Beantwoord

Waarom regelt KPN niet regionale omroepen overal?

  • 24 March 2024
  • 2 reacties
  • 66 keer bekeken

Ziggo doet dit wel. In dit topic staat dat het 20k per provincie kost, dat is toch triest weinig? Dat gaat om 250k euro per jaar, dat is het salaris + premies van een gemiddelde senior manager. Alsof er niet op iedere afdeling eentje rondloopt waarvan de collega’s zeggen: die kan wel weg. Ik vind het sneu dat Ziggo het wel doet en KPN niet. Regionale omroepen zijn belangrijk, ook voor de ontheemden.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 26 March 2024, 09:52

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Het is meneert Jeroen ,

KPN heeft dit al jaren geleden zo aangepast. Jij noemt een bedrag van 250.000 Euro, dat is dan wel voor één regionale omroep. Er zijn er natuurlijk twaalf. En dan gaat het toch in de papieren lopen. Alleen Omroep Friesland wordt landelijk uitgezonden. Kennelijk zijn zij wel bereid om KPN te betalen voor doorgifte. 

Want het moet natuurlijk niet zo zijn dat de kosten worden doorbelast naar de abonnee's. Tenslotte kun je via internet gratis alle regionale zenders bekijken. En heel soms doe ik dat wel eens als ik TV West wil kijken. Maar dat is echt een uitzondering.  

Reputatie 7
Badge +30

Dank je wel voor je feedback in deze, Jeroen. Zoals Noordzee al aangeeft hebben wij jaren geleden de keus gemaakt om regionale omroepen te beperken. Je kunt de regionale omroep zien van je eigen provincie, en die van de aansluitende provincies. Ik heb niet de verwachting dat we dit gaan aanpassen.

Je kunt via internet de meeste regionale omroepen bekijken. Via deze pagina van de Stichting Regionale Publieke Omroep kun je makkelijk doorklikken naar de websites van elke omroep. 

 

Ook is er een app beschikbaar voor Smart TV's die op Android draaiden: Regio TV. In deze app kun je de verschillende regionale zenders bekijken. Let op: Dit is géén app van KPN. Ik weet dan ook niet hoe de app precies werkt, en wat je er wel en niet mee kan. En we bieden hierop ook geen ondersteuning. Maar wellicht heb je er wat aan.

Reageer