Vraag

tv+ geluid valt soms weg bij zender wisselen

  • 19 February 2023
  • 13 reacties
  • 702 keer bekeken

Ik heb sinds van de week de tv+ box van kpn.

Deze heb ik op mijn tv aangesloten en de tv op een home cinema set.

 

Nu gebeurt het soms als ik zap naar een andere zender dat het geluid weg valt, als ik dan de  tv speakers selecteer heb ik wel geluid. Als ik weer de home cinema selecteer geen geluid. Als ik dan mijn home cinema opnieuw opstart doet het geluid het weer .

Dit probleem had ik met de vorige ontvanger van kpn helemaal niet. 

Iemand een idee waar dit aan ligt en hoe dit opgelost kan worden?

 

Bedankt 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +13

@Thenil Dat is natuurlijk vervelend heb je nog een oplossing gevonden? Heb je al eens bij de geluidsinstellingen gekeken van de ontvanger zelf? Staat deze op auto of anders ingesteld? Je kan anders ook eens kijken in dit artikel op onze Kennisbank: Geluidsinstellingen op de KPN TV+ Box.

Ik had vanmiddag gebeld met de helpdesk. Deze man gaf aan dat ik kan proberen om de decoder rechtstreek via optische op de home cinema aan te sluiten, dus ik ga dat eens proberen.  

Reputatie 2

Hieronder twee linken naar voorbeeld video’s waar ik last van heb qua geluid…

probleem 1: het geluid klinkt niet goed en valt regelmatig weg onder live-tv

probleem 2: het geluid loopt niet synchroon bij gebruik van apps als Netflix, HBO en Prime

Ik hoop dat KPN duidelijker kan zien en horen wat het probleem is waar klanten tegenaan lopen. Voor de goede orde: ik heb vlak voor de video-opnamen, die ik via bovenstaande links op YouTube heb geplaatst, alle mogelijke HDMI kabels vervangen door exemplaren die KPN zelf levert. Bij de video’s zelf staat ook nog wat extra informatie. 

Reputatie 7
Badge +13

Ik had vanmiddag gebeld met de helpdesk. Deze man gaf aan dat ik kan proberen om de decoder rechtstreek via optische op de home cinema aan te sluiten, dus ik ga dat eens proberen.  

Dan hoor ik graag wat je bevindingen zijn!

Ik had vanmiddag gebeld met de helpdesk. Deze man gaf aan dat ik kan proberen om de decoder rechtstreek via optische op de home cinema aan te sluiten, dus ik ga dat eens proberen.  

Dan hoor ik graag wat je bevindingen zijn!

Ik heb nog geen tijd gehad om het te testen. Ik laat het uiteraard weten. 

Badge

 

Ik had vanmiddag gebeld met de helpdesk. Deze man gaf aan dat ik kan proberen om de decoder rechtstreek via optische op de home cinema aan te sluiten, dus ik ga dat eens proberen.  

Dan hoor ik graag wat je bevindingen zijn!


In hoeverre heb je dan nog ondersteuning voor Dolby Digital (Plus), Dolby Atmos en 5.1 in het algemeen? Heb ooit begrepen dat de mogelijkheden via HDMI (e)ARC (veel) uitgebreider en daarmee ook beter zijn. 

Zelf ook last van haperend geluid (en weigerend beeld) af en toe. De HMDI kabel tussen de TV en home-cinema set al vervangen door een duurder model (geschikt voor 8K) en dat heeft het gevoelsmatig wel iets verbeterd maar toch houden de problemen aan.

 

Ik had vanmiddag gebeld met de helpdesk. Deze man gaf aan dat ik kan proberen om de decoder rechtstreek via optische op de home cinema aan te sluiten, dus ik ga dat eens proberen.  

Dan hoor ik graag wat je bevindingen zijn!


In hoeverre heb je dan nog ondersteuning voor Dolby Digital (Plus), Dolby Atmos en 5.1 in het algemeen? Heb ooit begrepen dat de mogelijkheden via HDMI (e)ARC (veel) uitgebreider en daarmee ook beter zijn. 

Zelf ook last van haperend geluid (en weigerend beeld) af en toe. De HMDI kabel tussen de TV en home-cinema set al vervangen door een duurder model (geschikt voor 8K) en dat heeft het gevoelsmatig wel iets verbeterd maar toch houden de problemen aan.

Inmiddels aangesloten zoals geadviseerd, 

Decoder dmv hdmi op tv, en optisch van decoder naar home cinema.

 

Hdmi van tv naar home cinema. 

Geluid valt tot nu toe niet weg, maar loopt niet geheel synchroon,  hoe zou ik dit kunnen oplossen? 

 

Met Vriendelijke Groet Kees 

Reputatie 7
Badge +13

Heeft de Home Cinema set geen optie om dit te syncen? Er zijn helaas vele hardware combinaties en ik heb daar niet direct een standaard oplossing voor. 

Wij ervaren veel problemen met geluid van TV+. Als automatisch staat dan geheel geen geluid. Als op

Passthrough lijkt het goed te gaan maar na zappen valt ie dan ineens weer weg. 

We hebben nu aangesloten als volgt (zo was het ook met oude tv decoder van KPN)

 

Decoder HDMI > TV
TV optisch > Sonos

 

Advies blijkbaar

Decoder HDMI > TV

Decoder Optisch > Sonos

 

Hoe zit het dan met het geluid van andere apparatuur zoals een Playstation, Switch, Chromecast? Dat geluid willen we ook over Sonos laten verlopen. 

Jullie enig idee?

 

Gr 

Wij ervaren veel problemen met geluid van TV+. Als automatisch staat dan geheel geen geluid. Als op

Passthrough lijkt het goed te gaan maar na zappen valt ie dan ineens weer weg. 

We hebben nu aangesloten als volgt (zo was het ook met oude tv decoder van KPN)

 

Decoder HDMI > TV
TV optisch > Sonos

 

Advies blijkbaar

Decoder HDMI > TV

Decoder Optisch > Sonos

 

Hoe zit het dan met het geluid van andere apparatuur zoals een Playstation, Switch, Chromecast? Dat geluid willen we ook over Sonos laten verlopen. 

Jullie enig idee?

 

Gr 

Dit had ik inderdaad ook geprobeerd, maar inderdaad geen geluid via home cinema van de game console, mischien een optisch splitter een idee?

Maar wel vreemd dat de vorige decoder van kpn nergens last van had. 

Reputatie 7
Badge +13

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik dan een beetje door mijn ideeen ben nu :-( . Ik koppel dit terug maar ik zou jullie ook willen adviseren om het topic met onze product updates in de gaten te houden.

Wij ervaren veel problemen met geluid van TV+. Als automatisch staat dan geheel geen geluid. Als op

Passthrough lijkt het goed te gaan maar na zappen valt ie dan ineens weer weg. 

We hebben nu aangesloten als volgt (zo was het ook met oude tv decoder van KPN)

 

Decoder HDMI > TV
TV optisch > Sonos

 

Advies blijkbaar

Decoder HDMI > TV

Decoder Optisch > Sonos

 

Hoe zit het dan met het geluid van andere apparatuur zoals een Playstation, Switch, Chromecast? Dat geluid willen we ook over Sonos laten verlopen. 

Jullie enig idee?

 

Gr 

Ik heb hier hetzelfde probleem. Dit is bij mij ook in combinatie met Sonos. Het geluid valt hier alleen elke keer een paar seconden weg bij het kijken van TV zenders via de TV+ box. 

 

Bij gebruik van een willekeurige app《HBO, Viaplay, Netflix, Prime) op de TV+ valt het geluid helemaal nooit weg. Het lijkt haast alsof de TV kanalen continu switchen van geluid formaat en daardoor even weg valt. 

 

Valt bij jou het geluid ook alleen weg bij de TV zenders? 

Wij ervaren veel problemen met geluid van TV+. Als automatisch staat dan geheel geen geluid. Als op

Passthrough lijkt het goed te gaan maar na zappen valt ie dan ineens weer weg. 

We hebben nu aangesloten als volgt (zo was het ook met oude tv decoder van KPN)

 

Decoder HDMI > TV
TV optisch > Sonos

 

Advies blijkbaar

Decoder HDMI > TV

Decoder Optisch > Sonos

 

Hoe zit het dan met het geluid van andere apparatuur zoals een Playstation, Switch, Chromecast? Dat geluid willen we ook over Sonos laten verlopen. 

Jullie enig idee?

 

Gr 

Ik heb hier hetzelfde probleem. Dit is bij mij ook in combinatie met Sonos. Het geluid valt hier alleen elke keer een paar seconden weg bij het kijken van TV zenders via de TV+ box. 

 

Bij gebruik van een willekeurige app《HBO, Viaplay, Netflix, Prime) op de TV+ valt het geluid helemaal nooit weg. Het lijkt haast alsof de TV kanalen continu switchen van geluid formaat en daardoor even weg valt. 

 

Valt bij jou het geluid ook alleen weg bij de TV zenders? 

Is nu iets beter, maar was voornamelijk tijdens zappen en na op pause te hebben gezet en als ik van radio naar tv ga.