Beantwoord

Tv instellingen gaan maandelijks, 1 à 2 verloren

  • 9 June 2021
  • 46 reacties
  • 341 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

46 reacties

Reputatie 7

Een andere vraag van mij…. ben ik de enige hier, van alle KPN-abonnees, die ( rond de 720p - 50 UHD afschaling door KPN)  regelmatig blauwe schermpjes in beeld krijgt met “controleer UW verbindingen”….. “kijk of de gele snoer in de modem zit” …. “foutcode 302”  etc etc?   Dit gebeurd meestal rond de automatische (niet gewenste) wisseling van mijn beeldinstellingen die door KPN zelf gedaan worden ( Henk heeft het over NMC-update ).

De beeldschermresolutie op mijn 8001 staat op "Automatisch" en ik ervaar geen problemen met updates van de html of nmc.

Ik verw8 zomaar dat dat voor veel meer gebruikers geldt: dat het niet direct of soms ook helemaal niet opvalt omdat de tv zelf upscaled. Dus dan zit je dus niets vermoedend naar een 4k zender te kijken in een upscaled 720P resolutie.

Als men dat verschil niet direct ziet dan moet er toch echt iets mis zijn met de ogen. Het verschil tussen 4K en 720p upscaled naar 4K is niet te missen.

Deze reactie had ik wel verwacht. Natuurlijk is het te zien..... als je er oog voor hebt. Maar ik probeer je al jaren uit te leggen dat veel mensen er geen oog voor hebben of het gewoon domweg niet bijzonder interesseert. Uiteindelijk is de inhoud vaak toch belangrijker dan de resolutie. Bovendien, als je eenmaal de juiste resolute hebt ingesteld mag je er toch van uit gaan dat een update dat niet telkens om zeep helpt. En veel mensen weten het niet eens dat er een update geweest is, laat staan dat ze dan direct de instellingen gaan controleren. Ik zie inmiddels meer meldingen van het terugzetten van de resolutie naar 720P op de 8001 dus gelet op mijn bovenstaande opmerkingen zou dat best wel eens standaard kunnen zijn op de 8001 (maar ja, EoL dus... ). 

Reputatie 7

Maar ik probeer je al jaren uit te leggen dat veel mensen er geen oog voor hebben of het gewoon domweg niet bijzonder interesseert. 

Het kan echt niet zijn dat je het verschil niet ziet tussen 720p dat naar 2160p (en ook 1080p) geupscaled is niet ziet, dat is echt onmogelijk.

Badge

Update 10 aug 2021

Vandaag is het weer zover….de instellingen van KPN staan weer terug op 720p ? …. uiteraard ongewild, maar ja…. ik kan er niets aan doen. Ik ga mijn beide KPN kastjes weer terugzetten naar mijn gewenste instellingen 50UHD. 

Update 10 aug 2021

Vandaag is het weer zover….de instellingen van KPN staan weer terug op 720p ? …. uiteraard ongewild, maar ja…. ik kan er niets aan doen. Ik ga mijn beide KPN kastjes weer terugzetten naar mijn gewenste instellingen 50UHD. 

Bij mij is deze keer alles goed blijven staan. Ik heb 'm al een aantal weken op "Automatisch" en "UHD" staan; wellicht dat het daardoor deze keer wel goed ging. 

Badge

Hoi Henk (dank je wel voor je reactie)

Ook bij mij staat alles op Automatisch en UHD. Ik heb nu voor mijzelf besloten, om telkens een “update” te schrijven in dit forum, zodat ik kan ‘zien’ … hoe vaak en wanneer, bij mij, alles ‘spontaan’ terug gaat naar 720p. Misschien is het wel ‘streek’ gebonden ? who knows :) In ieder geval bedankt voor je reactie !

Reputatie 7

Bij mij is deze keer alles goed blijven staan. Ik heb 'm al een aantal weken op "Automatisch" en "UHD" staan; wellicht dat het daardoor deze keer wel goed ging. 

Onze 5202 bleef altijd al op "Automatisch" en "UHD" staan en toch waren dit keer voor het eerst de HD-"Glas" zenders weg  en werden de HD zenders zelfs in SD weergegeven. Pas nadat we de 5202 even van de stroom af hadden gehad deed alles het weer zoals het hoort.

Badge

Ik zit zojuist even te kijken, naar wat het verschil is, tov vorige maand, en ik zie dat het ‘NMC’ (?) nummer veranderd is. Vorige maand was dit NMC-versie  8.0.124_1 en sinds vandaag staat hij op NMC-versie 8.0.127_2 

Ja, dat klopt. Zoals elders op dit forum te lezen is betreft het "onderhuidse" aanpassingen, bedoeld ter voorbereiding op toekomstige nieuwe HTML-versies. 

Badge

Hallo Henk. Misschien zomaar een ‘waardeloze’ opmerking van mijn kant, maar ik ‘worstel’ nu ongeveer 2 à 3 jaar, met deze issue. ( dit schrijf met een lachend gezicht en een smile, want ik heb er verder geen problemen mee, en wil graag meewerken aan een betere ‘output’ ). Dan zouden ze nu a 2 à 3 jaar aan het voorbereiden zijn op de ‘html’ versie ? Nof even geduld, en HTML is ‘ouderwets’ :)

Groet

Ook de HTML-versie wordt vrijwel  maandelijks aangepast. Daarin zitten dan de meer zichtbare aanpassingen. Ook daar wordt in een ander topic regelmatig over gerapporteerd. 

Badge

Deze week is het weer zover….de instellingen van KPN staan weer terug op 720p ? …. uiteraard ongewild, maar ja…. ik kan er niets aan doen. Ik ga mijn beide KPN kastjes weer terugzetten naar mijn gewenste instellingen 50UHD. … en uiteraard… bij het terugzetten naar 50UHD….. freezed mijn instellingenscherm weer, en blijft alles hangen op de instellings pagina. Ik moet nu beide KPN kastjes wederom, geheel uitzetten, om alles weer in ‘oude’ staat te herstellen. Ik zal nu gelijk even checken of de NMC-versie 8.0.127_2 van vorige maand veranderd is… en jawel… de nieuwe NMC versie is nu 8.0.129_1.

Ik ben weer helemaal bijgewerkt, en ‘mijn’ KPN issue is nog steeds niet verholpen. 

CRY for HELP…. beste KPN… is dit iets waar ik mee moet gaan leven ?

Ik heb dat ook gehad en bij mij was de oplossing: niet op UHD@50Hz maar op Automatisch instellen. Vrijwel altijd wordt dan bij een 4k-tv UHD@50Hz gekozen. 

Badge

Hoi Henk. Ook bij mij staat alles op automatisch (al eerder vermeld door mij, in deze topic)

Voor mij werkt dit helaas niet.

Bedankt voor het meedenken.

Badge

27 jan 2022… vervolg op deze Topic.  Vandaag de Tv gewoon weer aangezet, en jawel… beide witte KPN kastjes, beeldscherm instellingen staan weer op 720p ipv  UHD@50Hz :disappointed:  .  Wat mij nu eigenlijk ook opvalt,… dat het beeldscherm in foutcode 303 valt. Dit is nu al een paar keer voorgevallen, nadat het beeldscherm weer door KPN teruggezet is naar 720p.    In het verleden heb ik dit ook wel eens gehad, en in overleg met KPN, heeft men mij een nieuwe kabel gestuurd…. dit zou nl. door de kabel komen.  Maar nu begin ik toch sterk te denken, dat de foutcode 303, samen gelinkt is, met het maandelijks terugzetten ( door KPN… om duidelijk te zijn… IK vraag hier niet om… ook niet boos uitgelegd… maar ik zoek graag naar oplossingen ) naar 720p.     Wie o wie, van het KPN forum, kan mij back-uppen ? :wink:      

Reputatie 7

Waarom vraag je niet of kpn die 8001 ontvangers wil omruilen voor 5202's?

Zelf heb ik overigens ook nog een 8001 maar daar heb ik nooit problemen mee.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Nixie, weer dus. Ik kan het niet verklaren. Ik heb geen idee waar ik het moet zoeken. Zal ik kijken of ik de ontvangers om kan ruilen? Zou je daarvoor jouw profiel nog van postcode + huisnummer willen voorzien? Hoor ik van je als je dat gedaan hebt. 

Badge

Hoi @Nixie, weer dus. Ik kan het niet verklaren. Ik heb geen idee waar ik het moet zoeken. Zal ik kijken of ik de ontvangers om kan ruilen? Zou je daarvoor jouw profiel nog van postcode + huisnummer willen voorzien? Hoor ik van je als je dat gedaan hebt. 

Hoi Bart. Is het misschien ‘handig’ als ik eerst één kastje laat ‘omwisselen’…. ben altijd wel een beetje huiverig, om direct ‘alles’ in één keer te laten vervangen….. Maar je aanbod neem ik héél graag aan … met beide handen :raised_hands:  ( mits ze wel 4K aankunnen 🙂 MvG

Reputatie 7
Badge +20

De nieuwe ontvanger is onderweg. Je kan morgen na 14:30 uur de huidige ontvanger inclusief stroomadapter omruilen bij het servicepunt uit de sms. Ik ben benieuwd. 

Badge

5feb2022: Hoi Bart. Vandaag de nieuwe ontvanger geïnstalleerd. Wordt vervolgd, óók bij positieve resultaten :fingers_crossed:

Reputatie 7
Badge +20

Helemaal top. Ben benieuwd.