Beantwoord

Uitschakelen kinderslot KPN iTv app

  • 1 October 2018
  • 29 reacties
  • 15927 keer bekeken

Iedere keer als ik wat vanaf mijn telefoon naar mijn tv wil streamen vraagt de app om te ontgrendelen. Hoe zet ik deze ontgrendeling uit? In de instellingen kom ik alleen een optie tegen om het kinderslot aan of tijdelijk uit te zetten. Waar is de optie permanent uitschakelen??
icon

Beste antwoord door Paul van KPN 5 October 2018, 13:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Reputatie 7
Badge +25
Welkom @GJ71! Goede vraag. De Interactieve TV app en website nemen de Kinderslot-instellingen over van de tv-ontvanger. Heb je het kinderslot geactiveerd via de tv-ontvanger, dan is Kinderslot ook actief op de Interactieve TV app en website. Als je de Kinderslot-instellingen permanent wil aanpassen, doe je dat op de tv-ontvanger via Menu -Instellingen - Kinderslot.
@Paul_ Helaas werkt het niet zo. Mijn interactieve tv ontvanger staat ingesteld zonder kinderslot.
Reputatie 7
Badge +25
Apart, zo zou het wel moeten werken in ieder geval. 😅

De Chromecast zit niet toevallig in guest mode toch (kan je checken via de Chromecast app)? Want dan moet je ook een pincode invoeren om te kunnen casten namelijk.

Ik weet niet of je meerdere tv-ontvangers hebt maar zou je voor de zekerheid daar willen controleren of kinderslot helemaal uit staat (Menu-Instellingen-Kinderslot instellingen)?
Ik heb maar 1 tv-ontvanger en die had ik al gecontroleerd. De chromecast is nieuw en heb geïnstalleerd, ik neem aan dat deze niet standaard geïnstalleerd wordt in ‘guest mode’, maar ook dat zal ik controleren.
Reputatie 7
Badge +25
Hij zou inderdaad niet standaard in guest mode moeten staan maar ik wou het toch even vragen. Ik ben benieuwd.
Kan guest mode niet vinden bij m’n chromecast dus neem aan dat die niet is ingeschakeld. Daar komt bij dat de pin die gevraagd wordt gelijk is aan die van de interactieve tv ontvanger.
Blijft de vraag dus, hoe zet ik dat kinderslot uit in de app...
Reputatie 7
Badge +25
Ik ga er ook niet vanuit dat het guest mode is eerlijk gezegd.

Ik heb het hier ook nog eens getest. Als jij in de tv app naar de instellingen gaat dan hoort "kinderslot" niet te selecteren zijn. Zou je op de tv-ontvanger het kinderslot eens aan willen zetten, dan de instellingen bewaren, en het daarna weer uit willen zetten (en de instellingen bewaren)? En voor de zekerheid dan de iTV app een keer verwijderen en opnieuw installeren.
Ergens tussen de app verwijderen en het kinderslot inschakelen, opslaan, kinderslot uitschakelen, opslaan en de app opnieuw installeren is het gelukt om te kunnen streamen vanaf mijn telefoon zonder pin code om te ontgrendelen.
Beetje omslachtig maar het werkt (in tegenstelling tot wat de helpdesk beweerde, wettelijke verplichting en keus van KPN om zich zelf tegen claims te bescheren van ouders waarvan de kinderen toch iets konden zien wat ze niet mogen).
Bedankt voor je reactie en het uitzoeken.
Reputatie 7
Badge +25
Fijn dat het is gelukt. Inderdaad omslachtig maar hopelijk was dat eenmalig en werkt het nu zoals het hoort.
Reputatie 5
Badge +5
Mij lukt het niet. Ik heb bovenstaande tips geprobeerd, mijn tv instellingen staan definitief op kinderslot uit, maar in de App staat het kinderslot iedere keer weer aan, met de optie om het tijdelijk uit te zetten.

Deïnstalleren en opnieuw installeren met tussentijdse instellingen goed zetten op de tv heeft niets geholpen.

Ik moet nota bene het kinderslot uitzetten om een kinderprogramma te kunnen streamen. Niet dat ik dat anders ooit doe, maar bij wijze van test.

Hoe krijg ik dat stomme kinderslot definitief uit?
Reputatie 7
Badge +25
Hmm, dat is apart @makzzz. Kun je je gegevens invullen in je profiel en mij een seintje geven als dat is gebeurd? Dan ga ik hier eens kijken wat ik kan doen.
Reputatie 5
Badge +5
Beste Paul,

Fijn dat je reageert. Ik heb de app daarnet nog eens opgestart en nu gaat het goed.
Mogelijk dat het een bepaalde tijd nodig had voordat de app doorhad dat ik de instellingen op de tv had aangepast. Ik was misschien te ongeduldig, maar je zou denken dat dit soort aanpassingen in een fractie van een seconde verwerkt zouden worden.

Ik zal in ieder geval even mijn profiel bekijken.

Bedankt voor de medewerking.
Reputatie 7
Badge +25
Dat zou ik ook denken inderdaad. Ik geef dit signaal sowieso door!

Beste @Paul_ , 

Helaas kamp ook ik met bovenstaand probleem, alle bovengenoemde ‘oplossingen’ de afgelopen 2 weken al geprobeerd, maar zonder resultaat. De medewerker van de KPN-chat heeft ook geen idee, kun jij me helpen dit probleem op te lossen?

 

Bedankt vast voor je reactie. 

Reputatie 7
Badge +25

Beste @Paul_ , 

Helaas kamp ook ik met bovenstaand probleem, alle bovengenoemde ‘oplossingen’ de afgelopen 2 weken al geprobeerd, maar zonder resultaat. De medewerker van de KPN-chat heeft ook geen idee, kun jij me helpen dit probleem op te lossen?

 

Bedankt vast voor je reactie. 

Hi @S_O. Dit probleem heb ik al enige tijd niet meer gezien. Op jouw tv-ontvanger staat kinderslot dus uitgeschakeld? Je kan via de app het dus alleen per sessie uitschakelen en niet permanent. Kun je je gegevens invullen in je profiel?

Hi @Paul_ , dat klopt inderdaad, op mijn tv-ontvanger staat kinderslot uitgeschakeld, via de app kan ik alleen per sessie uitschakelen en niet permanent. Het probleem is 2 weken geleden ontstaan toen ik een nieuwe iTV ontvanger heb gekregen van KPN, omdat ik een flink verouderde versie had. Voorheen had ik nog nooit van het kinderslot gehoord of gezien, ook niet in de app, die ik al langere tijd gebruik.

Ook werkt deze app overigens slechter sinds ik de nieuwe ontvanger heb. Tijdens het kijken valt het beeld regelmatig plots uit en moet ik het programma van vooraf aan opnieuw kijken (wanneer ik al een progranma van eerder aan het terugkijken was). Of het programma pauzeert en kan er niet meer verder gekeken worden, dan blijft het programma maar laden en verder niets. 
 

Benieuwd of er een oplossing is! 

Reputatie 7
Badge +25

Hi @Paul_ , dat klopt inderdaad, op mijn tv-ontvanger staat kinderslot uitgeschakeld, via de app kan ik alleen per sessie uitschakelen en niet permanent. Het probleem is 2 weken geleden ontstaan toen ik een nieuwe iTV ontvanger heb gekregen van KPN, omdat ik een flink verouderde versie had. Voorheen had ik nog nooit van het kinderslot gehoord of gezien, ook niet in de app, die ik al langere tijd gebruik.

Ook werkt deze app overigens slechter sinds ik de nieuwe ontvanger heb. Tijdens het kijken valt het beeld regelmatig plots uit en moet ik het programma van vooraf aan opnieuw kijken (wanneer ik al een progranma van eerder aan het terugkijken was). Of het programma pauzeert en kan er niet meer verder gekeken worden, dan blijft het programma maar laden en verder niets. 
 

Benieuwd of er een oplossing is! 

Helder! Zou je dan voor mij het serienummer van jouw tv-ontvanger kunnen toevoegen in je profiel (bij persoonlijke opmerkingen)? Staat onderop de tv-ontvanger. Ik heb nog 1 idee wat het kan zijn, en zo niet, dan stuur ik de technische dienst aan.

Gedaan! Hopelijk komen we nu iets verder.

Bedankt vast voor je reacties, super fijn dat je hiermee wilt helpen. 

Reputatie 7
Badge +25

Gedaan! Hopelijk komen we nu iets verder.

Bedankt vast voor je reacties, super fijn dat je hiermee wilt helpen. 

Mijn idee was het helaas niet. Ik heb nu dus de technische dienst aangestuurd. Zij zoeken het voor je uit. Je zou trouwens nog kinderslot op de tv-ontvanger een keertje aan kunnen zetten en opslaan, en daarna weer uitzetten. Wellicht werkt dat nog.

Ik krijg ook dezelfde melding terwijl ik de tv ontvanger niet eens heb uitgepakt. Ook niet van plan het te gaan gebruiken. Wat is dit voor waardeloze omslachtige beveiliging!??

Waarom wil je de ontvanger niet aansluiten, @Al201 ? Daarmee heb je het beste beeld, de meeste zenders en ook opnamen kijken van zenders waarbij opnamen anderszins kijken niet mogelijk is.

En anders: gewoon de decoder eventjes aansluiten en aanmelden met het abonnementsnummer en pincode. Daarna kinderslot uitzetten en de box weer opbergen.

Het werkt zoals het werkt. W.b. kinderslot is hiervoor gekozen: beheer via de decoder.

Mijn itv is ook beveiligd deze wilt niet casten maar krijg de kinderslot er niet af .

Kinderslot helemaal uitzetten kan alleen via de decoder, @Edwinb100 .

Beste Peter ik heb het uitgeschakeld op de decoder maar dat is tijdelijk staat er .

Heb je 't wel als onderstaand ingesteld?

Â