Beantwoord

Vervangen van Logitech Harmony hub als gevolg van KPN TV+

  • 15 November 2023
  • 43 reacties
  • 1444 keer bekeken

Recent mijn setup box door KPN vervangen door de KPN TV+ box (BIW7022). Ik begrijp dat deze box en de bijbehorende AB gebruik maakt van Bluetoorh en niet van Infrarood. Dit houdt voor mij in dat ik niet langer gebruik kan maken van mijn Logitec Harmony hub (=IR) en zal deze dus moeten vervangen.

Momenteel zit ik dus weer met 2 afstandsbedieningen op schoot: KPN 7022 (voor TV) en de Logitech AB voor alle overige apparaten.

Ik ben dus ook zoek naar een nieuwe universele afstandsbediening, die zowel IR als BT ondersteund, zodat ik naast de BIW7022 (BT) ook mijn andere componenten kan blijven aansturen vanaf één afstandsbediening (Bluray speler, Audio, soundbar, etc). Deze componenten maken allemaal gebruik van IR.

Bij voorbaat dank voor jullie advies

icon

Beste antwoord door Davy O 16 November 2023, 22:14

Bekijk origineel

43 reacties

Daar is geen oplossing voor. Het zal voorlopig Harmony Hub + kpn afstandsbediening blijven.

Er is geen universele afstandsbediening die met Bluetooth werkt. Een ab met BT kan namelijk maar aan één apparaat gekoppeld worden. Niet bepaald een karakteristiek van een universele.

Mag ik vragen waarom je van het oude abonnement naar het nieuwe bent gegaan? Je had nog jaren met je oude toe gekund.

 

Gerelateerd

 

Reputatie 7

Een ab met BT kan namelijk maar aan één apparaat gekoppeld worden. Niet bepaald een karakteristiek van een universele.

Een Bluetooth afstandsbediening kan best aan meerdere apparaten gekoppeld worden.

Daarnaast zou KPN natuurlijk ook kunnen kiezen om de DIW7022 bij Logitech aan te melden voor bediening via het netwerk. Ik bestuur mijn Sony televisie ook via het LAN met mijn Harmony Hub​​​​​.

Dank je Peter voor je snelle reactie. 

De nieuwe TV+ box werd spontaan door KPN toegestuurd, toen ik mijn abonnement verlengde. Had er op zich niet om gevraagd. Misschien moet ik de oude box maar gewoon houden en de nieuwe retour sturen.

Ik kwam nog wel het volgende apparaat tegen dat qua opzet veel lijkt op de Harmony hub, maar vermeldt dat er zowel IR als BT wordt uitgezonden. Zou zoiets niet kunnen werken.

https://www.amazon.nl/SofaBaton-X1-universele-afstandsbediening-activiteiten/dp/B0CLY327HW/ref=sr_1_1?crid=1VQUPWJTI8LXT&keywords=sofabaton+x1+universal+remote&qid=1700084706&sprefix=SofaBaton+X1%2Caps%2C54&sr=8-1

Verlengen = nieuw abonnement nemen op zelfde aansluiting 

Bij een vaste aansluiting is dat echter nog ongebruikelijk. 

Maar bij het huidige abonnement, sedert 23 januari 2023, hoort inderdaad ook een nieuwe ontvanger met meer mogelijkheden. Voor de oude krijg je een verzoek voor terugsturen. Tot die tijd kun je 'm nog gebruiken, daarna wordt je geacht wel de nieuwe te gebruiken. 

 

Die laatste vraag kan wjb denk ik het best beantwoorden.

Reputatie 2

Harmony hub doet ook bluetooth. Hier bedien ik de tv+ box met logitech harmony remote en harmony hub. Alles werkt op enkele knoppen na (gids en kleurenknoppen)

Harmony hub doet ook bluetooth. Hier bedien ik de tv+ box met logitech harmony remote en harmony hub. Alles werkt op enkele knoppen na (gids en kleurenknoppen)

Als wat voor een apparaat heb jij de tv+ box dan aan logitech harmony toegevoegd. Als ik het probeer met KPN DIW7022 of Sagemcom DIW7022 wordt er door Logitech niets gevonden om als apparaat toe te voegen.

Reputatie 7

Ik heb zojuist de onderstaande stappen kunnen doorlopen om de TV+ Box toe te voegen.

Ik heb nog niet gekeken of deze werkt aangezien ik op dit moment niet thuis ben.

Reputatie 7
Badge +20

Mooi werk @wjb , mijn complimenten. 

Reputatie 7

Het werkt alleen nog niet.

Als ik het aan/uit knopje indruk dan gaat mijn 5202 aan/uit en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Reputatie 2

Harmony hub doet ook bluetooth. Hier bedien ik de tv+ box met logitech harmony remote en harmony hub. Alles werkt op enkele knoppen na (gids en kleurenknoppen)

Als wat voor een apparaat heb jij de tv+ box dan aan logitech harmony toegevoegd. Als ik het probeer met KPN DIW7022 of Sagemcom DIW7022 wordt er door Logitech niets gevonden om als apparaat toe te voegen.

Ik heb hem als TiVo mediaspeler toegevoegd, moest alleen de channel up en down omdraaien via de harmony app.

Welk model tivo heb je gebruikt dan? Want bij mij werkt dat niet

Reputatie 2

Welk model tivo heb je gebruikt dan? Want bij mij werkt dat niet

 

Reputatie 2

Als je TiVo stream 4k hebt toegevoegd maak je een activiteit bijvoorbeeld "TV kijken". Als de activiteit klaar is klik je op bewerken en dan " TV kijken" dan onderaan zie je verbindingen. Selecteer bluetooth en volg de stappen. Dan moet je in je tv+ box naar instellingen > open algemene instellingen > afstandsbedieningen en accessoires > accessoire toevoegen. Vervolgens koppel je de Harmony Keyboard en zou het moeten werken.

Het is gelukt thnx!

ik hen nu windows en tivo toegevoegd.

Het enige wat nog niet werkt zijn de kleur knoppen en favorieten.

Gids klopt ook niet helemaal maar daar kan ik nog wel mee leven.

Heeft iemand de kleur knoppen opgelost?

Reputatie 2

Het is gelukt thnx!

ik hen nu windows en tivo toegevoegd.

Het enige wat nog niet werkt zijn de kleur knoppen en favorieten.

Gids klopt ook niet helemaal maar daar kan ik nog wel mee leven.

Heeft iemand de kleur knoppen opgelost?

Je geeft aan dat de Gids niet helemaal klopt, werkt de gids functie wel of niet via de TiVo integratie?

Ik heb sinds kort de diw7022, alvorens ik alle deze trukken loslaat op mijn Logitech Harmony One

met Hub heb ik de volgende vragen.

Ik bedien mijn set met de Logitech Harmony One en Hub (dus niet de mobile app).

 

Wil dus zowel via BT de diw7022 aansturen als de rest van mijn apparaten via Hub IR.

Resp. Blurayspeler en de Denon receiver, gaat dit werken?

 

Of kan je hub alleen pairen in Ir of BT Mode?

Reputatie 2

Een alternatief voor de bediening van de DIW7022 is het gebruik maken van een Android TV integratie. Het goede nieuws is dat KPN de API open heeft gezet waardoor dat mogelijk is. Het mindere nieuws is dat de ‘Gids’ functie niet opgenomen is waardoor je enkel via de menu structuur maar de Gids kan, niet rechtstreeks met 1 druk op de knop.

 

Hier maak ik gebruik van de Remote 2 van Unfolded Circle die de Android TV integratie standaard heeft. Dit werkt heel erg goed en zeer, zeer snel qua bediening.

 

Een Harmony met hub zou ook in staat moeten zijn de Android TV (= DIW7022) te kunnen aansturen. Device opzoeken middels ‘scan devices on network’ en dan zou de STB gevonden moeten worden. Aansturing is over netwerk en daarmee vlot en betrouwbaar.

Reputatie 2

 

Of kan je hub alleen pairen in Ir of BT Mode?

sowieso kan IR kan niet gepaired worden, dat is een eenrichtingssignaal. 
Welke Harmony Hub heb je? Ondersteund je Hub netwerkdevices? Dan kun je Android TV integreren.

Het is de m/n o-r0004, net gecheckt op de Logitech site deze ondersteunt Wifi en Bluetooth 3.0.

Dus hoe krijg ik de Hub gekoppeld aan de diw7022 en welke apparaten moet ik extra installeren om de knoppen werkbaar te krijgen?

Vast mijn dank.

 

Reputatie 2

Het is de m/n o-r0004

Dat is toch de Harmony Smart Control? Heb even gekeken maar het lijkt er op dat die geen IP control (aansturing via netwerk ondersteund). Heb je binnen de setup de mogelijkheid tot het scannen van het netwerk om nieuwe devices toe te voegen? Zo niet, dan houdt het het op want IR gaat hem niet worden voor de DIW7022.

 

In de software heb ik deze optie.   

Ben nu niet thuis kan pas donderdag testen.

Reputatie 2

In de software heb ik deze optie.   

Ben nu niet thuis kan pas donderdag testen.

Probeer dan zeker eens ‘Scannen naar apparaten op wifi’. Dan vindt ie bijv. Philips Hue en wellicht ook de DIW7022. 

Reputatie 3
Badge +1

Even voor degene die onderstaande gemist hebben in een ander linkje:
Heb een Harmony Elite en een Harmony Companion beide met Hub (is IR en Bluetooth).  De Harmony app geinstalleerd op mijn GSM voor beide setup's mbt de blue Tooth devices toevoegen en voor later dingen aan te passen, de PC software van Harmony.

Gebruik deze naar volle tevredenheid met de KPN TV+ box (DIW7022). KPN afstandbediening ligt opgeborgen in de la. :)

3 devices geinstalleerd:
-Nvidea shield , als basis

-Xiaomi box S, gebruik volgende:
 Aan/Uit (Toggle)
 De kleuren toetsen GROEN, GEEL en BLAUW (Rood werkt niet)

-Windows Pc, Gebruik volgende:
 De record toets om op te nemen 
 Space toets is de toets ROOD
 "back” toets om tussen de laatste 2 TV zenders te wisselen.

en wat reeksen aangemaakt onder een toets: 

*Voor de Gids (bv kort drukken Guide) de toets combinatie "Up, Select/Ok"

*Voor gids terug als je zonder keuzes weer terug wilt (bv Lang drukken Guide) toets combinatie: "Home, Select/Ok"

*Radio toets: Springt eigenlijk gewoon naar zender 800 maar je kunt ook je favoriet zender daarvoor kiezen tw toetsen: 8, 0, 0, Select/OK 

 
Wat niet werkt:
Google ass., Netflix, disney en de zoekknop
Apps zou ook met een reeks knop kunnen…
 

Als je TiVo stream 4k hebt toegevoegd maak je een activiteit bijvoorbeeld "TV kijken". Als de activiteit klaar is klik je op bewerken en dan " TV kijken" dan onderaan zie je verbindingen. Selecteer bluetooth en volg de stappen. 

Hoe kom ik bij deze instellingen? Ik zie deze verbindingen niet in de app op de Iphone en ook niet in de “MyHarmony” Desktop app.

Allemaal leuk en aardig maar het is een volkomen trial en error traject.

Iedereen komt een met een andere oplossing en bij de één werkt het wel en bij de ander niet het is volkomen vaag.

Ik heb ooit het aan uit via de xiaomi box aan de praat gekregen en nu weer niet.

Ik heb een Harmony Elite met een hub en het werkt eigenlijk gewoon niet.

Ik kom van Ziggo af en ik heb nog alle dagen spijt met name wat betreft over hoe slecht het tv gedeelte bij KPN werkt het mag dan goedkoper zijn maar dat zal je weten ook.

Ziggo was/is sneller intuïtiever een stuk gebruiksvriendelijker en de Next box staat gewoon bij Harmony in de database en werkt met de Harmony ab als een zonnetje.

Eigenlijk vind ik het hele KPN Tv gedeelte behoorlijk amateuristisch.

Ziggo heeft ook in het assortiment een Android boxje voor tv en ik heb dat ooit voor ze mogen testen.

Ik heb het gillend teruggestuurd, traag stroperig,vaak geen verbinding dus opnieuw opstarten etcetera en het is precies hetzelfde als wat ik nu met KPN TV+ ervaar.

Het gaat dus eigenlijk allemaal vooral over geld. 

Het Android boxje is heel erg goedkoop en daar wordt voor gekozen.

Dit soort boxjes vind je op het internet al voor €15,- en is zijn  eigenlijk gewoon bagger.

Er zitten hele goedkope processoren in en het scheelt natuurlijk op duizenden boxjes gigantisch veel geld.

Kortom, ik krijg een nogal ranzigesmaak van in mijn mond.

Foei KPN.

Reageer