Beantwoord

Updates Interactieve TV Ontvangers 2022

  • 26 December 2021
  • 807 reacties
  • 60615 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30

Ook in 2022 zullen we weer regelmatig nieuwe updates uitbrengen voor onze interactieve tv ontvangers. Om het geheel overzichtelijk te houden, daarvoor dit nieuwe topic.

Als er een nieuwe update bekend is plaatsen we een reactie hierĀ en markeren deze als antwoord. Hierdoor staat de meest recente update altijd bovenaan.

Nuttig om te weten:Ā de software van de ontvanger bestaat uit een aantal onderdelen.

De NMC is de kern, de HTML is de jas daar omheen.Ā De meeste updates gaan over deze twee onderdelen.Ā 

  • De NMC is degene met het versienummer datĀ begint met 8. De HTML begint met 5.Ā 
  • Voor een NMC update is een herstart van de tv ontvanger vereist, voor een HTML update is dat niet nodig.Ā 

Daarnaast is er deĀ DBL/RB. Dit is de boot loader, dus wat je ziet als de ontvanger opstart. Deze hoeft bijna nooit een update.

Ā 

Kijk hier voor een volledig overzicht van eerdere updatesĀ & het (inmiddels gesloten)Ā overzichts- en discussietopic van 2021

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 2 January 2023, 10:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

807 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Hier schakelt de ontvanger ook nog naar de energiespaarstand, ondanks dat vanochtend de nieuwe software is geĆÆnstalleerd.

Opvallend vond ik dat op een bepaald moment de mededeling kwam dat de software niet opgehaald kon worden en het modem gereset moest worden, maar zonder enige actie werd de software toch opgehaald en geĆÆnstalleerd.

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor de meldingen, Peter, Berteman! Neem ik morgen mee in ons wekelijkse feedbackrondjeĀ šŸ‘šŸ»

Reputatie 7
Badge +20

Dank voor de meldingen, Peter, Berteman! Neem ik morgen mee in ons wekelijkse feedbackrondjeĀ šŸ‘šŸ»

Ā 

Misschien kan je dan ook meenemen HDglas kanalen vanaf 1.

En ook alle HD kanalen in de originele stream.Ā 

Ā 

Mijn dank en dat van velen is alvast heel erg groot.

Ā 

En de kans op meer klanten is dan ook groot, omdat het beeld bij iedereen dan goed is.Ā šŸ˜‰

Reputatie 7
Badge +8

Dank @Erik_Ā .

Ik neem aan dat er (om begrijpelijke redenen) niet gedeeld kan worden wat er in de toekomst aan verbetering of nieuwe functies te verwachten is, al zou een inkijkje wel prettigĀ zijn.

Waar ik nog aandacht voor zou willen vragen, zijn diverse issues met het geluid.

Na het kiezen van een andere zender, duurt het een seconde of vier, voordat er geluid is. De ontvanger is via HDMI verbonden met de TV en deĀ TV met HDMI naar de soundbar. De ontvanger is ook met de optische aansluiting met de soundbar verblnden. Via de optische aansluiting is er na het kiezen van een andere zender wĆ©l direct geluid maar is er tijdens het zappen een klikgeluid hoorbaar.

Soms is het volume van de muziek tijdens deĀ intro van een programma of de reclame, hoger. Wellicht is er mogelijkheid, hier iets voor te ontwikkelen?

Reputatie 7
Badge +7

DankĀ @Erik_Ā .

Ik neem aan dat er (om begrijpelijke redenen) niet gedeeld kan worden wat er in de toekomst aan verbetering of nieuwe functies te verwachten is, al zou een inkijkje wel prettigĀ zijn.

---

Even overzicht (hier op het forum) van ingediende wensen en van toekomstige updates zou sowieso prettig zijn. Ik heb namelijk nog verschillende verbeteringen als wens maar weet onderhand niet meer of die wel of niet door mij of door anderen als wens zijn aangegeven.

En op die lijst mag/kan natuurlijk ook aangegeven worden als een bepaalde wens niet gerealiseerd gaat worden. Dat voorkomt dat eens wens steeds opnieuw wordt ingediend hier op het forum.

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor de meldingen, Peter, Berteman! Neem ik morgen mee in ons wekelijkse feedbackrondjeĀ šŸ‘šŸ»

Misschien kan je dan ook meenemen HDglas kanalen vanaf 1.

En ook alle HD kanalen in de originele stream.Ā 

De tv mensen weten heel goed dat HD Glas een ding is. Als daar iets over te melden valt dan zullen we dat doen.Ā 

Ā 

DankĀ @Erik_Ā .

Ik neem aan dat er (om begrijpelijke redenen) niet gedeeld kan worden wat er in de toekomst aan verbetering of nieuwe functies te verwachten is, al zou een inkijkje wel prettigĀ zijn.

Het is inderdaad niet te delen wat er allemaal op de planning staat. Al was het alleen maar omdat heel veel daarvan variabel is in hoe het precies ingevuld moet/gaat worden. En wanneer het dan uitgerold kan worden richting klanten. Een inkijkje proberen we hier wel te geven door middel van juist die feedbackronde die we hebben met de tv mensen (en dan specifiek degenen die over de ontvanger en de software daarvan gaan). Elke week geven wij dingen door die op het forum gemeld zijn. En dat zijn dan wensen, gemerkte issues, of gewoon vragen. We slaan ook wel eens weken over als er geen of weinig nieuw is binnengekomen, maar de meeste weken gaat er toch wel minimaal 1 vraag of opmerking heen.Ā 

Op een groot deel daarvan krijgen we ook daadwerkelijk een antwoord. Hoewel het niet altijd een uitgebreid antwoord is. En een groot deel van die antwoorden kunnen we hier vervolgens weer delen. Wat we dan ook doen. En periodiek checken we ook weer bij de tv mensen naar eerder doorgestuurde vragen/opmerkingen of het eerdere antwoord nog steeds van toepassing is.Ā 

Ā 

Waar ik nog aandacht voor zou willen vragen, zijn diverse issues met het geluid.

Na het kiezen van een andere zender, duurt het een seconde of vier, voordat er geluid is. De ontvanger is via HDMI verbonden met de TV en deĀ TV met HDMI naar de soundbar. De ontvanger is ook met de optische aansluiting met de soundbar verblnden. Via de optische aansluiting is er na het kiezen van een andere zender wĆ©l direct geluid maar is er tijdens het zappen een klikgeluid hoorbaar.

Soms is het volume van de muziek tijdens deĀ intro van een programma of de reclame, hoger. Wellicht is er mogelijkheid, hier iets voor te ontwikkelen?

Geluid is een lastig iets. Er is bij geluid altijd sprake van een wisselwerking tussen apparaten. Minimaal twee (tv ontvanger en tv), maar vaak ook meer als men een soundbar, home cinema set, etc. aangesloten heeft. Hoe meer apparaten je aangesloten hebt die zich met geluid bemoeien, hoe meer tijd iets ook kost. Ik merk zelf met de soundbar actief ook dat het iets langer duurt dan voor ik die had.Ā 

Het klikgeluid is iets dat bekend is. Dit komt voor zover we weten alleen bij Dolby voor. TV ontvanger instellen op stereo zou het dan verbeteren. Maar ik snap ook waarom dat niet een oplossing is. Vanuit het team is er op dit moment alleen niet echt de ruimte om hier veel tijd in te steken. Dus verwacht daar niet op korte termijn een oplossing voor.Ā 

Geluidsverschil binnen programma's, of tussen programma en reclame ligt aan de zender. Dat is hoe het geluid bij ons binnenkomt, en hoe wij het dan ook weer doorgeven. Klachten daarover kun je het beste bij de zender/omroep kwijt.

Ā 

DankĀ @Erik_Ā .

Ik neem aan dat er (om begrijpelijke redenen) niet gedeeld kan worden wat er in de toekomst aan verbetering of nieuwe functies te verwachten is, al zou een inkijkje wel prettigĀ zijn.

---

Even overzicht (hier op het forum) van ingediende wensen en van toekomstige updates zou sowieso prettig zijn. Ik heb namelijk nog verschillende verbeteringen als wens maar weet onderhand niet meer of die wel of niet door mij of door anderen als wens zijn aangegeven.

En op die lijst mag/kan natuurlijk ook aangegeven worden als een bepaalde wens niet gerealiseerd gaat worden. Dat voorkomt dat eens wens steeds opnieuw wordt ingediend hier op het forum.

Dit is iets wat we bewust niet doen, om verschillenden redenen. Van veel geplande dingen is de precieze tijdsplanning niet te geven. Waardoor je dus niet adequaat iets kunt zeggen over toekomstige updates. En je het risico loopt dat het verzand in vragen waarom x-item er nog steeds niet is (HD Glas...),Ā of waarom y-item niet wordt ingevoerd. En soms vallen geplande dingen ook helemaal van de planning. En al deze dingen hebben redenen die we meestal niet openbaar kunnen delen. Dus houden we het bij feedback verzamelen hier. Waar het dan de duo-functie heeft dat we zo ook de impact van updates kunnen bijhouden.Ā 

Intern hebben we wel, natuurlijk, een lijst van de dingen die we als feedback hebben ingediend. Dus ik zou zeggen plaats je wensen, dan check ik. En wat we nog niet hebben meegenomen kan ik morgen meenemen (we doen de feedback over het algemeen op donderdag).

Reputatie 7
Badge +7

---

Dus ik zou zeggen plaats je wensen, dan check ik. En wat we nog niet hebben meegenomen kan ik morgen meenemen (we doen de feedback over het algemeen op donderdag).

DankĀ @Erik_Ā voor je uitgebreide antwoord. Heb dan de volgende dingen die ik al dan niet eerder heb aangekaart:

  1. Als je in de gids 2 afleveringen van dezelfde serie in beeld hebt en je programmeert de serie op de 1e aflevering dan verschijnt daarna alleen een R bij die 1e aflevering en niet bij de 2e. Het zou mooi zijn als bij die 2e aflevering ook meteen een R verschijnt. Nu moet ik even in de gids naar eerder of later scrollen en dan weer terug. Dan staat er wel een R bij die 2e aflevering.
  2. Menu ā€œGeluidā€ kan verwarrend zijn. Ik heb verschillende meldingen hier op het forum voorbij zien komen dat mensen in de veronderstelling waren dat ze Ć³f voor ā€œhdmiā€ Ć³f voor ā€œopticalā€ moesten kiezen. En dat ze het idee hadden dat de gemaakte keuze niet vastgehouden wordt. De interface kan hier dus duidelijker zijn.
  3. Menu ā€œSysteemā€ kan beter en logischer. Logisch zou zijn een volgorde van minstĀ  ingrijpend naar meest ingrijpend. Dus: Herstart - Installeer - Herstel - Frisse start.Ā  Als het deze volgorde zou zijn, zou ik tegen gezinsleden kunnen zeggen: bij problemen kies je eerst de bovenste optie. Is het probleem daarmee niet opgelost, dan kies je de volgende optie. Etc.
  4. Afspeelbalkje bij opnames blijft een kleine ergernis. Ik heb dit al vaker aangekaart. Ik denk dat ik niet meer hoef uit te leggen waar de ergernis zit. Toevallig keek ik vanmiddag een opname op de laptop. Het afspeelbalkje is dan een verademing want altijd dezelfde en overzichtelijke weergave en tijdsaanduidingen.
  5. (Dit is een nieuwe wens:) Kan in het afspeelbalkje van een opname op de tv-ontvanger ook aangegeven worden waar de eerste 5 minuten eindigen en waar de laatste 15 minuten beginnen? Dat is namelijk wel het geval in de browser en dat is echt een goede toevoeging.
Reputatie 7
Badge +30

---

Dus ik zou zeggen plaats je wensen, dan check ik. En wat we nog niet hebben meegenomen kan ik morgen meenemen (we doen de feedback over het algemeen op donderdag).

DankĀ @Erik_Ā voor je uitgebreide antwoord. Heb dan de volgende dingen die ik al dan niet eerder heb aangekaart:

  1. Als je in de gids 2 afleveringen van dezelfde serie in beeld hebt en je programmeert de serie op de 1e aflevering dan verschijnt daarna alleen een R bij die 1e aflevering en niet bij de 2e. Het zou mooi zijn als bij die 2e aflevering ook meteen een R verschijnt. Nu moet ik even in de gids naar eerder of later scrollen en dan weer terug. Dan staat er wel een R bij die 2e aflevering.
  2. Menu ā€œGeluidā€ kan verwarrend zijn. Ik heb verschillende meldingen hier op het forum voorbij zien komen dat mensen in de veronderstelling waren dat ze Ć³f voor ā€œhdmiā€ Ć³f voor ā€œopticalā€ moesten kiezen. En dat ze het idee hadden dat de gemaakte keuze niet vastgehouden wordt. De interface kan hier dus duidelijker zijn.
  3. Menu ā€œSysteemā€ kan beter en logischer. Logisch zou zijn een volgorde van minstĀ  ingrijpend naar meest ingrijpend. Dus: Herstart - Installeer - Herstel - Frisse start.Ā  Als het deze volgorde zou zijn, zou ik tegen gezinsleden kunnen zeggen: bij problemen kies je eerst de bovenste optie. Is het probleem daarmee niet opgelost, dan kies je de volgende optie. Etc.
  4. Afspeelbalkje bij opnames blijft een kleine ergernis. Ik heb dit al vaker aangekaart. Ik denk dat ik niet meer hoef uit te leggen waar de ergernis zit. Toevallig keek ik vanmiddag een opname op de laptop. Het afspeelbalkje is dan een verademing want altijd dezelfde en overzichtelijke weergave en tijdsaanduidingen.
  5. (Dit is een nieuwe wens:) Kan in het afspeelbalkje van een opname op de tv-ontvanger ook aangegeven worden waar de eerste 5 minuten eindigen en waar de laatste 15 minuten beginnen? Dat is namelijk wel het geval in de browser en dat is echt een goede toevoeging.

Punt 1 en 2 en 5 neem ik mee.Ā 
Punt 3 heb ik al eens meegenomen. Op dat moment was er niet de prio om dat te veranderen. Relatief veel werk voor een kleine verbetering. Maar ik vind hem zelf ook een goeie, dus ik neem hem nog een keer mee.

Punt 4 is de vorige keer dat ik dit doorgaf wel goed afgeschoten dat ik niet denk dat het zin heeft om dit nog een keer mee te nemen.

Reputatie 7
Badge +30

Interactieve TV Update april 2022 #2

HTML 4.141.205

Ā 

Wat zit er in?

Ook een kleintje, het gaat hier om een tekstverandering op de 5202. En wel de instructie voor het koppelen van geluidsapparatuur met de afstandsbediening. De instructie gaf aan dat, als het niet lukt, je met rood en blauw opnieuw kon beginnen. Alleen zorgt rood en blauw voor een complete reset van de afstandsbediening. Waardoor hij ook de bluetooth connectie met de ontvanger verliest. En je die koppeling ook eerst weer opnieuw moet doen. Deze instructie is nu vervangen met de knoppen Source en Terug. Dat reset alleen de infrarood instellingen.

Verder in het algemeen een bug fix bij het bestellen van zenderpakketten. Als je geen extra zenderpakketten actief hebt en je besteltĀ een, dan verdwijnt dezeĀ bij het aanbod. Maar hij verscheen niet bij je actieve pakketten totdat je het zenderpakketten overzicht verlietĀ en weer opnieuw opende. Dat is nu verholpen zodat het wel gelijk zichtbaar is.Ā 

Ā 

Wanneer komt ā€˜ie?

  • Testgroep: 12 & 14Ā april
  • Uitrol: 19 & 21Ā april

Ā 

En ook deze is succesvol afgerond.

Reputatie 7
Badge +30

Right, feedback terugkoppeling tijdĀ šŸ˜Ž

Ā 

@Katana321

  • Als je in de gids 2 afleveringen van dezelfde serie in beeld hebt en je programmeert de serie op de 1e aflevering dan verschijnt daarna alleen een R bij die 1e aflevering en niet bij de 2e. Het zou mooi zijn als bij die 2e aflevering ook meteen een R verschijnt. Nu moet ik even in de gids naar eerder of later scrollen en dan weer terug. Dan staat er wel een R bij die 2e aflevering.
    • Ze zien dit ook, maar is van zodanig lage impact dat het op dit moment geen prioriteit heeft om dit te verhelpen
  • Geen voortgangsbalkje bij een deels gekeken opname. Verschijnt pas bijĀ uit menu gaanĀ en weer terug.Ā 
    • Dit zien ze niet, maar kijken ze nog even verder naar. Als het je lukt dit bewust te reproduceren, laat het even weten. Dat maakt troubleshooten een stuk makkelijker.Ā 
  • Geluidmenu verwarrend met de twee tabs voor HDMI en Optical en het niet hebben van een opslaanknop.
    • Zien ze ook vanuit andere kanalen wel vaker voorbij komen. Ze gaan kijken of ze hier in de tekst de boel duidelijker kunnen maken. Goede feedbackĀ šŸ‘šŸ»
  • Systeemmenu volgorde van de herstart/resetopties.
    • Ik gaf al aan dat het bij eerder doorgeven niet is opgenomen op de to do vanwege lage prioriteit. Ik heb nu je aanvullende use-case over huisgenoten kunnen instrueren van boven naar beneden te werken bij problemen toegevoegd. Ze gaan het in overweging nemen.
  • Kan in het afspeelbalkje van een opname op de tv-ontvanger ook aangegeven worden waar de eerste 5 minuten eindigen en waar de laatste 15 minuten beginnen?Ā 
    • Geen prioriteit.

Ā 

@PeterG,Ā Ā @Berteman

  • Betreffende "De TV-ontvanger schakelt over naar de energiespaarstand. Druk op Ƙ om de TV-ontvanger weer aan te zetten."Ā 
    • Hadden ze even gemist, dank voor de oplettendheidĀ šŸ˜… Gaan ze fixen. Zal dan neem ik aan ook in een HTML update komen. Even afwachten of dat dan nog mee kan in de komende, of dat het daarna wordt.Ā 

Ā 

@ruudforsthovel,Ā Ā @MandersOnlineĀ 

  • De besparing door ecostand is maar heel kort te zienĀ bij het starten vanuit ecostand. Te kort soms om daadwerkelijk te kunnen lezen.
    • Op zich is het een goed teken dat de ontvanger snel opstart, maar ze gaan kijken of ze dit langer kunnen laten zien.

Verder wat betreft ecostand:

  • Het duurt 15 minuten voor die dan daadwerkelijk in de eco-modus gaat, is dit een optie om aan te passen dat je kan kiezen voor bijvoorbeeld 5, 10 of 15 minuten?
    • Gaan ze niet doen. De 15 minuten is tweeledig. De ontvanger heeft wat tijd nodig om zich voor te bereiden op de ecomodus. Alle processen moeten worden stilgelegd. En daarnaast zien we ook dat klanten soms toch gelijk weer tv willen kijken. Of men drukt per ongeluk op de stand-byknop (of heeft huisdierenĀ šŸ˜¶). Met het huidige kwartier heb je dan de mogelijkheid om de boel weer aan te zetten zonder dat hij dan de langere opstart moet doen.
  • Betreffende de klok die al wel gelijk uitgaat en of dat anders kan.
    • Helaas niet.Ā 

Ā 

@Doornekamp33,Ā @Katana321Ā 

Serieopnames en het tabje gepland.

Dit heb ik nagevraagd en het team geeft aan dat eenĀ serieopname altijd in geplande opnames blijft.Ā Als er een aflevering in de gids beschikbaar is, zie je geplande opname in de lijst staan, als er geen aflevering in de gids beschikbaar is zie je 0 geplande serie-opnames.

Dus als dit bij jullie anders is, dan loopt het bij jullie niet helemaal lekker. Als je dit dan ook weer eens ziet, kun je screenshot/foto maken en dit plaatsen?Ā 

Ā 

Verder klopt het datĀ al opgenomen afleveringen van een serie bij elkaar blijven staan in een mapje ook als je de hele serieopname annuleert.

Ā 

Ā 

En als afsluiter, voorĀ @BertemanĀ  en anderen: het kunnen dimmen/uitzetten van het ledje op de ontvangers. Dat wordt hem echt niet, sorry.

Reputatie 3
Badge +2

Dank voor het antwoord Erik_, ik had al eerder aangegeven van die energiebespaarstand, dus had van we week bijna een volledige reset gedaan van de ontvanger omdat ik de laatste update binnen had en dacht dat het aan mijn ontvanger lag. Door het lezen van berichten van anderen ben ik dat niet gaan doen.

Ā 

Nog iets wat mij al poosje opvalt en dat viel extra op toen ik nog wel het klokje aan had staan bij Standby, de klok staat er al en het ledje zijn al rood voordat de ontvanger 100% is opgestart, dit heb ik ook gedetecteerd bij mijn moeder thuis die een andere ontvanger heeft dan mij.

@Erik_ , Duurt even voor ik het kan laten zien, moet ik eerst 6 afleveringen Line of Duty gekeken hebben, laatste complete serie die er op staat, staat nu niet zichtbaar in gepland, alleen het lopende 4de seizoen.

Reputatie 7
Badge +7

---

Serieopnames en het tabje gepland.

Dit heb ik nagevraagd en het team geeft aan dat eenĀ serieopname altijd in geplande opnames blijft.Ā Als er een aflevering in de gids beschikbaar is, zie je geplande opname in de lijst staan, als er geen aflevering in de gids beschikbaar is zie je 0 geplande serie-opnames.

---

@Erik_Ā Dank voor jouwĀ uitgebreide reactie.

Wat betreft bovenstaande: Misschien begrijpen we elkaar niet goed of hebben we het over verschillende dingen, maar het is niet helemaal juist wat het tv-team stelt. Want het is toch echt zo (al zo lang als ik mij van het nieuwe tv-menu kan herinneren) dat je in het volgende geval een serie niet bij geplande opnames ziet staan:

De serie is afgelopen en staat dus niet meer in de gids. En er zijn nog 1 of meer opnames van die serie in de opnamelijst. Zie onderstaand voorbeeld.

Pas nadat ik alle opnames verwijderd heb, komt er bij ā€œgeplande opnamesā€ het volgende te staan: 0 aflevering.

Ā 

Reputatie 7
Badge +20

Voor mij is het volgende van een hele hoge prioriteit (is al diverse keren door mij en andere gevraagd):

Ā 

En jaren geleden ook toegezegd, maar helaas we wachten nog steeds, terwijl het voor KPN juist extra goedkope reclame kan zijn dat het beeld bij KPN perfect is.Ā 

Ā 

1:Ā  De HD glas kanalen (originele stream van 12,5 Mb/s) vanaf 1 (dus 1Ā  - 10 i.p.v. 661 - 670)

2: Alle HD kanalen in de originele stream.

Ā 

Daarna is KPN pas een echte concurrent voor Ziggo.Ā šŸ˜‰

Reputatie 7

Ook voor mij geldt datĀ er eigenlijk maar Ć©Ć©n issue is dat prioriteit zou mogen hebben en dat is HD-"Glas" op 1.

Het is echt tijd dat kpn haar belofte eindelijk eens gaat nakomen.

Overigens gaat het mij niet om de kanaalnummertjes, maar om het feit dat glasabonnees nog altijd geen opnames van HD-"Glas" zenders terug kunnen kijken en in kunnen plannen viaĀ de iTV app, smart-TV app enĀ tv.kpn.com.

Het is natuurlijk een hard gelach datĀ een belofte die al zo'n drie jaar oud is nog steeds niet nagekomen is en al helemaal wetende dat steeds meer abonnees hier last van krijgen immers het aantal glasabonnees blijft, met de uitrol van glasvezel gestaag stijgen.

Ā 

Net alsĀ @joop2011Ā vraag ik nogmaals aandacht voor HD-"Glas" op 1.

Reputatie 5
Badge +3

Ook voor mij geldt datĀ er eigenlijk maar Ć©Ć©n issue is dat prioriteit zou mogen hebben en dat is HD-"Glas" op 1.

Het is echt tijd dat kpn haar belofte eindelijk eens gaat nakomen.

Overigens gaat het mij niet om de kanaalnummertjes, maar om het feit dat glasabonnees nog altijd geen opnames van HD-"Glas" zenders terug kunnen kijken en in kunnen plannen viaĀ de iTV app, smart-TV app enĀ tv.kpn.com.

Het is natuurlijk een hard gelach datĀ een belofte die al zo'n drie jaar oud is nog steeds niet nagekomen is en al helemaal wetende dat steeds meer abonnees hier last van krijgen immers het aantal glasabonnees blijft, met de uitrol vsn glasvezel gestaag stijgen.

Ā 

Net alsĀ @joop2011Ā vraag ik nogmaals aandacht voor HD-"Glas" op 1.

Ik sluit me daar volledig bij aanā€¦..

@Erik_,Ā @Katana321Ā 

Geluidmenu verwarrend met de twee tabs voor HDMI en Optical en het niet hebben van een opslaanknop.

Die opslaanknop is er toch? Onderaan beide tabs: Bewaar en sluit.

Ā 

Het niet verschijnen van de opname aanduiding heb ik ook in de app. Even wisselen van zender en hij staat er wel bij.

Ā 

Betreffende "De TV-ontvanger schakelt over naar de energiespaarstand. Druk op Ƙ om de TV-ontvanger weer aan te zetten."Ā 

  • Hadden ze even gemist, dank voor de oplettendheidĀ šŸ˜… Gaan ze fixen.

Dank!
(

@Berteman)

Ā 

Dit heb ik nagevraagd en het team geeft aan dat eenĀ serieopname altijd in geplande opnames blijft.Ā Als er een aflevering in de gids beschikbaar is, zie je geplande opname in de lijst staan, als er geen aflevering in de gids beschikbaar is zie je 0 geplande serie-opnames.

Dit klopt niet. Je ziet alleen 0 afleveringen in 'ā€™gepland'ā€™ indien

ā—¾ļø Je geen afleveringen meer in 'ā€™Opnames'ā€™ hebt staan en
ā—¾ļø Er geen toekomstige afleveringen in de gids (komende 7 dagen) zijn

en, uiteraard, indien je het mapje niet verwijderd hebt

Ik zag dat dit punt twee jaar geleden al genoemd is.

Veel andere TV-merken o.a.Ā LG en Samsung ondersteunen wĆ©l teletekst pagina 888 in transparante mode.

Als de TV-fabrikanten dit kunnen kan KNP dit ook. Kwestie van firmware.

Die zwarte balk is niet meer van deze tijd.

Graag zie ik dit deze optie als update komen!

Admin: Reactie verplaatst naar algemeen topic over feedback en wensen

Reputatie 7
Badge +28

HalloĀ @BennesĀ ,

Dit onderwerp is al vele malen ter sprake gebracht.Ā 

Het antwoord van een moderator luidt dan iedere keer weer dat een aanpassing niet op de planning staat.Ā 

Vervelend voor de mensen die er van afhankelijk zijn! Maar ik zie het niet op korte termijn aangepast worden.

Ā 

Admin: Meeverplaatst

Reputatie 7
Badge +7

---

  • Geen voortgangsbalkje bij een deels gekeken opname. Verschijnt pas bijĀ uit menu gaanĀ en weer terug.Ā 
    • Dit zien ze niet, maar kijken ze nog even verder naar. Als het je lukt dit bewust te reproduceren, laat het even weten. Dat maakt troubleshooten een stuk makkelijker.Ā 

---

@Erik_Ā Omdat het vandaag weer gebeurde dat de voortgangsbalkjes weg waren, ben ik opnieuw gaan zoeken en testen. Heb het gevonden! Je kunt het als volgt reproduceren:

  1. Je hebt een of meer opnames met een blauw voortgangsbalkje.
  2. Klik in het opnamemenu op ā€œGepland".
  3. Klik meteen hierna inĀ het opnamemenu op ā€œOpnames". Daar zijn nu alle voortgangsbalkjes weg.

Pas als de opnamelijst helemaal opnieuw wordt opgehaald, staan de blauwe voortgangsbalkjes er weer.Ā 

(Ik heb bovenstaande getest op beide tv-ontvangers.)

Reputatie 6
Badge +6

Hier had ik het ook een paar keer met de voortgangbalkjes. Dankzij @Katana321Ā hierboven de stappen gevolgd en zijn inderdaad weg.

Als je dan een opname start (waar een voortgangbalkje stond) en je stopt hem weer, dan zijn ze er weer.

Reputatie 7
Badge +7

---

Als je dan een opname start (waar een voortgangbalkje stond) en je stopt hem weer, dan zijn ze er weer.

@Sebas14Ā Wat ook werkt: even helemaal uit het menu gaan en daarna opnieuw in het menu naar de opnamelijst gaan. Dan staan ze er ook weer.

Reputatie 7
Badge +17

@Katana321Ā Super! We gaan het doorgeven. :)

Reputatie 7
Badge +20

@Denise_Ā of @Erik_Ā of andere moderator.

Ā 

Zie enkele berichten terug.

HD glas.

Graag horen wij wanneer dit eindelijk eens gaat worden uitgevoerd.Ā šŸ˜‰

Onze dank is echt super groot.Ā 

Afgelopen week bleek maar weer een voordeel dat HDglas nog niet 'ā€™vanaf 1'ā€™ is.

Er was storing met 664 en 667 met pauzeren en terugkijken en opnamen kijken.

Nu kan nog uitgeweken naar HD 4 en 7. In geval van HDglas 'ā€™op'ā€™ 1 had dat niet gekund. Want als je dan de decoder op SD zet zou je direct SD hebben. Of HDglas bij instelling 'ā€™HD standaard'ā€™.

Ik weet nog niet of ik straks dan wel HDglas vanaf 1 wilā€¦. Ahgi heb ik vanaf medio juni ook glasvezel.

Ik gebruik het dan net zo lief vanaf 661. MAAR DAN moeten opnamen nou eindelijk wƩl eens gesynchroniseerd worden tussen SD, HD en HDglas.