Vraag

TV ontvanger blijft hangen op 20%

  • 20 November 2020
  • 7 reacties
  • 801 keer bekeken

Hallo,

Mijn ontvanger blijft al 4 dagen op 20% hangen. Ik heb alles geprobeerd om het te verhelpen(Hele dagdelen aanlaten staan/hele periodes losgekoppeld, modem meerdere malen resetten etc).

Enkele maanden geleden heb ik precies hetzelfde probleem gehad en toen duurde het 5 dagen voordat hij het opeens wel weer deed. 

Ook het handmatig verwijderen van de software werkt niet. Er kwam toen en in dit geval ook meteen weer het '20% scherm' tevoorschijn.

  • Ook valt de oude Experia box(V8) de laatste maand meerdere malen per dag uit.
  • Ik heb geen andere apparaten op de ontvanger aangesloten.
  • De ontvanger is rechtstreeks verbonden met een kabel naar het modem.
  • Speedtest goed.
  • Ik krijg geen foutcode inbeeld.

Het is hetzelfde probleem als in deze thread: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/ontvanger-blijft-hangen-op-20-514440.

Wellicht met het opsturen van een nieuwe Experia box en tv ontvanger kan het probleem wel opgelost worden.

Groeten Job


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hoi, 

Na gisteravond en vanochtend er weer redelijk wat tijd in te hebben gestoken, zijn we er nu wel een beetje klaar mee natuurlijk. 
 

Nogmaals alle stappen(https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm) meerdere malen uitgevoerd en weer veel threads nagegaan opzoek naar een oplossing. Helaas geen resultaat dus.

Graag even reactie.

Groeten Job

Reputatie 7
Badge +14

Goedenavond @J0bo, welkom! Nog een vraag: hoe is de ExperiaBox aangesloten? Bedraad of draadloos?

 

Hoi, de box is bedraad aangesloten en de kabel werkt gewoon op de pc als ik hem daarop aansluit.

Praat ik tegen een muur? Na 7 dagen deed mijn tv ontvanger het opeens weer.. ware het niet dat het internet elke 10 minuten uitvalt, waardoor fatsoenlijk tv kijken/internet gebruik vrijwel onmogelijk is.

Nee, er staan geen andere objecten in de buurt.

En nee, er is geen ander apparaat op aangesloten.

Hij staat verhoogd. 

Betaal voor een vrij prijzige dienst en krijg er geen internet en geen service bij? 

Kunnen we dit even oplossen?

Thnx!

Reputatie 4
Badge +6

Hi @J0bo 

 

Welkom op het Forum. 

Hier praat je niet tegen een muur :shrug_tone2: maar of je dat verder doet heb ik natuurlijk geen kijk op :laughing::speak_no_evil: .  Op basis van je profiel heb ik een meting gedaan. Zie dat de verbinding niet optimaal is en ik wil graag een monteur met je plannen. Ik heb je een persoonlijk berichtje gestuurd om dat te doen :muscle_tone2: .

 

 

Mijne blijft ook op 20 % staan naar resetten en daarvoor bleef het beeld elke keer hangen 

Wat kan ik hieraan doen ??

hoi,

 

Zelf heb ik dit probleem ook eens gehad.

Heb toen alle randaperatuur   (dus niet tv kastje) van het modem losgekoppeld en toen werd de software volledig geinstaleerd.

 

Misschien ben je hier mee geholpen?

Alf