Beantwoord

Tweede ontvanger koppelen aan Experiabox

  • 20 February 2019
  • 5 reacties
  • 92 keer bekeken

Hallo, ik heb ook nu een situatie en dat is dat ik graag naast het glasvezelkastje in de meterkast de netgearswitch wil monteren en dan gelijk splitten naar woonkamer en slaapkamer via de pijpjes in de meterkast. Experiabox komt naast de tv in de woonkamer te staan. Ik heb een tweede hd ontvanger van kpn voor in de slaapkamer.
Dus in de slaapkamer komt de kabel uit de switch die in de meterkast komt te hangen.
Kan dit op deze manier?
Hoor het graag van iemand.
Groet,

Boer

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt
icon

Beste antwoord door wjb 20 February 2019, 21:11

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Heb je één of twee netwerkkabels naar de plek waar de Experia Box komt te staan?
Waarom wil je de Experia Box in de woonkamer en niet in de meterkast?
Wat is de afstand tussen meterkast en woonkamer?
Hoeveel muren zitten er tussen meterkast en woonkamer?
Hoi,
Ik heb 1 utp cat6a naar de plek van de experiabox naast de tv in de woonkamer.
De experiabox wil ik in de kamer vanwege de wifi.
De afstand tussen meterkast en woonkamer is 20 meter, ook vanuit de meterkast naar slaapkamer is 20 meter.
Tussen meterkast en woonkamer zitten een cv ketel, motor voor afzuigsysteem, vriezer, inductieplaat en 3 betonnen muren.
ik ben benieuwd of je rechtstreeks vanuit het glasvezelkastje de kabel in de switch (netgear kpn) kan doen en dan de utp cat 6a naar woonkamer en slaapkamer trekken.
De trekveren zitten er al in.
Reputatie 7
Dat is mogelijk, maar dan zal je zowel in de meterkast als in de woonkamer een Netgear switch moeten plaatsen die vlans ondersteunt zoals de Netgear GS105Ev2.
Je wilt namelijk via één netwerkkabel zowel het WAN als het LAN laten lopen.
Dit betekent dat je daarvoor verschillende vlans moet gebruiken en dan moeten aan beide zijden van die netwerkkabel switches staan die dat ondersteunen.
Ga twee netgear switchen bestellen en kijk wel of het lukt.
Ik laat wel horen of het gelukt is
Bedankt
Reputatie 7
Ga twee netgear switchen bestellen en kijk wel of het lukt.
Ik laat wel horen of het gelukt is
Bedankt

Dat gaat zeer zeker lukken.
Als je hulp nodig hebt om de vlans in te richten op die Netgear switches, meldt dat dan even.
1 + 1 = 3.

Reageer