Beantwoord

Verouderde tv-ontvangers vervangen

  • 26 March 2020
  • 8 reacties
  • 3510 keer bekeken

Goedendag, 

Ik heb met behulp van ‘Apparatuur controleren en omruilen’ op de website proberen te achterhalen of ik mijn tv-ontvangers kan vervangen. Ik kom echte niet veder dan stap 1. De pagina vermeld uit de meting dat mijn Experia Box en de tv-ontvanger(s) geschikt is.

Er staat nergens wat ik vervolgen moet doen. 
 

Graag uw reactie hoe en wat. 
 

met vriendelijke groet, 

Angela 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 30 March 2020, 15:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Angelanerses,

Welke merk TV ontvangers heb je? Als dit geen Motorola’s zijn dan werkt die link niet. Welke problemen ervaar je met de TV ontvangers? 

Beste @Angelanerses,

Welke merk TV ontvangers heb je? Als dit geen Motorola’s zijn dan werkt die link niet. Welke problemen ervaar je met de TV ontvangers? 

Dag Dennis, 

Ik beschik over een Expedia Box V9 H368N & een arcadyan HMB2260. De link werkt wel maar ik kom niet veder dan de eerste stap. 

Het schakelen naar andere zenders gaat steeds traag, heb hem al een paar keer gereset en de software opnieuw geïnstalleerd. Af en toe loopt hij ook vast en dan blijft het beeld stil staan en moet hem aan en uit zetten.
Ik heb hem sinds 2014 en ben nu zeker wel aan vernieuwing toe. 
 

met vriendelijke groet,

angela 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

U krijgt geen nieuwe apparatuur. De Expedia Box V9 H368N & een arcadyan HMB2260 worden niet omgeruild. Dit is nog goede apparatuur die voorlopig nog jaren mee kan.

Dat u problemen ervaart ligt niet aan de apparatuur, maar bijvoorbeeld aan een trage aansluiting. Of aan een draadloze verbindingsset die u misschien gebruikt.

Hoi @Angelanerses . Wat is er precies mis? Wat voor storing ervaar je?

Hoi @Angelanerses . Wat is er precies mis? Wat voor storing ervaar je?

Dag Erwin, 

De problemen zijn als volgt; Het schakelen naar andere zenders gaat steeds traag, heb hem al een paar keer gereset en de software opnieuw geïnstalleerd. Af en toe loopt hij ook vast en dan blijft het beeld stil staan en moet hem aan en uit zetten. Ik heb begrepen uit een antwoord dat het niet aan mijn tv- ontvangers ligt en die ook niet worden vervangen.

Graag hoor ik of dit waar is en wat ik verder kan proberen. 
 

 

 

Reputatie 7
Badge +22

Dag Erwin, 

Ik heb begrepen uit een antwoord dat het niet aan mijn tv- ontvangers ligt en die ook niet worden vervangen.

Graag hoor ik of dit waar is en wat ik verder kan proberen. 

Dat klopt @Angelanerses, deze worden niet vervangen. Ik weet dit omdat ik en nog wat andere Forumleden (Superusers) weten hoe het bij KPN gaat. En weten ook hoe het bij KPN de huisregels zijn. Mochten ze echt stuk zijn dan worden ze vervangen. Daarbij gaat een KPN moderator kijken of de lijn (aansluiting) goed is. Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Dan kunnen hun je verder helpen. 

Hoi @Angelanerses . Dank voor de gegevens. 

Zoals Dennis al aangeeft: Als ie stuk is, krijg je een nieuwe. 

Laten we het alles even langslopen: Hoe is de tuner aangesloten? Met één lange kabel van de experiabox? Of zitten er van die witte stekkers tussen?( draadloze verbindingsets) of misschien een switch? Dit moet ik even zeker weten.

Hoe heb je trouwens gereset? De juiste methode gaat als volgt: instellingen → 2 x de gele knop → software verwijderen → wijzigingen opslaan.

 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch  nog vragen hebben weet je mij te vinden.