Vraag

TV+ Ontvanger loopt regelmatig vast

  • 20 April 2024
  • 6 reacties
  • 15 keer bekeken

Komt bij mij ook voor bekabeld! Wat is nu de oplossing. Gisteren deed het het nog prima en nu ineens niet meer

Ā 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag gemaakt


6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Komt bij mij ook voor bekabeld! Wat is nu de oplossing. Gisteren deed het het nog prima en nu ineens niet meer

Is de tv box rechtstreeks bekabeld aangesloten? Er zit niets tussen? Geen draadloze verbindingsset? Geen switch?Ā 

Zeker wel een switch daar ontkom je niet aan in een huis. Maar al verschillende setups gedaan met verschillende switches en bekabeling. Blijft ellende. Vreemde is dat de box ook maar op 100mbit loopt en niet een gig verbinding heeft ondanks dat andere apperaten aan gesloten op de zelfde poort dat dan wel goed werken op 1 gig verbinding. Lijkt wel een caching probleem op de box. Mijn oude Android tv minstens 8 jaar doet het beter dan deze box die cached veel beter en ondervindt ik deze problemen totaal niet. Hoop dat er toch snel een oplossing gevonden word. Maar voor nu dan op de oude tv dan maar weer kijken ipv deze box. Blijf graag op de hoogte van de ontwikkelingen met deze tvbox

Reputatie 2
Badge

Switch, waar dan ook in huis moet igmp snooping hebben. Niet alleen die tussen de modem en tv+. Bekabeld haal je altijd maar maximaal 100mb want de netwerkkaart voor de vaste kabel is maar max 100mb Wss haal je 93mb ofzo

Reputatie 7
Badge +24

Vreemde is dat de box ook maar op 100mbit loopt en niet een gig verbinding heeftĀ 

Dat is niet vreemd. Alle tv ontvangers van KPN werken op 100 mbit.

Reputatie 7
Badge +20

Zeker wel een switch daar ontkom je niet aan in een huis. Maar al verschillende setups gedaan met verschillende switches en bekabeling.

Ā 

Voor video, tv, etc. is 100 Mb/s ruim voldoende.

Het is een sternetwerk, dus andere apparaten kunnen gewoon op een hogere snelheid of lagere probleemloos werken.Ā 

Ā 

Welke switch heb je?Ā 

Reputatie 7

@Fam Hellingman, Wat voor een probleem ervaar je?

Reageer