Vraag

TV+ Box zapt vanzelf naar andere zender

  • 2 January 2024
  • 16 reacties
  • 384 keer bekeken

Na de problemen met synchroon lopen beeld en geluid nu nog meer problemen.

Nu ook iedere dag van RTL4 gaat tv automatisch naar Nederland 1 zonder dat de afstandsbediening aangeraakt wordt. 
Meer mensen met dit probleem?

ik heb alle problemen al online opgezocht en uitgeprobeerd, reset , opnieuw opstarten , andere kabels etc.

Dit zijn allemaal probeersels voor een duur betaald maand abonnement, 

Het is toch absurd om steeds weer terug te moeten zappen naar de zender waar je naar keek, en advies voor het niet synchroon lopen is dan zappen naar een andere zender en dan weer terug om het niet synchroon lopen op te lossen !


16 reacties

Hoi @Glasvezeltje200procent 

Wij hebben sinds een paar weken ditzelfde probleem. Hij gaat alleen elke keer van rtl4 naar sbs6. Heel bijzonder en irritant. Ik ben ook wel benieuwd of hier een oplossing voor is😅

 

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Glasvezeltje200procent, dit signaal hebben we nog niet eerder voorbij zien komen. Ik kan me voorstellen dat het hinderlijk is. Goed dat je het aankaart.

Ik lees dat je zelf al een en ander hebt geprobeerd, top. Ik heb aanvullend daarop een aantal vragen voor je. Daarmee kunnen we uitzoeken waar dit vandaan komt:

  • Weet je of er even een lampje op de afstandsbediening gaat branden zodra hij zapt? 
  • Welke firmware en softwareversie heb je?
  • Gebruik je de meegeleverde HDMI kabel? Zo niet, hoe dan?
  • Hoe heb je de TV+ Box aangesloten? Gebruik je geluidsapparatuur en zo ja, welke? Hoe is dit aangesloten (optisch of HDMI)? 
  • Welk merk en model TV heb je?

 

@Kimberly89 Voor jou gelden dezelfde vragen als hierboven, plus één extra vraag: Heb je de TV+ Box al gereset? Zo niet, kan je dit doen en laten weten of het verschil maakt?

Dag @Glasvezeltje200procent 

 

Hier sinds vanavond ook hetzelfde probleem. Alleen hier wordt spontaan van rtl4 naar espn gezappt. De overeenkomst die ik zie is dat het bij ons allemaal vanaf rtl4 gebeurt.

Ik ben benieuwd naar oplossingen die worden aangedragen. Ik lees even mee...

Vanavond wederom van de ene naar de andere zender spontaan, en wederom bij the floor op rtl4 het niet synchroon lopen van beeld en geluid , even zelf wegzappen en werr terug loopt het weer gelijk maar dit is wel slecht zeg

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Glasvezeltje200procent, zie mijn bericht dat ik eerder stuurde. Als je de vragen beantwoordt, kan ik je verder helpen. Zonder die informatie kan ik helaas niks betekenen.

Hi @Glasvezeltje200procent, dit signaal hebben we nog niet eerder voorbij zien komen. Ik kan me voorstellen dat het hinderlijk is. Goed dat je het aankaart.

Ik lees dat je zelf al een en ander hebt geprobeerd, top. Ik heb aanvullend daarop een aantal vragen voor je. Daarmee kunnen we uitzoeken waar dit vandaan komt:

  • Weet je of er even een lampje op de afstandsbediening gaat branden zodra hij zapt? 
  • Welke firmware en softwareversie heb je?
  • Gebruik je de meegeleverde HDMI kabel? Zo niet, hoe dan?
  • Hoe heb je de TV+ Box aangesloten? Gebruik je geluidsapparatuur en zo ja, welke? Hoe is dit aangesloten (optisch of HDMI)? 
  • Welk merk en model TV heb je?

 

@Kimberly89 Voor jou gelden dezelfde vragen als hierboven, plus één extra vraag: Heb je de TV+ Box al gereset? Zo niet, kan je dit doen en laten weten of het verschil maakt?

 

Alles geprobeerd, reset , opnieuw opstarten , modem gecheckt , wegzappen en weer terug, batterijen afstandsbediening vervangen , alleen nog niet de boxen vervangen voor de oude boxen die al deze problemen nooit hebben gehad !

Is hier al meer bekend over en/of een oplossing? Ook hier zijn problemen op RTL4 met het synchroon lopen van beeld en geluid + automatisch wegzappen. Bij mij zapt de tv automatisch naar 12: Comedy Central, maar ik vind het geen leuke grap. 
 

Aan het aantal meldingen te zien kan er neem ik aan wel geconcludeerd worden dat er ergens een zelfde probleem moet zitten? Hoor graag hoe dit snel op te lossen. 

Reputatie 7
Badge +19

@Glasvezeltje200procent Het is top dat je zelf al van alles hebt geprobeerd. Alleen zoals ik al aangaf, zonder antwoord op de gestelde vragen kan ik niets voor je doen. Die informatie hebben we nodig om verder op onderzoek uit te kunnen.

 

@Steven_Glasvezel Goed dat je het aangeeft. Ik zou het zelf ook geen leuke grap vinden 😅 Voor jou gelden dezelfde vragen als die ik hierboven noemde. Die informatie is nodig om verder uit te kunnen zoeken wat hier de oorzaak van is.

Goedenavond, op advies van KPN de mediabox gereset.

Vanavond binnen een kwartier springt de box van RTL4 over naar 100%NL .

Ik neem binnenkort contact met KPN op om de boxen weer om te ruilen voor de niet problemen gevende oude boxen.

Deze TV+ boxen zijn veel te vroeg in de markt gezet !

Hier hetzelfde probleem.

Heb sinds een paar weken KPN met de tv+ box en vanavond al meerdere keren meegemaakt dat deze uit zichzelf zapt van RTL4 naar SBS6. Zodoende even gegoogled en dit topic ontdekt.

Graag zie ik dit probleem verholpen.

Hopelijk worden de volgende zaken spoedig opgelost !

  1. Niet synchroon lopen van beeld en geluid
  2. Het verspringen naar een andere zender automatisch 
  3. Van een zender overschakelen naar Hoofdmenu zonder dat men de afstandsbediening aanraakt.
Reputatie 7
Badge +19

Hi @Glasvezeltje200procent, dit signaal hebben we nog niet eerder voorbij zien komen. Ik kan me voorstellen dat het hinderlijk is. Goed dat je het aankaart.

Ik lees dat je zelf al een en ander hebt geprobeerd, top. Ik heb aanvullend daarop een aantal vragen voor je. Daarmee kunnen we uitzoeken waar dit vandaan komt:

  • Weet je of er even een lampje op de afstandsbediening gaat branden zodra hij zapt? 
  • Welke firmware en softwareversie heb je?
  • Gebruik je de meegeleverde HDMI kabel? Zo niet, hoe dan?
  • Hoe heb je de TV+ Box aangesloten? Gebruik je geluidsapparatuur en zo ja, welke? Hoe is dit aangesloten (optisch of HDMI)? 
  • Welk merk en model TV heb je?

 

@Kimberly89 Voor jou gelden dezelfde vragen als hierboven, plus één extra vraag: Heb je de TV+ Box al gereset? Zo niet, kan je dit doen en laten weten of het verschil maakt?

Hi @Stefan ten Brinke, om verder uit te kunnen zoeken waar dit vandaan komt, hebben we antwoord nodig op bovenstaande vragen.

Hi @Glasvezeltje200procent, dit signaal hebben we nog niet eerder voorbij zien komen. Ik kan me voorstellen dat het hinderlijk is. Goed dat je het aankaart.

Ik lees dat je zelf al een en ander hebt geprobeerd, top. Ik heb aanvullend daarop een aantal vragen voor je. Daarmee kunnen we uitzoeken waar dit vandaan komt:

  • Weet je of er even een lampje op de afstandsbediening gaat branden zodra hij zapt? 
  • Welke firmware en softwareversie heb je?
  • Gebruik je de meegeleverde HDMI kabel? Zo niet, hoe dan?
  • Hoe heb je de TV+ Box aangesloten? Gebruik je geluidsapparatuur en zo ja, welke? Hoe is dit aangesloten (optisch of HDMI)? 
  • Welk merk en model TV heb je?

 

@Kimberly89 Voor jou gelden dezelfde vragen als hierboven, plus één extra vraag: Heb je de TV+ Box al gereset? Zo niet, kan je dit doen en laten weten of het verschil maakt?

Hi @Stefan ten Brinke, om verder uit te kunnen zoeken waar dit vandaan komt, hebben we antwoord nodig op bovenstaande vragen.

  • Er brand geen lampje op de afstandsbediening.
  • Firmware: 0.25.0 / KPN TV+ App: 1.134.1
  • Nee, heb eigen hoogwaardige kwaliteit hdmi kabels
  • HDMI aangesloten via Samsung K950 soundbar
  • Samsung UE65KU6400 tv

Tv en soundbar model lijkt me niet erg van belang, er zit gewoon een fout in de software.

Volgens mij schakelt hij steeds over van zender wanneer er op SBS6 een nieuw programma begint (volgende tijdsblok)

Goedenavond,

Al veel problemen opgenoemd maar ik kan er WEER eentje aan toevoegen,

Netflix heeft een audio probleem, hoor wel muziek maar niet de stemmen van de acteurs, deze lijken op een ander audiospoor te zitten , via de smart tv is het wel goed maar via de box van KPN gaat het mis !

Reputatie 7
Badge +19

Dankjewel @Stefan ten Brinke!

We zien dat meerdere klanten dit verspringen van zender melden, zoals we hier in dit topic ook zien gebeuren. Er lijkt wel iets te spelen, maar wat het is is nog niet precies duidelijk. We nemen het verder mee, dank voor alle input! 

Reputatie 2
Badge

Ik ervaar hetzelfde. Zit ik naar SBS6 te kijken, springt hij spontaan naar een andere zender. Heel irritant. 

Reageer