is het in de tussenliggende dagen gegaan? Ik zie daarnaast ook dat je twee tv-ontvangers hebt, speelt het op eentje of beide? En hoe ziet de situatie er nu uit, op welke programma's ervaar je dit? Hoe gaat het met andere functies? 

Reputatie 2
Badge

Fijn dat je het vraagt, maar het is wel minder, maar nog steeds aanwezig en sinds eergisteren heb ik voor het eerst bij live tv af en toe een freezer, de 2e tuner heb ik nooit meer gebruikt, die is een keer omgeruild ivm andere storingen en nooit terug gevraagd. Dus dat zou ik niet weten.

Reputatie 7
Badge +19

@danny47 Deze ronde is mijn reactie wat later dan mijn bedoeling was. Ik raad je aan om je tv-ontvangers eens om te wisselen en het dan uit te proberen. Als het dan niet meer speelt, zit het in de huidige tv-ontvanger, dus dat is een goede test. Als het daarna nog wel speelt, zit het ergens in de verbinding. Kijk ook even kritisch naar hoe de tv-ontvanger aangesloten is. Als je nu een Draadloze Verbindingsset aangesloten hebt, probeer het eens een paar dagen met een kabel rechtstreeks tussen je Experia Box en de tv-ontvanger. Het is ook belangrijk dat er geen andere apparaten tussen de Experia Box en tv-ontvanger zitten, omdat dat de verbinding verstoren kan.Â