Beantwoord

TV ontvanger zendt alleen SD uit geen HD

  • 31 October 2020
  • 4 reacties
  • 651 keer bekeken

Beste KPN, 

Sinds een paar weken is staat mijn TV ontvanger op SD. Ik kan in het menu de optie HD Standaard wel kiezen, hij geeft ook aan dat ik 1 apparaat kan instellen op HD, en dat er nog geen apparaat als zodanig ingesteld staat, maar toch accepteert het apparaat het niet, springt vanzelf terug in de SD stand.

Tot een aantal weken geleden was dit niet het geval, voorheen had ik een Telfort abonnement, alle HD zenders kwamen goed door. Het abonnement is automatisch overgegaan in een KPN abonnement, mogelijk is hier iets versprongen.

Ook inmiddels een ‘frisse start’ op de TV ontvanger uitgevoerd, maar dat mag niet baten.

Ik denk dat het een software of profiel instelling is die ik niet kan wijzigen, maar wat KPN wel zou kunnen doen. Uit mijn hoofd meen ik dat mijn internet snelheid tot 20 Mbit/s is, lijkt me voldoende voor een HD signaal.

Kunt u mij helpen?

icon

Beste antwoord door Kesito1975 31 October 2020, 14:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hallo @Kesito1975 , is de tv decoder rechtstreeks met een lan kabel op het modem aangesloten, of anderszins?

Direct met een LAN kabel op de router.

Opgelost! Ik heb KPN gebeld, een profiel setting bij KPN was het probleem. Bandbreedte genoeg gelukkig.

Reputatie 7
Badge +19

Gelukkig is het opgelost. Veel kijkplezier verder.