Beantwoord

VIP 1963 doet het niet meer

  • 15 May 2019
  • 12 reacties
  • 244 keer bekeken

Reputatie 2
Goede dag allemaal,
Ik heb twee Motorola ontvangers type VIP1963 waatvoor ik ook per abonnement betaal.
De ene hield er ineens mee op.
Ontvangers gewisseld; hielp niet. Voeding gewisseld toe ging de fout mee en deed de andere dus niets.
Hoe kom ik aan een nieuwe voeding? model NU18-4057300-13 ?
dank u,
Groeten, Simon Bakker.
icon

Beste antwoord door PeterG 19 May 2019, 12:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Hoi @S.Bakker . Vervelende situatie en ik ben blij dat je zelf al een paar dingen hebt geprobeerd.
Ik heb je lijn doorgemeten en nu vind ik twee tuners. Kun jij mij vertellen welke van die twee de defecte is? Om jou het wat makkelijker te maken zet ik hieronder de laatste 3 cijfers van de serienummers:

Tuner 1: 793/NMC7
Tuner 2: 181/NMC7

Dit is onderop de het kastje te vinden.
Laat je mij weten welke stuk is? Dan zorg ik er voor dat er een nieuwe komt. 🙂
Reputatie 6
Badge +8
Kunnen niet allebei deze antieke tuners vervangen worden voor deze klant. Zodat hij ook van alle voordelen kan genieten. Zoals eventueel Netflix en een lekkere snelle interface.

Ik begrijp niet dat deze ontvangers bij KPN nog steeds actief zijn. De KPN zou deze ontvangers pro actief moeten vervangen./
Reputatie 7
@Erwin_, je wilt toch niet zeggen dat je ze niet alle twee gaat vervangen?! 😮
Reputatie 7
Badge +9
Ja waarom niet allebei omwisselen Beter voor die mensen 🤔😎.
Erwin, toch... 2 X een 1963....

@S.Bakker Je kunt ze ook omwisselen via de tool Apparatuur wisselen. (vlgs mij helaas niet beide tegelijk).
Oops, ik had een beetje tunnelvisie en was nogal gefocust op die stukke tuner. Gelukkig zijn jullie er om mij scherp te houden :)
De snelste manier is dat je de link van @PeterG gebruikt. Hier kun je beide tuners aanvinken en vervolgens een geschikte locatie plus tijdstip bepalen. Mocht dat niet lukken, dan spring ik in de bres. Laat maar weten!
Reputatie 2
Hallo allemaal,
Helemaal geweldig dat er zoveel lieve mensen meedenken met mijn probleem.
Ik zelf ben nog van de oude stempel. Dat betekent dat ik eerst het oude opmaak voordat ik nieuw neem.
We moeten ons ook wel bewust blijven van het milieu en in deze wegwerp maatschappij is het heel makkelijk
om maar nieuw te kopen/bestellen terwijl alleen (in dit geval) de losse voeding van een apparaat stuk is.
Begrijp me goed, dit is geen terechtwijzing, maar slechts een argumentatie voor mezelf.

je krijgt ook geen andere lease auto als de accu stuk is en hij dus niet kan starten.
Financieel is het gebleken dat je beter een nieuwe accu boormachine kan kopen dan een nieuwe accu daarvoor te bestellen.
Een rare wereld leven we in.......... Volgens mij moeten we dit toch anders gaan doen en zuinig zijn met onze grondstoffen.
Alles innemen en recyclen is een goed begin.

Maar goed, mijn tuner waarvan de voeding stuk is, is de: Tuner 1: 793/NMC7
Die andere hikt wel heel af en toe als ik naar een opgenomen programma kijk.....

Hoe dan ook, ik ben jullie erg dankboor voor je meedenken en hulp in deze. Ik zal de link van Peter gebruiken om beide
toestellen om te wisselen, want ik begrijp dat ik met deze tuners een hoop leuke dingen mis.
Het is wel even moeilijk voor mij om het balanspunt te vinden waarbij ik ook vind dat een redelijk werkend apparaat toch maar vervangen moet worden.

Groeten en bedankt, Simon Bakker.
Qua software loop je met een Motorola al best achter. Die krijgen wat dat betreft al zeker 2 jaar geen updates meer.
Verder zul je, zeker met een Full HD of 4K tv, een beter HD beeld ervaren; er zit gewoon een betere beeldchip in de nieuwe apparaten. Ook zijn ze écht véél sneller in de bediening.

Er is een verschil tussen nog werken en nog mee kunnen met deze tijd.
Reputatie 7
Die oude VIP 1963 is met zijn hogere stroomverbruik beduidend schadelijker voor het milieu dan een moderne Arcadyan of Arris. Alleen dat zou al voldoende reden moeten zijn om die 1963's om te ruilen.
Als jij die 1963's netjes terugstuurt dan kun je er ook vanuit gaan dat ze keurig gerecycled worden.
Reputatie 2
Wat gebeurt er met mijn opgenomen programma's.
Zijn die opgeslagen in het kastje van de tuner? dan ben ik die mogelijk kwijt wanneer ik die omruil.
S.Bakker
Nee. De opnamen worden al jaren op servers bij KPN opgeslagen. Ook voor de 1963. Daarvan is de Harddisc al jaren niet meer in gebruik. Ook niet voor live pauzeren. Ook dat gaat "in the cloud".

Hét grote voordeel bij KPN t.o.v. álle andere providers is dat je bij omruil van je ontvanger je opnamen niet kwijt bent. (nadeel is dat opnamen maximaal 1 jaar erop blijven)

  • Je kunt tot 200 uur opnemen. Overschrijd je dat dan worden je oudste niet beveiligde opnames gewist
  • HD opnemen is geen probleem
  • Er kunnen tot 6 opnamen TEGELIJK gemaakt worden
  • Je hebt 1 x opnemenpakket ongeacht aantal ontvangers
  • Het is ook toegankelijk via interactieve tv online (via app en browser)
  • Opnamen starten 5 min. voor de EPG tijd en stoppen 15 min. na de EPG eindtijd.
  • Opnames inplannen is vrijwel onbeperkt (gaat via de EPG)
  • Je opnamen worden maximaal 1 jaar bewaard (ook als deze beveiligd zijn)
  • Opnamen worden ook gemaakt als je stroom uitvalt
  • Weetje: in the cloud opnemen is 4 juli 2011 van start gegaan. In oktober 2014 zijn alle ontvangers, ook die met HDD, overgezet naar in the cloud opnemen.
  • En sedert half juni 2016 is ook het live geheugen op het netwerk.
  • En nog een tip: laat serie-opnamen in “geplande opnamen” staan ook al is de serie afgelopen. Ze blijven dan keurig op één regel (mapje) in de gemaakte opnamen staan!
(bron)
Reputatie 2
Bedankt voor de uitleg.
Groeten, Simon.