Beantwoord

Wanneer update naar Android 12 of 13 voor TV+ Box?

  • 22 March 2024
  • 8 reacties
  • 168 keer bekeken

Wanneer kunnen wij een update naar android 12 of 13 verwachten voor de android tv box( tv+)

Kan nog steeds mijn appsĀ niet gebruiken (stotterend beeld) i.v.m. ontbreken van dynamische refreshrate.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 25 March 2024, 08:49

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7

Weet je of de apps die jij gebruikt al dynamic framerates ondersteunen?

Android 12 biedt dan wel de functionaliteit om dynamic framerates te ondersteunen maar dan moeten de apps die functionaliteit wel gaan aanroepen.

Het wordt overigens wel hoog tijd dat de TV+ Box geupgrade wordt naar Android 12 of beter Android 13.

Netflix, prime, videoland, viaplay.

Denk het wel toch.

Reputatie 7
Badge +9

Om andere android versie op de TV+ontvanger te krijgen, moet Sagecom doen. KPN kan niet zelfs doen.

Zie ookĀ 

Daarnaast is er deĀ Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmwareĀ verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

Ā 

Reputatie 7

Om andere android versie op de TV+ontvanger te krijgen, moet Sagecom doen. KPN kan niet zelfs doen.

En dus zal KPN de opdracht moeten geven aan Sagemcom om de DIW7022 te upgraden naar Android 12 of 13. Ik neem aan dat daar gewoon contractuele afspreken over gemaakt zijn.

Reputatie 7
Badge +24

Netflix, prime, videoland, viaplay.

Denk het wel toch.

Die apps zouden het op de huidige android versie ook gewoon goed moeten draaien. Als ze dat niet doen is er echt wel wat meer aan de hand en vrees ik dat een update naar 12 of 13 niets op zal lossen.

Reputatie 7

Netflix, prime, videoland, viaplay.

Denk het wel toch.

Die apps zouden het op de huidige android versie ook gewoon goed moeten draaien. Als ze dat niet doen is er echt wel wat meer aan de hand en vrees ik dat een update naar 12 of 13 niets op zal lossen.

Apps die 24fps (23,976fps) content afspelen geven kleine hickups omdat de TV+ Box dit om zet naar 50fps en er dus om de 24 frames een extra frame tussengevoegd moet worden wat dan de hickup veroorzaakt. Dit fenomeen zie je het duidelijkst bij rustige beelden en al helemaal bij rustige horizontal panning. Als het scherm van de televisie 24fps ondersteunt dan zou je met Android 12/13 dus eenvoudig kunnen zeggen dat geswitcht moet worden van 50fps naar 24fps als er 24fps content afgespeeld wordt en dat is wat met Android 11 nog niet kan.

Mijn Sony televisie ondersteunt, net als veel andere televisies, 24fps en dus zouden die hickups vermeden kunnen worden door Android 12/13 te implementeren.

Ā 

De apps van mijn samsung tv lopen gewoon vloeiend, via de kpn box zit er een soort vertraging/stottering in het beeld.

Kijkt erg onrustig.

Instelling box staat nu op automatisch beste resolutie.

Reputatie 7
Badge +30

We zullen de Android versie op een bepaald moment zeker updaten. Maar het is op dit moment niet bekend wanneer dit gaat zijn. Het enige wat ik hierin kan aanraden is om deĀ Product UpdatesĀ in de gaten te houden (je kunt je erop abonneren, dan krijg je mail). Het updaten van de Androidversie is zeker iets dat daar duidelijk genoemd zal gaan worden als het moment daar is.Ā 

Reageer