Vraag

Trage zenderwisseling. Zeer irritant. Kan hier wat aan gedaan worden?

  • 4 January 2022
  • 3 reacties
  • 123 keer bekeken

Gisteren de overstap gedaan ziggo naar kpn. Monteur is geweest alles geïnstalleerd via glasvezel. Maar er zit vertraging in de zenderwisseling. Dat had ik nooit bij ziggo. Ik neem aan dat het snel verholpen wordt. Wij vinden het vreselijk irritant!

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Welke KPN tv ontvanger heb je? 

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Yupchie Welkom, zowel als nieuwe klant als op het KPN Forum. Zo'n vertraging  is inderdaad niet fijn. Hoe is de ontvanger aangesloten? Wellicht helpt een frisse start

Reputatie 7
Badge +20

Gisteren de overstap gedaan ziggo naar kpn. Monteur is geweest alles geïnstalleerd via glasvezel. Maar er zit vertraging in de zenderwisseling. Dat had ik nooit bij ziggo. Ik neem aan dat het snel verholpen wordt. Wij vinden het vreselijk irritant!

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

 

Ik gok erop dat je de KPN tv decoder Arris VIP5202 hebt.

Op zich is dat een mooie en snelle tv decoder.

 

Wat versta jij onder trage zenderwisseling?

Ziggo werkt met coax en alle zenders worden bij Ziggo via DVB-S digitaal verzonden.

Je krijgt dus alle zenders altijd tegelijk binnen, hierdoor kan je super snel van zender wisselen.

 

KPN werkt met IPTV.

Dat betekend televisie over internet (kort gezegd).

Je krijg altijd alleen de zender binnen die je wilt zien.

Ga je naar een andere zender, dan krijg je de andere zender alleen binnen.

Het schakelen tussen zenders duurt hierdoor iets langer, maar ik heb daar geen problemen mee. 

Het is een fractie van minder dan een seconder.

 

Dus de vraag is, wat versta jij onder traag zender wisselen?