Beantwoord

VIP5202 geeft wegvallend geluid op Discovery Channel

  • 31 August 2023
  • 33 reacties
  • 292 keer bekeken

Ik heb precies hetzelfde probleem als iedereen hier icm de 5202. Eigenlijk als sinds ik klant ben van kpn. Sinds kort kijk ik meer discovery dus nu word het vervelend. Is er misschien een nieuw type decoder die getest kan worden?

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

icon

Beste antwoord door Noordzee 8 September 2023, 09:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

33 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @TheSilverTech! Hier is onderzoek naar gedaan. Maar er is geen oorzaak gevonden.

Voor het starten van een nieuw onderzoek zijn meer voorbeelden nodig. Ik wil je om die reden vragen het volgende te doen.

Als er weer een storing is noteer dan op welk tijdstip dit voorkomt, met welk programma. Vul in dat geval ook je profiel in. Dan laat ik een nieuw onderzoek instellen. 

Nou het niet synchroon lopen van het geluid op alleen disco is constant. Het volledig wegvallen is elke paar minuten...... Altijd

Reputatie 7
Badge +17

@TheSilverTech wil je in dat geval eerst nog je tv-onvanger een reset geven? Als dat niet helpt, vul dan je profiel in en laat hier weten wanneer je dit gedaan hebt. 

Ondanks dat het de hele tijd voorkomt, geef toch 3 voorbeelden. Laat weten om welk programma het gaat en op welk tijdstip deze volgens de gids begon. 

Laat ook weten of het ook op andere zenders voorkomt. 

 

Reputatie 5
Badge +5

Ik ga dit ook proberen te noteren, want ook hier is dit probleem ook nog steeds aanwezig. Alleen op Discovery. 

Reputatie 7
Badge +6

Ik lees net in dit topic https://forum.kpn.com/product-updates/tv-box-update-naar-kpn-tv-app-1-118-2-598343/index4.html

dat discovery een andere codec gebruikt? Dat kan verklaren dat het geluid wegvalt. Heb je een soundbar aangesloten en zo ja zou je het geluid op de tv eens op doorloop kunnen zetten? 
ik weet niet of je het geluid vd 5202 ook kan instellen op  passthrough.

Zet vanmorgen de tv aan en voor het eerst sinds ik bij kpn ben gaat het goed op discovery, vaag. Zal het de komende dagen aanzien en noteren mocht het even niet meer goed gaan.

Reputatie 7
Badge +6

@TheSilverTech Zou je mijn tip eens kunnen volgen?

 Heb je een soundbar aangesloten? Zo ja welke?

Ik heb een lg c2 tv aangesloten op een Onkyo 676 reciever. De kpn tv box is aangesloten op de onkyo

Dus passthrough is niet aan de orde

Reputatie 7
Badge +6

Oké als je weer problemen krijgt zet de instellingen dan eens op passthrough, zowel in de tv als op de tv+ box.

Het geluid loopt niet door de tv en de box heeft doe optie niet, wat ik zei. Passthrough is niet aan de orde

Reputatie 7
Badge +6

ik las je laatste berichtje pas later.
Ja dan zit het wat anders. Volgens mij kun je dan in de tv box wel optisch kiezen

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @TheSilverTech ,

Vind je het heel belangrijk? Dan zou je kunnen overwegen om over te stappen naar de nieuwe propositie met de nieuwe ontvanger van KPN: KPN TV+ met de DIW7022.

Je kunt dan (mits jouw contractperiode voorbij is.) via het gratis telefoonnummer 0800-0402 vragen om een verlenging van jouw contract (nieuw jaarcontract), je gaat dan dus over op KPN (TV)+. Dan krijg je ook de nieuwe ontvanger. 

Check de huidige prijzen via dit schema: 

Lees alles over de voor- en nadelen van KPN TV+ in dit topic: 

 

 

Goeie tip, contract zojuist verlengt met nieuwe tv box en wat korting p/m

Reputatie 7
Badge +28

Graag gedaan en fijn dat je wat korting hebt gekregen! 👍

Reputatie 5
Badge +5

Zojuist op Discovery, 22u13 weer wegvallend geluid, even zappen en het geluid is weer terug.

 

5 minuter later weer…

En 5 minuten later nogmaals, ga nu maar wat anders kijken 

Nou ik heb inmiddels mijn nieuwe 7022 Android kastje en het werkt als een tiet. Helaas is er geen ir ondersteuning voor de remote dus kan minder met mijn Logitech Harmony remote.

Reputatie 7
Badge +28

Mooi @TheSilverTech. Fijn dat Discovery als een tiet werkt op de nieuwe ontvanger.👍

Reputatie 7
Badge +6

@TheSilverTech 

wellicht komt er nog ondersteuning voor de Harmony zie punt 32 van dit topic

 

Reputatie 7
Badge +17

@j3roentje wil je bevestigen dat dit ging om het programma “Tracked” dat begon om 21:30?

Reputatie 5
Badge +5

@j3roentje wil je bevestigen dat dit ging om het programma “Tracked” dat begon om 21:30?

Klopt helemaal.

Heb het ook altijd bij Gold Rush, doordeweeks tussen 11:30 en 13:30.

Reputatie 5
Badge +5

@j3roentje wil je bevestigen dat dit ging om het programma “Tracked” dat begon om 21:30?

En nu weer op Discovery, tijdens Hoffman Family Gold, elke 5 minuten valt het geluid weg. 

Reputatie 5
Badge +5

Is er al eens een oplossing voor dit probleem? 

Sinds een paar dagen, heb ik ook opeens hakkelend geluid; enkel met het kanaal Discovery+.

Alle andere kanalen werkten wel prima, behalve dan na recente KPN werkzaamheden in de wijk, weer een paar beruchte STB-NMC-400 meldingen.

Config: VIP5202 - Moderne receiver - TV

Op het display van mijn receiver zie ik met Discovery+ het ingangssignaal ook kort wegvallen. Geen idee of het een hand-shake issue is v.w.b. het geluidsignaal/-formaat HDMI, of ergens een verschil in frequentie met Discovery+ en het geluidsformaat (Europa?).

Daarom zojuist in de VIP5202 de instellingen geluid veranderd, eerst van “auto” naar “Dolby” en dit hielp niet. Vervolgens naar “Stereo” uitgetest en daarmee lijkt het hakkelend geluid Discovery+ weg (het valt in ieder geval minder op), maar staan alle overige kanalen nu ook standaard op Stereo en daarvoor heb ik geen moderne (prijzige) surround receiver gekocht. 

De instelling Stereo op de VIP5202 is een lapmiddel, maar geen adequate oplossing v.w.b. de geluidsproblematiek met Discovery+.

Reputatie 1

Goedemorgen,

Ik heb het precies hetzelfde probleem.
We kijken vaak naar Discovery en het is een irritant probleem.
Ik zit eraan te denken om over te stappen naar TV+ aangezien het daar blijkbaar niet speelt.
Ook de maandelijkse kosten zijn dan een stuk lager.
Alleen lees ik behoorlijk wat klachten over deze nieuwe decoder op dit forum.

Verder bevalt de Vip5202 eigenlijk erg goed en het voordeel is dat na het pauzeren en opnemen van programma's de kwaliteit beter is dan bij de nieuwe decoder. Deze schijnt alles in HD terug te zetten wat natuurlijk heel erg jammer is.