Beantwoord

TV-ontvanger ZTE ZXV8001 afstandsbediening koppelen met tv lukt niet

  • 9 June 2020
  • 11 reacties
  • 636 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 5 reacties

Ik heb precies hetzelfde probleem als sdelange99. Ook al een nieuwe afstandbediening ontvangen, maar het koppelen van de afstandbediening met de tv’s lukt niet meer. Eerst had ik het probleem met 1 tv, toen de afstandbediening van de andere tv die wel werkte proberen te koppelen met de tv die niet reageerde om uit te sluiten of het aan de afstandbediening ligt. Dat werkte ook niet. Daarna was de afstandbediening die eerst nog wel werkte niet ook niet meer te koppelen met de andere tv. Waardoor nu beide tv niet meer te bedienen zijn met de afstandsbedieningen van kpn. Ook lijkt het erop dat de afstandbedieningen geen infrarood uitzenden. Precies zoals sdelange99 omschrijft.

 

*Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Titel aangepast

icon

Beste antwoord door PeterG 22 June 2020, 13:28

Bekijk origineel

11 reacties

hierbij de link naar de topic met precies hetzelfde probleem:

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/zxv8001-afstandsbediening-instellen-werkt-niet-496588
 

ik begrijp dat de afstandbedieningen niet meer in te stellen zijn met de zxv80001? 

Reputatie 7

Hey @Olf, welkom op het KPN forum. Een beetje een late reactie, het is momenteel erg druk op het forum waardoor je soms even moet wachten. Sorry daarvoor.  

Erg irritant dat het niet lukt om de afstandsbediening te koppelen aan je tv. Welk type tv (en serie) probeer je te koppelen aan de nieuwe afstandsbediening? 

hoi Nadia,

Ik heb een Sony Bavia tv en een Samsung tv, maar het maakt niet uit welke tv of type ik selecteer. De afstandbedieningen krijgen de instellingen niet door en gaan geen IR signaal uitzenden. Er gaat geen ledje branden zodra je de knoppen indrukt die de tv zouden moeten aansturen (volume en tv standbyknop) 

Het lijkt erop dat het instellen van de afstandbedieningen niet meer werkt bij deze kpn Tv-ontvangers.

De afstandbediening die nog wel werkte is nu ook niet meer opnieuw in te stellen.

Ik kwam precies hetzelfde probleem tegen bij in onderstaande topic

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/zxv8001-afstandsbediening-instellen-werkt-niet-496588

 

ik heb ook al een nieuwe afstandbediening gehad en dit lost het probleem ook niet op. Ik vermoed dat de tv ontvangers vervangen moeten worden.

Welke code moet ik hebben om een Nikkei tv model NH 3214 te koppelen de codes die de site aangeven werken niet ?

Reputatie 7

Hoi @Olf,  tv-ontvangers omwisselen zal het probleem niet verhelpen. Het probleem zit in de koppeling tussen de witte afstandsbediening en jouw tv. @PeterG heb jij nog een idee? 

 

@Olf heeft een zxv8001. Het is daarmee momenteel niet mogelijk om de volumeknoppen en tv aan/uit in te stellen! Dat gaat pas weer als Olfs 8001 naar de nieuwe softwareversie is omgezet.

Tot die tijd dus de ab van de tv’s (Sony en Samsung) zelf gebruiken om ze aan/uit te zetten en het volume aan te passen.

@PeterG probleem is dus wel bekend, ondertussen al 2x bij de klantenservice te horen gekregen dat ze er nog nooit van hebben gehoord en dat het toch zou moeten werken via  het menu. Hier komt ook weinig reactie meer van kpn zelf. Wanneer komt de nieuwe softwareversie versie? Of moeten ze langskomen om deze om te zetten?

Deze wordt momenteel uitgerold. Ik verwacht dat ze er nog zo’n 3 maanden mee zoet zijn. Alle ontvangers direct van de nieuwe software te voorzien, wat tevens migratie naar een nieuw ITV platform inhoudt, zou niet verstandig zijn. De performance moet niet ineens te belast worden.

Nog even geduld dus.

Deze wordt momenteel uitgerold. Ik verwacht dat ze er nog zo’n 3 maanden mee zoet zijn. Alle ontvangers direct van de nieuwe software te voorzien, wat tevens migratie naar een nieuw ITV platform inhoudt, zou niet verstandig zijn. De performance moet niet ineens te belast worden.

Nog even geduld dus.

Vandaag zag ik dat het menu veranderd was en er dus een software update is geweest. Nu lukt het weer om de afstandsbedieningen in te stellen. Het probleem is opgelost.

Reputatie 7

Hoi Olf, heel fijn dat het is opgelost 🙂 Dank voor de terugkoppeling! 

Fijn dat je niet zo erg lang op de software update hebt hoeven wachten. (Mijn decoder is nog niet voorzien)

Reageer