Beantwoord

TV boven foutcode 842, bedraad aangesloten

  • 20 January 2022
  • 37 reacties
  • 295 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo, ook ik krijg alleen boven foutcode 842. Alles is bedraad. 

Dus beneden werkt alles zoals het moet, ook wifi e.d  maar boven niet.

Moden reset gedaan, helpt niet

Via de menuknop op de afstandsbediening proberen de hardware opnieuw te laden lukt ook niet, eigenlijk geeneen van de opties in het menu.

Hoe nu te handelen?  Ik denk dan het ontvanger kastje defect is, hoe kan ik dit checken? 

Mvg, Bert


Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt [oorspronkelijke topic]

icon

Beste antwoord door Bertusje 27 January 2022, 18:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

37 reacties

Badge +19

En wat gebeurt er als u de ontvanger even beneden test?


Admin: meeverplaatst

Reputatie 1

Op de eerste plaats hartelijk dank voor Uw reactie. 

Zojuist de ontvanger beneden aangesloten maar geen verschil. Zie het zelfde als boven en kan in het menu niets activeren. 

De oude, want ik heb er twee, weer aangesloten en probleemloos beeld weer. 

Ik vermoed dat die ter ziele is en dat ik naar de KPN winkel zal moeten.  Aan de draad kan het niet liggen want daar ben ik niet aan geweest. 

Wordt vervolgd denk ik dan maar.…


​​​​​​​Admin: meeverplaatst

Badge +19

Welk type ontvangers heeft u?


Admin: meeverplaatst

Reputatie 1

Hallo weer, ik heb het type Arris VIP 2952 V2

Een voor boven en een voor beneden. Die van boven doet dus vreemd. 

 

Gr, Bert

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Bertusje. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat je op één van de twee tv-ontvanger deze foutcode te zien krijgt. Ik begrijp uit de berichten hierboven dat het niet gelukt is om de tv-ontvanger via het menu te resetten. Er is nog een andere manier om de tv-ontvanger zonder menu te resetten. Zou je de stappen hieronder eens willen doorlopen? Ik hoor graag van je of dit het probleem verhelpt. 

  1. Zet de tv-ontvanger uit met de schakelaar (aan de achterkant) en wacht 30 seconden.
  2. Zet de tv-ontvanger aan met de schakelaar (aan de achterkant).
  3. Druk bij het zien van het eerste deel van het balkje kort op de stand-byknop van de tv-ontvanger.

Let op: Door kort op de standby knop te drukken van de tv-ontvanger kun je navigeren in het menu. Om een menu-item te selecteren houd je de standby knop 3 seconden ingedrukt

4. Ga naar [Software verwijderen].

5. Selecteer [Software verwijderen] door 4-5 seconden de Standby knop ingedrukt te houden.

6. De tv-ontvanger laadt de nieuwe software in. Dit kan 20 tot 30 minuten duren.

Let op: Zet de tv-ontvanger niet uit tijdens het inladen.

Reputatie 1

Helaas is dit ook niet gelukt. Zei men ook in de KPN winkel vanmiddag. 

Heb telefonisch contact gehad.

 

Bert 

Reputatie 7
Badge +21

Jammer dat een reset niet gelukt is. Heb je wel een oplossing gekregen in de winkel of aan de telefoon? Als het probleem nog steeds niet is verholpen wil ik je vragen om je gegevens achter te laten in het KPN forum profiel en een berichtje in dit topic. Dan kan ik voor je uitzoeken of we deze ontvanger kunnen omruilen. 

Reputatie 1

Dank voor je reactie 

Probleem met bellen misschien verholpen. 

Wordt een nieuwe gestuurd. 

Bert

Reputatie 7
Badge +24

Hallo weer, ik heb het type Arris VIP 2952 V2

Een voor boven en een voor beneden. Die van boven doet dus vreemd. 

En als u die van boven daar loskoppelt en hem beneden aansluit, dan geeft die beneden dezelfde foutmelding? 

Reputatie 1

Ja, dan geeft die dezelfde melding.

 

Reputatie 1

Inmiddels de nieuwe ontvanger binnen gekregen maar geen verandering. Dat ging snel!
Blijf dezelfde melding krijgen, foutcode 842.

zit nu ernstig te denken om draadloos te gaan, want nu ten einde raad. Lijk mij sterk dat de draad dier er zeg meer 3 jaar nu ligt en weggewerkt is in een keer defect is van de een op de andere dag.

 

Bert

Badge +19

De meeste dingen gaan kapot van de één  op de andere dag:wink: . Ik gok op sluiting in een connector!! Heb je de connectors er zelf aangezet toendertijd?

Reputatie 1

Nee dat niet. Zover gaat mijn kennis daain niet

Reputatie 7
Badge +21

Wat vervelend dat het probleem nog steeds niet is verholpen. Eerder in dit topic gaf je aan dat de oude tv-ontvanger beneden ook niet werkte. Werkt de nieuwe tv-ontvanger beneden wel? Zo ja, dan zit het probleem in de verbinding. Als de nieuwe tv-ontvanger ook niet werkt beneden dan wil ik je vragen om jouw goed werkende tv-ontvanger van beneden tijdelijk aan te sluiten op jouw tv boven. Als deze ontvanger boven wel goed werkt zit er misschien een productiefoutje in de nieuwe tv-ontvanger, maar die kans is wel erg klein. 

Reputatie 1

De nieuwe tv ontvanger werkt niet boven. Wel beneden.  Maar die beneden stond werkt dus boven ook niet.

Heb nu de nieuwe beneden bij de tv gezet die wel werkt. Nu onderweg naar  de KPN winkel....weet het anders ook niet meer.…

Denk niet dat er snel een oplossing zal zijn is mijn gevoel. 

Bert

Reputatie 7
Badge +21

Eerder in dit topic gaf je aan dat de oude tv-ontvanger beneden ook niet werkte. Werkt de nieuwe tv-ontvanger beneden wel? Zo ja, dan zit het probleem in de verbinding. 

In dat geval verwacht ik dat het probleem in de verbinding tussen jouw Experiabox en TV-ontvanger zit. Hoe is de tv-ontvanger aangesloten? Direct met een kabel aan het modem? Of zit er bijvoorbeeld een draadloze verbindingsset, of switch tussen? Verder ben ik benieuwd of je de mogelijkheid hebt om het netwerkkabeltje dat je normaal gesproken in de tv-ontvanger boven doet in een laptop te testen?

Het kan ook nog aan het netwerkpoortje achter op jouw ExperiaBox liggen. Wil je eens testen wat er gebeurd wanneer je het netwerkkabeltje dat naar boven gaat in een ander (gele) netwerkpoortje achterop jouw ExperiaBox te steken?

Reputatie 7
Badge +24

Gebruikt u een switch in uw netwerk? Anders is gewoon de kabel niet goed. 

Wat gaat u bij de KPN winkel doen? 

Reputatie 1

Hij is aangesloten direct op het modem dus bedraad. Rechtstreeks  dus.

Heb geen mogelijkheid om deze te testen.  Tv beneden werkt wel op beide poorten op het modem. Tv boven dus niet.

Geen switch.

Hoop dat de kpn winkel mij een oplossing kan geven.

 

Reputatie 7
Badge +24

Misschien krijgt u een andere utp kabel mee. En misschien kunnen ze een monteur voor u inplannen. Maar meer kunnen ze niet doen denk ik.

 

Hoop dat de kpn winkel mij een oplossing kan geven.

 

Neem dan ook de ontvanger mee,Dan kunnen ze hem daar testen vermoed ik.

Reputatie 7
Badge +24

 

Hoop dat de kpn winkel mij een oplossing kan geven.

 

Neem dan ook de ontvanger mee,Dan kunnen ze hem daar testen vermoed ik.

Als de nieuwe ontvanger het beneden gewoon doet, wat moet er aan getest worden dan? Dan weet je toch dat da ding niks mankeert? 

Als de nieuwe ontvanger het beneden gewoon doet, wat moet er aan getest worden dan? Dan weet je toch dat da ding niks mankeert? 

Oh,Nu zie ik het.

ik zal beter lezen de volgende keer:wink:

Reputatie 1

Ze gaan mij een nieuwe draad toesturen. Waarschijnlijk zit de storing in het draad. Die ligt overal vrij dus dat dan maar proberen.

 

Reputatie 7
Badge +21

Ik ga er zelf ook vanuit dat een nieuwe kabel het probleem gaat verhelpen. Houd je ons allen in dit topic op de hoogte?

Reputatie 1

Tuurlijk, kabel binnengekregen maar te kort.

Schiet niet  op......wordt vervolgd dan  maar.

Bert