Vraag

TV+ Box gaat op rare momenten uit en geeft krakend geluid

  • 14 October 2023
  • 4 reacties
  • 114 keer bekeken

In het begin enthousiast over de Android ontvanger. Maar de laatste maand is het constant crashen van de ontvanger enorm vervelend, net als het krakend geluid bij zappen. Op de raarste momenten gaat de box uit of is het beeld of de TV het heeft begeven. Het wisselen van ontvanger, HDMI kabel etc heeft geen resultaat. Met iedere update wordt het erger. Hoop dat er snel iets gevonden gaat worden anders is livetv voor ons over en gaan we over op de Google TV die wel functioneert.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoe is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) verbonden met de Experiabox of Box12? (of te wel, wat zit daar allemaal tussen)

 

Kijk ook hoe de screensaver en automatisch uitschakelen is ingesteld?

 

Staat hij ook op Multicast en staat het vinkje bij “beste beeldinstellingen” aan? 

 

Vul ook je profiel van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan ook een moderater meekijken.

I.v.m. drukte kan dat een paar dagen duren. 

Sagemcom zit rechtstreeks op de Experia V10 box. Screensaver/automatisch uitschakelen staan uit. Ook verschillende instellingen geprobeerd. Wanneer we kijken via de Google TV dan treed het probleem niet op, ook het hinderlijke kraken is dan niet aanwezig. Helaas hebben we dan niet de hogere bitrate. Het is dus waarschijnlijk een KPN software probleem icm de Philips TV en Sonos Beam soundbar. 

Reputatie 7
Badge +19

Hi @JBoCo, goed om te zien dat @joop2011 je al op weg geholpen heeft. Ik lees dat jouw TV+ box niet lekker werkt.

Maakt het nog verschil waar je naar kijkt via de TV+ box; ik lees dat het gebeurt als je live tv kijkt, maar gebeurt het ook als je naar andere apps kijkt of als je bijvoorbeeld programma's terugkijkt? 

Je noemt het ‘wisselen van de ontvanger en HDMI etc’. Ik maak daaruit op dat je een andere HDMI kabel hebt getest, wat heb je verder nog geprobeerd?

En maakt het verschil als je de TV+ box een frisse start geeft?

Heb geluid naar stereo teruggedraaid. Tot nu geen gekraak of crashes meer. KPN team geeft te weinig aandacht aan het geluid probleem icm Sonos apparatuur. Afwachten maar.