Beantwoord

Verzoek toelichting AppleTV teaser op KPN site...[Airplay]

  • 16 April 2020
  • 33 reacties
  • 1216 keer bekeken

Op een bericht van 24 maart jl. op de KPN site ( https://www.kpn.com/beleef/mobiel/kijk-waar-en-wanneer-je-wilt-met-de-itv-apps.htm ) staat onder het kopje ‘Wat kun je binnenkort nog meer verwachten?’ de tekst

“Kijk je graag op het grote scherm en heb je een Apple TV? Dan komt er binnenkort wat leuks aan.. ;)”

Nu wil het toeval dat ik een groot scherm heb en vanuit gebruikersgemak het liefst de tv ontvanger zou willen vervangen door een app voor Apple TV. Concreet is mijn vraag: welke informatie kan er hier en nu aan deze teaser worden toegevoegd? Bij voorkeur meer duidelijkheid OF er een AppleTV app kom, danwel of streamen via Airplay beschikbaar wordt gemaakt en binnen welke termijn we dit mogen verwachten. Ik sta voor mijn tweede tv op het punt een Google Chromecast te kopen, puur omdat Airplay niet wordt ondersteund. Als er een app danwel Airplay ondersteuning komt kan ik me die kosten besparen. Bij voorbaat dank.

*admin: titel aangepast voor de vindbaarheid #revealingteaser

icon

Beste antwoord door Lisa 19 April 2020, 11:21

Bekijk origineel

33 reacties

Voor de volledigheid screenshots van het bericht in kwestie:

 

Reputatie 7
Badge +21

Tja, dat blijft een verrassing. Daarvoor is het een teaser :wink: . “KPN wil nog niet teveel verklappen” :grin:

Haha, ik snap het algemene concept van een teaser. En ik vraag ook niet om bedrijfsgeheimen bloot te leggen. Maar omdat er wordt gesproken over ‘binnenkort’ zou bijna een maand na dato iets meer verduidelijking van hun eigen tekst richting mij als klant  fijn zijn. En - en ik bedoel dit niet zo flauw als het wellicht over kan komen - ‘verrassingen’  en teksten als ‘ik wil nog niet teveel verklappen’ gebruik ik richting mijn kinderen. Mijn betalende klanten informeer ik gewoon waar ik mee bezig ben en wat ze binnen welke termijn ongeveer kunnen verwachten. In dat kader is dit gewoon een praktische vraag die me de aanschaf van een Google Chromecast kan schelen. Vanuit dat gegeven zou iets meer info en een iets concreter tijdspad welkom zijn. 

Reputatie 7
Badge +22

Ik ben hier ook wel benieuwd naar! :wink:

Ok, ik ben nieuw hier en heb met mijn lompe duim op mijn iPad blijkbaar per ongeluk mijn eigen reactie als ‘beste antwoord’ gemarkeerd. En hoewel het een prima tekst is is dat wat overdreven. Ik zie ff geen optie om dit ongedaan te maken, maar voor de duidelijkheid: het beste antwoord moet dus nog komen. 

Reputatie 7
Badge +21

Dat kan alleen een KPN moderator ongedaan maken. Die reageert hier vanzelf, gezien de drukte kan het wel even duren,

Dank Ruud. Ik wacht het - net als het antwoord - gewoon even af. 

Serieus? Niemand? Na bijna 2 dagen? #stel-je-vraag-op-het-forum-zeiden-ze #dan-krijg-je-antwoord-zeiden-ze

Badge +19

Doorgaans reageren ze binnen 48uur na het plaatsen van je bericht maar het is druk.

OK, Joep, dank je voor je reactie. Sympathiek. Ben nieuw hier dus had nog geen beeld bij de gemiddelde reactietijd. Dan wacht ik het nog even af. Vond ondertussen wel dit. Dit lijkt me ermee verband houden. Ziet er veelbelovend uit: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/pilot-tv-van-kpn-het-nieuwe-tv-menu-495360

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Jeroen Mlmn! Welkom hier op ons Forum. De community houdt de hand al boven ons hoofd. We reageren later dan gewenst i.v.m de toenemende drukte. 
Betreft je vraag… Ik ben nu ook wel benieuwd wat er aan zit te komen , binnen welke termijn:thinking: . Eerlijk gezegd heb ik geen idee. Wij worden hier immers pas op het laatste moment van op de hoogte gebracht. 

Afijn, brutalen hebben de halve wereld en nooit geschoten is altijd mis. Ik zal eens een mailtje sturen naar de desbetreffende afdeling of ze ons kunnen voorzien van iets meer informatie.
Ik vraag wel of je de aanschaf nog even moet uitstellen of niet:wink:.

Dankjewel Lisa. We zitten helemaal op 1 lijn begrijp ik. Dankjewel voor je moeite, ik wacht het vol verwachting af. :ok_hand_tone3:

Reputatie 3
Badge +2

Zou er werkelijk een app voor de Apple TV komen? Kan ik dan mijn VIP 5202 retourneren?

Of ben ik veel te optimistisch?

Reputatie 7

Zou er werkelijk een app voor de Apple TV komen? Kan ik dan mijn VIP 5202 retourneren?

Of ben ik veel te optimistisch?

Je zou dan terug kunnen naar één TV ontvanger en op een tweede televisie via die app kunnen kijken. Weet wel dat de beeldkwaliteit via de app minder is dan de beeldkwaliteit via de TV ontvanger. Alle iTV apps en tv.kpn.com maken gebruik van dezelfde streams en die zitten kwalitatief net onder de HD stream via een TV ontvanger en kunnen niet tippen aan de kwaliteit van de HD-"Glas" streams.

Als je ook wilt kunnen blijven opnemen, dan betaal je met één TV ontvanger nog altijd net ze veel al met twee TV ontvangers en dan is de vraag waarom je zou willen inboeten op kwaliteit zonder dat daar een besparing tegenover staat.

Reputatie 3
Badge +2

@wjb Het zou wel makkelijker zijn om alles via de Apple TV te kunnen doen maar een mindere beeldkwaliteit zit ik niet op te wachten.

Reputatie 7

@wjb Het zou wel makkelijker zijn om alles via de Apple TV te kunnen doen maar een mindere beeldkwaliteit zit ik niet op te wachten.

Ik weet ook niet of het makkelijker zou zijn. Persoonlijk vind ik de user interface van de iTV app en site minder prettig dan die van de TV ontvanger. Ook daarom zou ik niet snel mijn TV ontvanger links laten liggen.

Reputatie 4
Badge +1

*zucht* En nog steeds geen woord over een iTV app voor Android TV.

 

En voordat het "maar Android TV heeft Chromecast ingebouwd" argument wordt gebruikt, dan kun je net zo goed bijv. YouTube casten naar ATV I.P.V de app te gebruiken, maat menig mens doet dat niet.

Reputatie 5
Badge +5

Ok en nou ben ik heel nieuwsgierig. Itv op de appletv dat zou top zijn

Reputatie 7

...dan kun je net zo goed bijv. YouTube casten naar ATV I.P.V de app te gebruiken, ...

Klopt en dat is ook nog eens veel handiger in het gebruik. Het is jammer dat maar weinig mensen ontdekken dat casten verdomd handig en gebruiksvriendlijk kan zijn.

Zodra je af en toe teksten moet intoetsen, bijvoorbeeld om een titel binnen YouTube te vinden, is het gebruik van een telefoon of tablet veeeeel handiger dan zo'n toetsenbord op de televisie zelf.

Tja, als je hint naar een Apple TV app krijg je tot aan de lancering de speculaties over zaken als gebruikersgemak, kwaliteit etc. er gratis bij. Hoewel doorgaans vermakelijk, en in dit draadje gelukkig inhoudelijk, mis ik persoonlijk het voordeel van het gegeven dat mensen dingen over je product of dienst  gaan roepen, zonder dat er ook nog maar iets van bekend is. Voor je het weet gaat er een hoop onzin rond, die je dus niet openlijk kunt weerleggen.

Vandaar mijn vraag / verzoek / oproep om het geheel wat concreter en specifieker te maken. Het is lief van KPN dat ze me blijkbaar willen verrassen, maar klanten houden niet zo van verrassingen heb ik altijd geleerd. Die willen doorgaans liever duidelijkheid en weten waar ze aan toe zijn. Geef in ieder geval aan wat het is/wordt (app? Airplay?) en hang er iets van een streefdatum aan. Voor mijn part ‘deze zomer’ of ‘dit najaar’. Voor de klanten maar ook voor KPN zelf. 

Ziggo riep een paar jaar geleden iets over een in ontwikkeling zijnde app voor Apple TV, met voorlopig als enig tastbaar resultaat een hoop klanten bij wie hun initiële blijdschap inmiddels is omgeslagen in teleurstelling. Omdat dat kreng er nog altijd niet is en Ziggo geen klare wijn schenkt over de status. Voor zover ik kan nagaan roepen ze al ruim een jaar dat ze hem intern aan het testen zijn. Laten we in dat kader blij zijn dat ze geen COVID app maken.  Anyway, wat een extra service zou moeten zijn om hun producten en diensten sterker te maken lijkt vooralsnog enkel tot een zekere mate van reputatieschade te leiden. Ze staan er in ieder geval niet heel fijn op bij sites als iculture en one more thing.

KPN heeft het over ‘binnenkort’. Dat zou impliceren dat ze daar lering uit hebben getrokken en pas kort voor de onthulling bewust het nieuws laten lekken via hun eigen kanalen. Maar het blijft dus wat vaag. De beoogde eindgebruikers zijn bekend met Apple, dus mijn ongevraagde advies zou zijn om de aanpak van Apple te volgen qua lancering: “Dit is ons nieuwe product. Dit is wat het kan. Meer info vindt je op onze website en het komt voor iedereen beschikbaar deze zomer.” 

Laten we hopen dat moderator @Lisa  idd wat meer info naar boven weet te halen. 

 #my-2-cents

Reputatie 7
Badge +17

Even het weekend de schuld geven. Mijn collega's zijn er niet (vermoed ik). Ik ga er vanuit dat ik in de loop van volgende week een reactie ontvang. Ik laat het sowieso asap weten. :blush:

Reputatie 7
Badge +25

Lisa is vrij vandaag, dus reageer ik even.

Het gaat om Airplay, niet om een app. Datum durven we nog niet te geven om teleurstelling te voorkomen, maar duurt niet heel lang meer.  Ik zeg ~2 maanden, maar je mag me er niet aan houden. :wink:

Reputatie 7

Het gaat om Airplay, niet om een app. 

Dat betekent dat je in de iTV app dus naast casten naar een Chromecast of Android televisie dan ook kunt streamen naar een Apple-TV of een televisie die Airplay-2 ondersteunt.

De bediening zal dus via iPhone en/of iPad lopen, klopt dat?

Goedemorgen Paul, dank voor de verheldering! Airplay is een mooie toevoeging, zeker in combinatie met de aangekondigde verbeterde startpagina en aanvullende functionaliteiten in de app. Ook fijn dat er iets van een richtlijn is qua lanceerdatum. Ik weet nu in ieder geval dat ik geen Chromecast hoeft te kopen, en daarmee is mijn initiële vraag beantwoord. Dank daarvoor. Dit draadje kan op slot.

Reputatie 7
Badge +25

Het gaat om Airplay, niet om een app. 

Dat betekent dat je in de iTV app dus naast casten naar een Chromecast of Android televisie dan ook kunt streamen naar een Apple-TV of een televisie die Airplay-2 ondersteunt.

De bediening zal dus via iPhone en/of iPad lopen, klopt dat?

Meer details weet ik ook nog niet, maar dat klinkt plausibel… 

Reageer