Vraag

TV-ontvanger (fout 301) werkt niet na aansluiten van nieuwe modem

  • 13 December 2021
  • 15 reacties
  • 176 keer bekeken

Beste mensen, 

 

Ik zit hier met een probleempje, betreft mijn tv-ontvanger en modem.

Zojuist heb ik mijn nieuwere modem aangesloten, omdat de oude het aan het begeven is en het internet doet het perfect, alleen bij mijn tv-ontvanger herstart hij steeds en geeft hij steeds Foutcode 301 aan.

Ik heb de nodige stappen gevolgd en gedaan, maar niks werkt hierop helaas. Tigtallen keren heb ik mijn modem en tv-ontvanger aan en afgesloten en krijg ik steeds dezelfde melding.

Mijn vraag is of iemand hier iets van af weet en of er iemand me kan helpen. 

Alvast bedankt. 

Admin: Titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Welke ontvanger heb je?En welk modem?

De modem die ik heb is de Experia Box v10 en de tv-ontvanger die ik heb is er eentje van Motorola, die ik vorig jaar nog heb gekregen. Dat is dat mogelijk Motorola VIP 1853.

Vorig jaar nog een motorola??Maar daar zal het niet aan liggen,Die moet gewoon nog werken.Al zou ik hem wel omruilen via de tool.Dan krijg je een VIP2952 of HMB2260.Kan je op de V10 Herstel+reset indrukken tot de lampjes uitgaan?.Misschien is er wat mis gegaan met het inladen van de itv gegevens.Door herstel+reset in te drukken gaat hij dat opnieuw doen.

Echt deze??

Niet een van deze?:

 

Reputatie 7
Badge +10

Is die tv ontvanger met vaste kabel aangesloten aan die v10?

Herstelling: De tv-ontvanger die ik heb is de Arris VIP2952 V2.

En dat met Reset en Herstel tegelijkertijd heeft helaas ook niet geholpen.

Hij is inderdaad aan een vaste kabel aangesloten aan mijn Experia Box V10. 

Doet de vaste telefoon het wel?

Die heb ik niet. 

kijk eens op 192.168.2.254.Welke firmware versie zie je onderaan?

De link werkt bij mij helaas niet

Kan je je laptop eens met een ethernet kabel aansluiten en dan opnieuw proberen?

Reputatie 7
Badge +11

Kan je op de V10 Herstel+reset indrukken tot de lampjes uitgaan?.Misschien is er wat mis gegaan met het inladen van de itv gegevens.Door herstel+reset in te drukken gaat hij dat opnieuw doen.

Een monteursreset is geen ‘holy grail’ wat iedere storing oplost. Ik zie dat je hem vaak aanraadt maar het enige verschil tussen de normale reset en deze is dat er autohunt ingeschakeld wordt. Dat heeft niks te maken met of tv het gaat doen of niet. Voor TV hoeft het modem ook geen gegevens in te laden.

 

Ik zie nieuw modem staan, mogelijk ligt het euvel hier. Omdat er als nieuw modem een V10 geleverd is, gaat het dan om pairbonding of voormalig Oxxio-klant? Volgens mij zijn ze nu namelijk Oxxio-klanten aan het migreren net zoals dat bij Telfort het geval was eerder dit jaar. Beide gevallen zijn op te lossen maar dat gaat wel het snelste met een monteur. Het kan zijn dat een simpele ‘clear MAC adres’ het probleem oplost. De aansluiting in de centrale wilt hier soms nog wel eens aan vast houden waardoor zaken als TV en vast bellen het niet gaan doen. Na 24 uur wordt het MAC adres van het oude modem verwijderd en dan zou alles op moeten komen.

Als oud-Oxxioklant zou het kunnen zijn dat er een technische migratie niet goed is verlopen, hij zit dan als het ware vast. Een V10 is hier helaas niet de oplossing omdat deze op zowel de netwerkstructuur kan draaien die Oxxio gebruikte als de netwerkstructuur die KPN gebruikt waar nu naartoe overgegaan wordt. De oplossing is in deze gevallen vaak om tijdelijk een Box12 aan te sluiten omdat die niet op die Oxxio-structuur kan werken maar enkel die van KPN. Op deze manier wordt het doorlopen van een migratie als het ware geforceerd. Daarna kan die V10 terug aangesloten worden. Helaas heb ik deze al eerder gezien.

Hallo @NHendriks ,

Ik ging er vanuit dat de V10 wel itv gegevens moet laden.Omdat hier met de V10 tv het niet deed.De v9 deed het gewoon.Dus dacht ik dat de V10 wel gegevens moest inladen maar de V9 niet.

Reputatie 7
Badge +11

Hallo @NHendriks ,

Ik ging er vanuit dat de V10 wel itv gegevens moet laden.Omdat hier met de V10 tv het niet deed.De v9 deed het gewoon.Dus dacht ik dat de V10 wel gegevens moest inladen maar de V9 niet.

Nop. Het modem doet niks met iTV-gegevens. Alles wat ie er mee moet doen is al in de software ingebouwd, namelijk het doorgeven van VLAN 4 en de instellingen in de IGMP Proxy Server. Het enige wat echt ingeladen moet worden zijn de telefonie-gegevens via TR-069 en eventueel een wifinaam en wachtwoord vanuit het oude modem. Verder niets. De TV-ontvanger regelt dit allemaal zelf verder 😊

Reputatie 7
Badge +17

@KH1991 Is het inmiddels gelukt? Of kunnen we nog met je meedenken?
In dat geval kijk ik allereerst graag met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer en klantnummer is voldoende.