Beantwoord

Tv-ontvanger start opnieuw op bij bepaalde zenders

  • 15 November 2020
  • 14 reacties
  • 61 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Goedemiddag ik heb iets raars met mijn Tuner. Bij bepaalde zenders bv 192 tv start om de 10 minuten mijn tv op 😱. Zo ook bij films on demand via pluspakket. Videoland via het kpn menu gaat ook niet ook dan start de tv op na 20 minuten?? Herstart en herinstalleren helpt niet. Ik gaf steeds mijn tv de schuld maar dat kan bijna niet 🤷🏻‍♂️. Zo raar. De gemaakte opnames spelen wel normaal af? Misschien tuner niet in orde mee? Via HDMI aangesloten. Hopelijk kunnen jullie mij helpen  

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 24 November 2020, 11:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@Philip1964 dat is inderdaad niet de normale gang van zaken met tv kijken. Klinkt ook niet als een prettige kijkervaring. Je hebt aangegeven dat je al opnieuw geïnstalleerd hebt. Bedoel je daarmee de reset zoals deze op stap 2 staat aangegeven? Zou je me ook nog aan kunnen geven of de verbinding tussen de tv ontvanger en de Experiabox met een directe kabel is of dat er nog een DVS of andere apparatuur tussen zit?

Reputatie 1
Badge

Beste Bram,

Is ook heel vreemd, ja klopt compleet nieuw de software erop gezet, ontvanger is aangesloten met een directe kabel op de Experiabox. Als ik on-demand films kijk in het pluspakket start de tv om de 20 minuten op?, kijk ik videoland via het KPN menu idem (dus dat doe ik nu via de Ipad en stream het middels chrome cast). Bij bepaalde tv zenders (kan niet zeggen welke, maar 192 TV zeker) kan ik kijken en dan start mijn tv ook op na een bepaalde tijd...het is zo gek? Gemaakte opnames geen enkel probleem…..help? :thinking:

Reputatie 7
Badge +17

Ik zie dat je 2 tv ontvangers hebt. Speelt het probleem op beide tv ontvanger? Zo niet, zou je de tv ontvangers dan eens van plek kunnen ruilen?

Reputatie 1
Badge

Beste Bram, ;-) zo slim was ik al hahahahaha probleem blijft...

Reputatie 7
Badge +17

Ik had al zo'n vermoeden maar mag nergens automatisch vanuit gaan. Van hoe ik het begrijp uit de originele vraag is het dus 1 van de 2 tuners die het probleem geeft. Zou je me in een privé bericht of in het opmerkingen veld op je profiel kunnen laten weten om welk serienummer het gaat? 

Reputatie 1
Badge

Het serienummer is *****

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +17

Ik vermoed dat dit gerelateerd is aan een wat langer lopende storing. In enkele gevallen helpt toch het resetten, vandaar dat we eerst die stappen hebben gedaan. Ik ga je aan de inventarisatie hiervan toevoegen en zou je willen vragen via dit topic de voortgang in de gaten te houden.

Reputatie 1
Badge

Beste Bram, het klinkt raar maar ik heb het al heel erg lang, de storing waar jij op doelt is  het spontaan herstarten van de tuner. Bij mij herstart de tv…...ik denk dat de tuner een signaal doorstuurt bij sommige zenders, en het on demand film kijken waardoor de tv het ff niet meer weet?

Dus ik vrees dat KPN mij niet kan helpen, of een andere tuner mss opsturen? zijn er nieuwere versies dan die ik heb?

Reputatie 7
Badge +17

In dit geval ga ik een aanvraag doen om de tv ontvanger om te wisselen. Weet wel dat het wat langer kan duren omdat iedere aanvraag individueel behandeld wordt. Je zult een sms krijgen op het bij ons bekende nummer zodra het verwerkt is. Zou je hier voor mij kunnen laten weten, zodra je de ontvanger binnen hebt, of het probleem er ook mee is opgelost?

Reputatie 1
Badge

Goedemiddag, dat doe ik zeer zeker, ben benieuwd is het een nieuwer type ontvanger die gestuurd gaat worden? anders heeft het geen zin toch?

Reputatie 7
Badge +17

Er wordt in ieder geval een werkende tv ontvanger gestuurd. Vermoedelijk zal deze van het type VIP5202 zijn. In ieder geval zal het de storing moeten herstellen.

Reputatie 1
Badge

Super bedankt voor je inspanning Bram ik laat het weten als de ontvanger ontvangen is en aangesloten. En ook of het probleem verholpen is hiermee. :fingers_crossed:

Reputatie 1
Badge

Beste Bram 

Ik denk dat mijn probleem opgelost is. Meerdere films on demand gekeken en ook naar de tv zenders die het probleem gaven maar gelukkig geen problemen meer. Super bedankt. Nog 1 vraag ik heb een experia WiFi versterker aan de experia box hangen maar daar wil ik een switch tussen zetten om een netwerk kabel naar de ps4 te leggen. Kan dat zonder dat het problemen geeft voor de WiFi versterker? Thanks 

Reputatie 7
Badge +17

Dat moet gewoon kunnen. Mocht het onverwacht toch problemen geven geldt zoals altijd het advies om alsnog een eigen kabel te trekken. Maar ik verwacht dus niet dat het problemen gaat geven. :relaxed: