Beantwoord

TV gids en opnemen en trage pc

  • 30 December 2020
  • 3 reacties
  • 38 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Als ik de TV gids activeer en programma's ga opnemen. opnames bekijken, of via de TV gids naar Videoland ga of een film wil zoeken/bekijken, gaat alles super langzaam. Als ik in de TV gids ben bezig geweest en klik aan dat ik terug wil naar TV duurt het ergerlijk lang voordat er een reactie komt. Soms duurt het wel 10 tot 15 secondes voordat het scherm veranderd. Geplande opnames die ik vooraf als serie heb geprogrammeerd maar als serie wil verwijderen, dus moet elke dag dat programma apart stopzetten van opnemen.

Heb al diverse malen het kastje gereset door uit te zetten of zelfs een aantal minuten de stekker er uit gehaald. Niets helpt. Ook op mijn PC vind ik het schakelen tussen programma's en aanzetten van mail of facebook echt lang duren.

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 10 January 2021, 09:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 6
Badge +10

Hi @wispel1945, dank je wel voor jouw bericht. Er zijn meerdere signalen binnengekomen over tv-ontvangers die traag reageren. Er wordt de komende dagen een update uitgerold die dit gaat verhelpen. Meer informatie hierover vind je in dit topic: KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Wat betreft de pc die traag schakelt tussen programma's, kun je toelichten wat je precies bedoelt? Laden webpagina's traag, of duurt het lang voordat programma's worden opgestart? Ik hoor het graag van je!

Reputatie 2
Badge

Wat betreft trage PC bedoel ik dat als ik bv. mijn mail of facebook aanklik, het best wel lang duurt voordat het programma tevoorschijn komt en ik daardoor weer opnieuw dubbelklik omdat ik denk dat het niet goed ging en dan krijg ik het programma plotseling 2x op mijn scherm. Dit is overigens niet altijd zo maar wel regelmatig en soms dan wil ik bij een mail of op facebook een foto invoegen en als ik dan bij de betreffende foto op openen klik, komt het programma stil te staan en moet ik de PC handmatig uitzetten en daarna weer opnieuw opstarten.

Reputatie 7
Badge +20

Ah, de problemen die je ervaart met de pc staan verder los van je internet verbinding, en liggen dus buiten onze invloedssfeer.

Ik wil je aanraden om de pc op te schonen, zodat hij weer sneller wordt, alles zal dan weer beter gaan werken :slight_smile: