Beantwoord

TV+ signaal stopt na 3 seconden. Hoe krijg ik het stabiel?

  • 24 October 2023
  • 26 reacties
  • 386 keer bekeken

Reputatie 1

Oude tv ontvanger moest van kpn eruit. Sagem erin. Drama: werkte eerst ok en sinds paar weken kan ik niet meer zappen. Beeld stopt zonder uitzondering na 2 of 3s. Pauzeren, en starten enige remedie. 
 

Zelfsupport via website gedaan, uitgekomen op support bellen, die stuurt automatisch een SMS link naar app die stappen doorloopt en ontvanger en modem reset en dan als optie heeft chatbot, bellen of dit forum…..

Ik zie dat 80-90% van de kpn forum issues gaan over tv. Dus ik zal niet enige zijn. 
 

Mijn vraag: gaarne remote support. Alles al 100x gereset. Laatste fw op tv+. Bekabeld met UTP. 100Mbps downlink. WiFi netwerken ziet ontvanger wel, maar kan niet verbinden (verdacht). Liefst gebruik ik mijn oude ontvanger weer. Heb ik nog. 

icon

Beste antwoord door PeterG 27 October 2023, 18:58

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Welke KPN router / modem heb je? 

 

Bekabeld met UTP kabel is het beste.

Zit daar nog iets anders tussen? 

Reputatie 1

Experia V10. UTP direct op de Experia box

Reputatie 5
Badge +8

Hoi @JanK1998 en welkom op het forum! 

Wat balen dat je problemen ervaart met het tv-kijken! Heb je de mogelijkheid om een andere kabel te testen en een andere (gele) poort op de Experia Box? Ik hoor graag of dat helpt. 

Kijk eens onder video mode onderaan bij informatie. 

Zet 'm daar eens op unicast. Dan zou zappen probleemloos moeten gaan. 

Hoewel het bekabeld op een v10 met 100 down wel met Multicast zou moeten werken. 

Reputatie 1

Ga ik testen (unicast) zodra ik thuis ben. Ik laat het weten

Zal werken. Want na deze handeling

Pauzeren, en starten enige remedie.

Zit je ook op unicast. Dan beter meteen!

Reputatie 1

Dank PeterG. Werkt perfect!!

 

Dank KPN, maar geen dank. Ik ga na 25jaar een andere provider zoeken. Support door selfservice proberen te optimaliseren en dan bij “ik kan geen live tv kijken” niet op afstand de multicast optie uitzetten is echt zo matig. Heeft me uren gekost en een andere gebruiker moet me erop wijzen. 
 

Wat een onlogische (ik had sterkere woorden in gedachten) indeling van de settings user interface. Even om wat af te koelen: wie zet nou een instelling als dit onder “informatie” en niet onder “apparaatinstellingen” waar je wel allerlei instellingen doet? “informatie” is het kopje voor kpn specifieke instellingen die niet ergens anders konden.  Dat dat zo gemaakt wordt heeft niet mijn voorkeur (foul language omitted), maar dat je dan niet in je support flow dit opneemt is echt niet handig (). Zo verlies je dus klanten. 90% van de forum berichten gaan over tv. Denk daar eens over na.

 

PeterG, saved my day (laatste maand dan wel eens waar, maar dit is erg prettig). Nogmaals dank.

 

Ik update nog wel even het forum als ik een andere provider heb.

 

 

wie zet nou een instelling als dit onder “informatie” en niet onder “apparaatinstellingen” waar je wel allerlei instellingen doet?

Dat is opzettelijk zo gedaan; er zit een gedachte achter.

Voor kpn (en andere bedrijven die zo distribueren) is multicast zeer efficiënt. Er gaat maar één stream vanuit de centrale server naar een heel groot gebied die dan gedistribueerd wordt onder de gebruikers die erop afstemmen.

Bij unicast krijgt iedere ontvanger zijn eigen stream vanaf de centrale server van kpn. Dus als in jouw huis op 3 plekken tegelijk via unicast naar bv voetbal wordt gekeken zijn dat al 3 streams alleen al voor jouw.

 

Ik update nog wel even het forum als ik een andere provider heb.

Je kúnt je abonnement nog geen jaar hebben. Dus dan is overstappen nog geen optie. En overal is wel 'wat’.

Reputatie 1

PeterG, er is geen enkele justificatie voor het bieden van zo’n slechte service. Geloof me, ik moest upgraden naar deze box. Maanden uitgesteld want voor mij werkte het goed. Tot die oude stopte met werken. Nu al maanden (!!) dit probleem. Kijk dus bijna geen tv. Is alleen maar achteruitgang. 
 

Ik ga het wel merken of ik kpn na 25 jaar kan opzeggen of niet. Los daarvan heb ik de vervanger al besteld. Dit is echt zo matig. 

Geloof me, ik moest upgraden naar deze box.

Eh, waarom moest dat? Alleen als je vrijwillig naar het nieuwe abonnement bent gegaan krijg je de nieuwe box.

Je had nog jaren het oude abonnement en dus de oude box kunnen blijven gebruiken.

En het werkt nu toch? Je weet niet wat je bij overstap of daarna bij nieuwe provider weer krijgt.

Reputatie 7
Badge +7

wie zet nou een instelling als dit onder “informatie” en niet onder “apparaatinstellingen” waar je wel allerlei instellingen doet?

Dat is opzettelijk zo gedaan; er zit een gedachte achter.

Voor kpn (en andere bedrijven die zo distribueren) is multicast zeer efficiënt. Er gaat maar één stream vanuit de centrale server naar een heel groot gebied die dan gedistribueerd wordt onder de gebruikers die erop afstemmen.

Bij unicast krijgt iedere ontvanger zijn eigen stream vanaf de centrale server van kpn. Dus als in jouw huis op 3 plekken tegelijk via unicast naar bv voetbal wordt gekeken zijn dat al 3 streams alleen al voor jouw.

@PeterG Ik snap de gedachte van KPN, maar vooral snap ik de verbazing van @JanK1998 Want het is toch vreemd dat de goede werking van de tv+ box afhangt van allemaal de juiste instelling(en), die ook nog eens diep in het menu te vinden zijn. Soms op een onlogische plek.

Persoonlijk vind ik de tv+ box een mooi apparaat, maar ik heb 'm na de pilot teruggestuurd en ben vooral nu blij met mijn ‘gewone’ tv-ontvangers die het gewoon zonder problemen doen. Zonder dat ik allerhande instellingen moet uitzoeken en goed moet zetten. En dan ben ik toch echt handig en volhardend in die dingen. Ik vermoed dat best veel klanten daarin tegen problemen aanlopen.

Ik ben van mening dat de tv+ box te vroeg voor het grote publiek is gelanceerd. De pilot had echt nog langer moeten duren. Wat ik hier op het forum allemaal aan problemen lees, is geen wonder. Ik heb al tijdens de pilot een keer geschreven dat de helpdesk het nog heel druk zou gaan krijgen.

Toen ik de tv+ box terugstuurde kwam ik in de doos nog de handleiding tegen. Die handleiding is simpelweg niet voldoende en niet compleet. Ik heb dit dan toch nog eens op het forum als feedback meegegeven.

 

Ik heb het idee dat de helpdesk de problemen van klanten niet snel en voldoende kan oplossen en daarom vaak verwijzen naar het forum. Maar inmiddels is de wachttijd op het forum ook flink opgelopen.

Ik vind het daarom heel bijzonder dat kpn ervoor gekozen heeft om voor nieuwe klanten nu alleen maar de tv+ box aan te bieden. Met alle huidige problemen was het denk ik beter geweest om (voorlopig) ook het ‘gewone’ tv-abo aan te bieden met daarbij de ‘gewone’ tv-ontvanger. 

Reputatie 1

Dank voor de bijval Katana. Was echt heel boos. “Multicast”…… Verborgen in de menu’s, met als opmerking “selecteer unicast als live TV voor problemen zorgt”. Met dan support die dat me niet gewoon laat weten. Alles automatiseren maar dit er niet bij doen. Onvoldoende. 
 

Ovetstappen gaat gestaag. 

 

Reputatie 5
Badge +8

Hoi @JanK1998, ik ben blij dat het nu goed werkt met de aangepaste instelling! De kracht van het forum is dat we elkaar helpen en dat is hier weer een heel mooi voorbeeld van. Ik vind het jammer dat je besloten hebt om weg te gaan. 

Het is me nog niet helemaal duidelijk waarom je over moest op de TV+ box. Dit is namelijk optioneel als bestaande klant, enkel als je je abonnement aanpast naar een van de nieuwste abonnement zet je deze wijziging in gang. Het was ook mogelijk om een bestaand abonnement te houden als je liever niet wou veranderen van tv-ontvanger. 

Ik heb een vergelijkbaar probleem. Het signaal van de TV (live) stopt na 2-3 seconden. Als ik de uitzending voor 1 seconde pauzeer en weer ga verder kijken kan ik probleemloos verder kijken. Dit moet je herhalen iedere keer als je van zender switcht. 

Ik heb een Philips- geen smart- TV, DVS650 en modem EB V10. Heeft altijd zo gewerkt. Alles gereset, kabels gewisseld maar helpt niet. Het vreemde is dat mijn andere DVS650 met kpn kastje, wel gewoon werkt. En , bedraad ethernet kabel van het modem naar het kpnkastje kan niet.

Hallo @Beeld stopt na 2 seconden .

Je hebt het TV+ kastje middels DVS650 verbonden met de v10? Dan zou het met de Beeldinstelling Multicast + beste kwaliteit prima moeten werken.

Echter zoals jij het beschrijft lijkt het alsof het kastje alsnog via wifi verbinding maakt met je v10. Heb je de wifi gegevens ook in het kastje ingevoerd?

Via wifi stopt de Multicast weergave inderdaad na zo'n 3 seconden omdat dan het signaal helemaal volloopt. Dan is Unicast de best gebruikte instelling voor het beeld. Wat je dus krijgt als je eventjes pauzeert inderdaad.

Meteen Unicast? Selecteer het tandwiel en druk op ok - selecteer ‘beeld’ en ok - Onder videomodus (ok klikken) unicast selecteren.

Check eens of de verbinding met de dvs echt wel werkt…. Branden de middelste lampjes op die kastjes als je de ontvanger aan hebt??

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb een Philips- geen smart- TV, DVS650 en modem EB V10. Heeft altijd zo gewerkt. Alles gereset, kabels gewisseld maar helpt niet. Het vreemde is dat mijn andere DVS650 met kpn kastje, wel gewoon werkt. En , bedraad ethernet kabel van het modem naar het kpnkastje kan niet.

 

Ik zou in alle gevallen de DVS (draadloze verbindingsset via 230 volt eruit halen.

Er zit steeds meer verstoring op het 230 volt netwerk.

En het 230 volt netwerk is hier ook helemaal niet voor gemaakt / bedoelt.

 

Beste kan je via WIFI, omdat je de Experiabox V10 hebt, heb je er 2 minimaal nodig.

Je kan ze bij KPN kopen of huren.

Zie hier het advies aansluitschema van KPN voor de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Groene lijn is UTP kabel, altijd de beste keuze.

 

Hoi PeterG,

wellicht een stomme vraag, maar welk tandwiel??

 

en Joop2011,

ik heb een eb V10 die staat veel te ver van deze tv. Moet ik dus een kabel trekken. 

PeterG.

het middelste lampje van de DVS650 brandt niet. Bij de nadere ook niet maar geeft geen probleem.

Unicast gevonden en hierop ingesteld. Probleem lijkt te zijn verholpen.

Bedankt voor jullie hulp guys.

 

XXXX

Ah. Tandwiel ⚙ gevonden ook begrijp ik. @Beeld stopt na 2 seconden .

het middelste lampje van de DVS650 brandt niet. Bij de nadere ook niet maar geeft geen probleem

Haha. Trek die dvs er maar tussen uit. Die apparaten maken helemaal geen onderlinge verbinding. Dat is ook de reden dat ie via wifi werkt en dus niet via de dvs650 met Multicast. 

Scheelt ook weer stroomverbruik van die defecte dvs set! 

Reputatie 1

Unicast was ook bij mij de oplossing. Bizar dat support zo slecht is en dat niet uitlegt. Ik heb toen per direct opgezegd na 30 jaar klant te zijn. Heerlijk!

Reputatie 7

Unicast was ook bij mij de oplossing.

Je wilt eigenlijk geen ook unicast want dat betekent ook dat je een deel van de beeldkwaliteit regelrecht de vuilnisbak inkiepert.

Reputatie 7
Badge +20

Unicast was ook bij mij de oplossing.

Je wilt eigenlijk geen ook unicast want dat betekent ook dat je een deel van de beeldkwaliteit regelrecht de vuilnisbak inkiepert.

 

Eigenlijk zou het KPN sieren om deze mensen een Box12 te geven.

Dan hebben ze geen probleem via WIFI.

En nog mooier standaard een SuperWifi2 erbij (maar dat zal als nadeel hebben op het abonnement ben ik bang voor).

Reputatie 1

Unicast was ook bij mij de oplossing.

Je wilt eigenlijk geen ook unicast want dat betekent ook dat je een deel van de beeldkwaliteit regelrecht de vuilnisbak inkiepert.

Ah! Makes sense. Mijn punt wat ik vooral wil maken is hoe ongelofelijk slecht

de support van KPN is op dit onderwerp. Maanden lopen pauzeren om überhaupt TV te kunnen kijken. Bedraad zelfs. Nu voor helft van subscription fee glasvezel. 10x de snelheid. En support

Reageer